تاریخ انتشار: 1396/01/09 14:41
اختصاصی| پیش بازی نفت مسجدسلیمان و سپیدرود رشت؛
کد خبر: 220532

نبرد دشوار؛ یکی برای مسجل کردن صعود و دیگری برای فرار از سقوط

در چهارچوب هفته بیست و نهم لیگ دسته اول فوتبال ایران، و در آخرین دیدار این هفته از ساعت 17:30 دو تیم نفت مسجدسلیمان و سپیدرود رشت در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان برگزار میشود که بدون شک حساس ترین بازی این هفته رقابتها خواهد بود.
نبرد دشوار؛ یکی برای مسجل کردن صعود و دیگری برای فرار از سقوط

به گزارش فرتاک ورزشی، نفت مسجدسلیمان در آخرین دیدار خود در سال 95 لیگ دسته اول، روز 28 اسفند در شهر جم به مصاف پارس جنوبی رفت و در نهایت موفق شد تیم معدی پارس جنوبی را با نتیجه 0-0 متوقف کند.

سپیدرود رشت نیز در آخرین دیدار خود در هفته بیست و هشتم رقابتها، که در تاریخ 23 اسفند برگزار شد موفق شد تیم راه آهن را در خانه با نتیجه 1-0 شکست دهد و به صدرنشینی خود در انتهای سال 95 ادامه دهد.

 

بررسی موقعیت مکانی در جدول:

سپیدرود رشت که از ابتدای این فصل رقابتهای لیگ یک خود را به عنوان یک مدعی تمام قد معرفی کرده بود، عملکرد مناسبی در طول این فصل از خود به نمایش گذاشت و با نتایج مطلوب علی نظرمحمدی و سپیدرود رشت مردم این شهر به داشتن یک نماینده در فصل بعد لیگ برتر امیدوار شده اند.

سپیدرود رشت با انجام 28 بازی و کسب 51 امتیاز در صدر جدول لیگ دسته یک و بالاتر از تیمهای گلگهر سیرجان و پارس جنوبی که به ترتیب 50 و 49 امتیازی هستند جای گرفته است و رقابت نزدیک و تنگا تنگی برای صعود میان سه تیم بالای جدول به وجود آورده اند.

سپیدرود رشت در این فصل رقابتهای لیگ دسته یک تا اینجای کار از 28 بازی خود، با 14 برد رکورددار بیشترین تعداد پیروزی است و با نگاهی به نتایج گذشته این تیم 9 تساوی و 5 باخت نیز در کارنامه خود دارد که در این دیدار ها سپیدرودی ها در خط حمله 26 گل به قمر رسانده و 16 گل به قمر رسانده اند و با تفاضل گل 10 در صدر جدول جای گرفته اند.

اما تیم مقابل یعنی نفت مسجدسلیمان که در فصل پر فراز و نشیبی که پشت سر گزاشت کم کم روی آرامش را با محمود فکری به خود میبیند با نتایج نسبتا مطلوب هفته های گذشته فاصله خود را با سه تیم انتهای جدولی افزایش داده و خود را به 3 امتیازی تیم دوازدهم جدول یعنی راه آهن رسانده است.

نفت مسجدسلیمان با انجام 28 بازی و کسب 28 امتیاز در رده پانزدهم جدول لیگ دسته یک و بالاتر از سه تیم انتهای جدولی که در معرض سقوط به لیگ دسته دوم را دارند قرار گرفته است.

نفتی های مسجدسلیمان تا پیش از آغاز هفته بیست و نهم لیگ دسته یک از 28 بازی خود، 5برد، 13 تساوی و 10 باخت را در کارنامه خود رقم زده اند که عملکرد مناسبی نیست و جای تامل دارد، اما نفتی ها در خطوط حمله و دفاع با به ثمر رساندن 24 گل و دربافت 27 گل و تفاضل گل 3- در رده پانزدهم جدول جای خوش کرده اند.

 

بررسی تغیرات در جدول:

تیم میزبان در صورت پیروزی در این دیدار و با نیم نگاهی به دیگر دیدار های این هفته و در صورتی که تیمهای ایرانجوان بوشهر و راه آهن تهران نتوانند مقابل حریفان خود امتیازی کسب کنند بسیار خوشبینانه میتواند تا رتبه 12 در جدول صعود کند.

تیم مهمان یعنی سپیدرود رشت هم تنها با پیروزی در این دیدار هست که ضمن حفظ فاصله امتیازی با تیم دوم جدول یعنی گلگهر سیرجان با نگاهی به دیدار این تیم حتی میتواند با برتری مقابل نفت مسجدسلیمان و توقف گلگهر به افزایش اختلاف امتیاز با تیمهایی که در یک قدمی این تیم دیده میشوند به فرار از آنها نیز فکر کند.

 

اتفاق ویژه:

بدون شک اتفاق ویژه این بازی بدون تماشاگر بودن آن است که با توجه به همزمان بودن آن با تعطیلات نوروزی این دیدار را تحت شعاع خود قرار داده است.

خبرنگار: "محمد مکوندی"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3enj66

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دیدار نفت مسجدسلیمان و سپیدرود بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود
کمیته انضباطی خبر داد؛