تاریخ انتشار: 1395/06/21 15:37
کد خبر: 262104

نبرد تاکتیکی و تعویض های شطرنج وار برانکو- قلعه نویی

در هفته پنجم لیگ برتر نبرد تبریز بین پرسپولیس و تراکتورسازی بدون گل به پایان رسید.
نبرد تاکتیکی و تعویض های شطرنج وار برانکو- قلعه نویی

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، عدم گلزنی دوتیم و بازی کاملا درگیرانه و فیزیکی هافبک های پرسپولیس و تراکتورسازی برای تماشاچیان تلویزیونی چندان خوشایند نبود.

دلیل اصلی این سبک بازی را در اندیشه های سرمربی دوتیم باید جستجو کرد.

در یک سو امیر قلعه نویی 15 دقیقه اول بازی را به طور طبیعی کاملا هجومی و روبه جلو آغاز کرد و دو فرصت مناسب گلزنی هم نصیب تراکتورسازان شد که تیر دروازه در یک مورد مانع فروپاشی دروازه پرسپولیس شد.

نکته جالب این بود که بهترین فرصت پرسپولیس در دقیقه 5 توسط طارمی از دست رفت آن هم درست زمانی که تراکتور سوار بر بازی بود.

در ادامه نیمه اول همه چیز برابر بود حتی در 10 دقیقه آخر این پرسپولیس بود که بر توپ و زمین حاکم بود حملات جسته گریخته ای ترتیب می داد.

شروع نیمه دوم با تعویض تراکتور همراه شد بیرون رفتن ابراهیمی که هرچند خوب بازی نکرده بود و آمدن حاتمی باعث شد که ادینیو یک خط عقب برود و تبدیل به گوش چپ تراکتور بشود که اصلا تخصص همچین کاری را نداشت.

با این تعویض کاملا میانه میدان  دست پرسپولیس قرار گرفت و هافبک های این تیم به واسصطه حمایت خط دفاعی و جلو بازی کردن آنها تا 20 دقیقه نیمه اول نیمه دوم اجازه هیچ کاری به میزبان خود ندادند.

در ادامه قلعه نویی که متوجه ضعف هافبک خود شده بود با یک تعویض منطقی سینا عشوری را جایگزین محمد نوری خسته کرد تا مهدی کیانی آزادتر بازی کند و عشوری جوان به جنگ هافبک های پرسپولیس برود و اتفاقا این تعویض موثر واقع شد این بار براکو با آوردن نوراللهی و پلی یانسکی استحکامی به میانه میدان خود بدهد و بازی گرفتن از مدافع اوکراینی در نقش هافبک دفاعی نکته برجسته این تعویض سرکربی پرسپولیس بود.

بهترین تیم های حال حاضر ایران بازی جذابی به نمایش نگذاشتند اما نباید از بازی تاکتیکی و شطرنج وار این دو سرمربی موفق به سادگی گذشت.

نویسنده:حسام نیک پی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39py9w

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیس0 تراکتورسازی 0/ برانکو از دام قلعه نویی گریخت/ پرسپولیس بدون تلفات به دربی رسید