تاریخ انتشار: 1402/03/23 19:56
کد خبر: 4480

نگاهی به فیفادی‌های پیش‌روی تیم ملی تا جام ملت‌ها/ نبردهای جذابی در راه است

تیم ملی فوتبال پس از شرکت در تورنمنت سطح پایین کافا در ادامه راه آماده‌سازی برای حضور جام ملت‌ها، سه فیفادی دیگر پیش‌رو دارد که گفته می‌شود با رقبای سرسخت و جذابی دیدار می‌کند.
نگاهی به فیفادی‌های پیش‌روی تیم ملی تا جام ملت‌ها/ نبردهای جذابی در راه است

فوتبال ملی ایران زمستان امسال یک میدان مهم پیش‌رو دارد و امیر قلعه‌نویی باید شاگردانش را برای شرکت در جام ملت‌های آسیا که به میزبانی قطر در دی و بهمن امسال برگزار می‌شود آماده کند. رقابت‌هایی که قرار بود تیرماه در چین برگزار شود اما به دلیل انصراف این کشور مقرر گردید با چند ماه تاخیر در قطر برگزار شود. کشوری که پاییز سال گذشته یک جام جهانی جذاب را به بهترین شکل ممکن میزبانی کرده و زیرساخت‌هایش آماده است.

حال در شرایطی تیم ملی آماده این مسابقات می‌شود که ۴۷ سال از آخرین قهرمانی ایران در آسیا می‌گذرد و پس از یک جام‌جهانی ضعیف و دور از انتظار، هواداران فوتبال در انتظار جبران در جام ملت‌ها هستند. اواخر سال گذشته هم پس از عدم تمدید قرارداد با کارلوس کی‌روش، امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال انتخاب شد تا برنامه‌های تیم ملی برای جام ملت‌ها استارت بخورد.

از روسیه و کنیا به افغانستان و قرقیز رسیدیم!

آماده‌سازی تیم ملی برای جام ملت‌ها از فروردین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان در فیفادی ماه مارس در دو بازی تدارکاتی برگزار کردند که حاصل آن یک برد برابر کنیا و تساوی مقابل روسیه بود.

نگاهی به فیفادی‌های پیش‌روی تیم ملی تا جام ملت‌ها/ نبردهای جذابی در راه است

پس از برگزاری پشت سرگذاشتن دو بازی تدارکاتی متوسط در فروردین، فیفادی ماه جون که از ۲۲ تا ۳۰ خردادماه است، دومین فرصت تدارکاتی تیم ملی فوتبال برای آمادگی در راه جام ملت‌هاست.

تیم ملی با توجه به برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال در فیفادی خرداد که از امروز آغاز می‌شود قرار است در تورنمنت کافا شرکت کند، تورنمنتی که تیم کشورمان در گروه دوم این مسابقات، با تیم‌های افغانستان و قرقیزستان روبه‌رو می‌شود. در گروه اول هم تیم‌های ازبکستان، عمان، تاجیکستان و ترکمنستان قرار گرفته‌اند.

پس از عدم حضور تیم‌هایی مانند روسیه و کنیا در این تورنمنت که زمزمه‌‎های آن مطرح شده بود، کادر فنی تیم ملی با توجه به سطح پایین کافا، در فکر تجدیدنظر برای حضور در بیشکک بود. با این حال در دسترس نبودن حریف تدارکاتی با کیفیت و پر بودن برنامه تیم‌هایی که می‌توانستند تیم ملی برابرشان محک جدی‌تری بخورد، سبب شد تا برنامه بازی‌های تیم ملی تغییر نکند و قلعه‌نویی و شاگردانش راهی قرقیزستان شوند.

نگاهی به فیفادی‌های پیش‌روی تیم ملی تا جام ملت‌ها/ نبردهای جذابی در راه است

اگر چه تعهد فدراسیون فوتبال به حضور در تورنمنت کافا هم نقش زیادی در حضور تیم ملی در این تورنمنت داشت، تورنمنتی که برای اولین بار در سطح بزرگسالان برگزار می‌شود و پیش از این تنها در رده‌های پایه و بانوان برگزار می‌شد.

با این حال انتقادات به کیفیت پایین تیم‌های شرکت کننده در کافا، انتقاد برخی ملی‌پوشان مانند مهدی طارمی را به همراه داشت که معتقد بود حضور تیم ملی در این مسابقات از نظر فنی کمکی به تیم نمی‌کند. وی در این خصوص گفت: «باید در این مسابقات شرکت می‌کردیم. به نظر من فکر نمی‌کنم حضور در این مسابقات کمک خاصی به ما کند اما باید در آن شرکت کنیم.»

انتقاد مهاجم ایرانی پورتو، واکنش قلعه‌نویی را هم به همراه داشت و سرمربی تیم ملی هم تاکید کرد که برای جام ملت‌های آسیا لازم است که تیم ملی با حریفان تدارکاتی سطح بالاتری بازی کند. او بیان کرد: «نگاه مهدی طارمی فنی بوده و درخواست کادرفنی تیم ملی ایران هم این بود که برای حضور در جام ملت‌های آسیا نیاز است با تیم‌های سطح بالاتری بازی کنیم. این درخواست خود کادرفنی هم است. به بازی‌های کافا احترام می‌گذاریم اما امیدوارم این تورنمنت در سال‌های آینده با کیفیت بالاتری برگزار شود.»

از رویارویی با عربستان تا ملاقات با کی‌روش

حال تیم ملی فوتبال تا جام ملت‌های آسیا، سه فیفادی دیگر که سه فرصت آماده‌سازی و بازی با حریفان با کیفیت‌تر است، پیش رو دارد و قلعه‌نویی و ملی پوشان امیدوارند که در این فرصت باقی مانده بتوانند برابر حریفان قوی‌تری محک بخورند.

اولین فیفادی پس از تورنمنت کافا، ۱۳ تا ۲۱ شهریور است، تاریخی که فدراسیون فوتبال تاکنون به صورت رسمی برنامه تیم ملی را اعلام نکرده است اما گفته می‌شود بازی با عربستان یکی از گزینه‌های پیش روی قلعه‌نویی و شاگردانش است، مسابقه‌ای که قرار است در دبی یا ریاض برگزار شود. در صورت قطعی شدن این مسابقه، بازی با عربستان که در جام‌جهانی با شکست دادن آرژانتین یکی از شوک‌‎های جام را به نام خودش ثبت کرد، می‌تواند یک محک جدی و تمام عیار برای تیم ملی باشد، به خصوص که سعودی‌ها یکی از مدعیان اصلی قهرمانی جام ملت‌ها هستند.

درباره دومین حریف تدارکاتی تیم ملی در فیفادی شهریورماه هنوز گمانه‌زنی خاصی نشده است.

نگاهی به فیفادی‌های پیش‌روی تیم ملی تا جام ملت‌ها/ نبردهای جذابی در راه است

۱۷ تا ۲۵ مهر، فیفادی بعدی است که تیم ملی می‌تواند برای آمادگی جهت حضور در جام ملت‌ها دو مسابقه دیگر برگزار کند. برخلاف شهریورماه، برنامه تیم ملی در این فیفادی توسط فدراسیون فوتبال به صورت رسمی اعلام شده و قرار است شاگردان قلعه‌نویی در تورنمنت چهارجانبه اردن با حضور تیم میزبان، عراق و قطر شرکت کنند. تورنمنتی که می‌تواند یک محک خوب برای تیم ملی باشد. به خصوص که رویارویی با کی‌روش و قطر یکی از جذابیت‌های فیفادی مهرماه است.

۲۲ تا ۳۰ آبان دیگر فیفادی پیش روی تیم ملی است، این فیفادی آخرین فرصت بازی تدارکاتی برای تیم ملی قبل از جام ملت‎‌ها خواهد بود. برای این فیفادی هم هنوز فدراسیون برنامه‌ای را دو بازی تدارکاتی این تاریخ اعلام نکرده است.

با توجه به این برنامه، تیم ملی فوتبال پس از حضور در تورنمنت کافا، سه فیفادی دیگر که فرصت انجام حداقل ۶ بازی تدارکاتی است در پیش دارد، بازی‌هایی که ملی‌پوشان و مربیان تیم ملی امیدوارند که با انتخاب حریفان قوی‌تر، محک سخت‌تری در انتظار تیم ملی باشد و تیم ملی مانند تورنمنت کافا با حریفان سطح پایین روبه‌رو نشود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ewb93

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حالا وقت تاخت و تاز اسکوچیچ و شرکای ایرانی‌اش است!/ حمله به فدراسیون فوتبال و کی‌روش؛ کمترین کاری که از دراگان برمی‌آید