تاریخ انتشار: 1396/04/27 21:25
صعود تیم لیگ دویی به لیگ برتر یک بار اتفاق می‌افتد؛
کد خبر: 195033

وینگو بگوویچ: قهرمانی در لیگ آزادگان سخت تر از بقا در لیگ برتر است

سرمربی گل گهر شرایط تیمش را مناسب توصیف می‌کند و می‌گوید امسال تیمش برای قهرمانی بسته شده و با این هدف به استقبال مسابقات لیگ آزادگان خواهند رفت.
وینگو بگوویچ: قهرمانی در لیگ آزادگان سخت تر از بقا در لیگ برتر است

 وینکو بگوویچ پس از بازی دیروز تیمش مقابل سپیدرود، گفت و گوی مفصلی با خبرنگار ما داشت که مشروح آن را می خوانید:

تمرینات شبانه روزی و خستگی‌ناپذیری بازیکنان

تیم یک ماه است که در اردو بوده و هیچ تعطیلاتی نداشتیم. بچه‌ها در طول این مدت هرچه در توانشان بود به کار بستند تا بتوانیم بهترین تیم را بسازیم و من از تک‌تک آنها بابت تلاش و زحماتشان تشکر می‌کنم. ما کارمان را به نسبت سایر رقبا زودتر آغاز کردیم چراکه اهدافمان بزرگ است و تصمیم داریم امسال به لیگ‌برتر صعود کنیم. 

کسری بازیکن نباید حاشیه‌ساز شود

اردوی ما در روز جمعه 30 تیر به پایان می‌رسد و به سیرجان می‌رویم تا برای رقابت‌ها خود را آماده سازیم. البته کارمان هنوز تمام نشده چون هماهنگی بازیکنان جدید و بازیکنان فصل گذشته زمان‌بر است و حتی احتمال دارد این عدم هماهنگی در رقابت‌های لیگ خودش را نشان دهد اگرچه من به بازیکنانمان اعتماد صددرصدی دارم اما ما در چند پست نفر کم داریم و باید این مشکل را پیش از شروع لیگ حل کنیم تا برایمان حاشیه‌ساز نشود. باور دارم اگر در پست‌هایی که کسری بازیکن دارم، بازیکن جذب شود خیالم راحت خواهد شد. 

قصد و هدفمان صعود به لیگ‌برتر است

سال گذشته می‌گفتیم رتبه پنجم و ششم که با رتبه سوم و فاصله کم فصل را به پایان رسانیدم اما امسال قصد و هدفمان صعود به لیگ‌برتر است. البته باشگاه‌های دیگری چون ملوان، بادران، مس رفسنجان، نساجی و ... مثل ما هدفگذاری‌شان صعود به لیگ‌برتر است اما امسال کارمان به نسبت سال گذشته سخت‌تر است و باید تلاشمان را بیشتر کنیم تا بتوانیم از سد مدعیان صعود گذر کنیم. 

میانگین سنی‌مان 27 است

ما با جذب یکی، دو بازیکن باتجربه همچون حسن‌زاده و غلامی تصمیم داشتیم باتجربه‌ها را به تیم بیاوریم. اما اینکه گفته می‌شود تیم ما با حضور چنین بازیکنی مسن است چنین چیزی درست نیست و امسال از تلفیق بازیکنان جوان و باتجربه استفاده کردیم و میانگین سنی تیم گل‌گهر 27 سال است؛ میانگینی مناسب و حساب شده برای یک یک تیم فوتبال. 

عدم شناخت از صعودکننده‌های لیگ دو

از 3 تیم صعودکننده به لیگ یک شناختی ندارم و باید مقابلشان بازی کنیم تا ببینم رقبای سختی هستند یا خیر. درباره 2 تیم سقوط کننده به لیگ یک؛ ماشین سازی و صبا هم باید بگویم که ماشین¬سازی که به مانند 2 فصل پیش و حضور در لیگ یک رسول خطیبی را بالای سر تیمش آورده و تیم خوبی را بسته است اما در رابطه با صبا هیچ اطلاعی ندارم و مشخص نیست که آنها در لیگ یک می مانند یا نه.

صعود تیم لیگ دویی به لیگ برتر یک بار اتفاق می‌افتد

نمی توان گفت تیم های لیگ دویی تیم های ضعیفی هستند و چون شناختی از آنها نداریم آنها را دست کم بگیریم اما اینکه تیم های صعودکننده به لیگ یک سال گذشته خوب ظاهر شدند و توانستند به لیگ برتر صعود کنند هم یک اتفاق نادر در فوتبال است و هر چند سال یک بار چنین اتفاقی رخ می دهد. درباره سپیدرود که آنها تیم ریشه دار و با قدمتی دارند به جز آن هواداران پرشور عامل اصلی موفقیتشان و صعود به لیگ برتر آمدن آنها شد. پارس جنوبی جم هم از همان ابتدای فصل تیم خوبی را جمع بندی کرده بود و حمایت لجستیکی آنها موجبات قهرمانی و صعودشان شد. در کل صعود این دو تیم اتفاقی بود که شاید در فوتبال تنها یک بار رخ می دهد.

قهرمانی در لیگ آزادگان سخت تر از بقا در لیگ برتر است

لیگ یک همیشه فرسایشی است و وقتی شما 34 هفته طولانی و زمان بر در این مسابقات حضور داشته باشید در روزهای پایانی کار برایتان سخت تر می شود و روبه روی هر تیمی هم که حضور دارید چه تیم ضعیف چه قوی نتیجه گیری برایتان غیرقابل پیش بینی می شود. به اعتقاد من قهرمانی و صعود در لیگ آزادگان از بقا در لیگ برتر سخت تر است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3g7k7z

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اعتماد دوباره گل گهر به وینگو/ پیرمرد پرهیجان و با انگیزه چه قولی داده است؟
در ادامه بررسی مربیان لیگ یکی؛

گل گهر مدعی تر از همیشه در این فصل
بارقه های امید در سیرجان؛

با این بازیکن خیال گل گهر در میانه میدان راحت است
خیال راحت وینگو با خریدی ایده‌آل؛