تاریخ انتشار: 1395/07/03 17:42
اختصاصی/
کد خبر: 259609

چگونه مس کرمان مقابل ملوان شکست خورد/ تحلیلی بر آغاز بحران در کرمان

اگر قرار بود در ابتدای این فصل بازی های مس در لیگ یک به چند دسته تقسیم شوند، قطعا بازی ملوان و مس در انزلی جزو دسته بازی های خیلی مشکل مس در این فصل قرار می گرفت.
چگونه مس کرمان مقابل ملوان شکست خورد/ تحلیلی بر آغاز بحران در کرمان

به گزارش سرویس لیگ یک فرتاک ورزشی، بهرحال سابقه بازی های مس در انزلی که عمدتا با شکست این تیم تمام شده بود و همچنین شرایط جغرافیایی  و سایر مسائل سبب می‌شد که بازی مس در انزلی یک بازی بسیار سخت ارزیابی شود.

اما بهرشکل این ارزیابی نمی‌بایست منجر به این شود که مس از پیش خود را بازنده این بازی بداند بلکه خروجی این ارزیابی می‌بایست به این ختم شود که مسی‌های شهر کرمان برای این بازی که شرایط خاص خود را داشت، باید تدابیر ویژه و خاصی را در نظر بگیرند که از این بازی با دست پر خارج شوند.

برخلاف همه یک امتیازهای بازی های قبل مس که تقریبا کسی را راضی نمی‌کرد، شاید کسب یک امتیاز از انزلی آن‌هم بعد از پیروزی هفته‌ی قبل، سبب می‌شد که امروز همه تیم منصور ابراهیم‌زاده را در مسیر رو به بالا ارزیابی کنند و به شدت از این یک امتیاز تمجید کنند...

اما مس در این بازی نه به یک امتیاز که با ترکیب ابتدایی خود نشان داد که به هر سه امتیاز چشم دارد تا به نوعی خیلی بلندپروازانه در انزلی فکر کرده باشد.

سرمربی مس در این بازی سخت تشخیص داد محمد رضا زینال خیری که خاصیت های دفاعی بیشتری دارد را از زمین خارج کند و به جای او فرشید علیزاده را با خاصیت های بیشتر تهاجمی به زمین بفرستد.

این موضوع سبب شده بود که در بازی با ملوان که طبیعی بود با فشار بیشتر میزبان همراه بود، مس در میانه زمین عملا قدرت بازی های قبل خود را نداشته باشد و شکست در نبردهای میانه میدان بود که سبب می‌شد مس کرمان در این بازی از خلق موقعیت‌های گل زیاد هم ناتوان بماند.

همچنین این بازی سخت و سنگین به مراتب بازیکنان باتجربه‌تر و میدان دیده‌تر می‌خواست و به همین دلیل شاید اگر مس در خط دفاعی خود از مجید ایوبی باتجربه استفاده می‌کرد، به مراتب نتیجه‌ی بهتری می‌گرفت و اشتباهات منجر به گل‌های ملوان شاید رخ نمی‌داد.

مس در این بازی برای دفاع به زمین نرفته بود و شاید از این حیث شایسته تقدیر بود اما اگر مس در این بازی با تفکرات بیشتر دفاعی و حفظ بازی به زمین می‌رفت و در مقابل چشم به ضد حملات داشت، می‌توانست بیشتر از ضعف دفاع کند و دروازه‌بان ناآماده ملوان استفاده کند و به کسب امتیاز از این میدان بیشتر امیدوار باشد.

ملوان با توجه به شکست بازی قبل خود و حواشی پیرامون این تیم، این پتانسیل را داشت که از نظر روانی زیر فشار رود اگر مس بازی را در نیمه‌ی اول کنترل می‌کرد و با حفظ دروازه‌ی خودی، در بیست دقیقه‌ی پایانی برروی ضد حملات می‌توانست از این فشار روانی حریف بیشتر به سود خود استفاده کند اما زمانی که مس گل اول را در همان بیست دقیقه‌ی ابتدایی دریافت کرد، عملا حریف را به آرامش رساند...

اما ترکیب مس این نکته را نشان می‌داد که مس خیلی به حفظ دروازه‌ی خودیدر این بازی تاکید شدید نداد و برنامه‌ی هجومی تقریبا از دقیقه‌ی یک در دستور کار مس قرار داشته است اما عملا برنامه‌های هجومی مس در این بازی با حداکثر توان خود نیز انجام نگرفت.

ضمن اینکه اگر مس در این بازی سخت، تفکر خود را بیشتر بر امور دفاعی قرار می‌داد، مدافعان مس نیز تا این حد بچه‌گانه دچار اشتباه نمی‌شدند.

ریسک دیگر کادر فنی مس در این بازی تغییر مکان بازی تیکدری از سمت راست به سمت چپ بود که البته سبب شد یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های این بازیکن در هفته‌های گذشته ثبت شود.

با همه‌ی این تفاسیر منصور ابراهیم‌زاده و دستیارانش بدشانس هم بودند که بازیکنان مس در انزلی پراشتباه‌ترین بازی ممکن را هم به نمایش گذاشتند تا در کنار همه‌ی مسائل، این اشتباهات فردی نیز به راحتی زمینه اولین شکست مس را در این فصل فراهم کند.

نکته دیگری که در این بازی به چشم آمد این بود که زمانی که کادر فنی مس به عسگری و محمودی در ترکیب ثابت تیم بازی داند به خوبی ثابت کردند که بر اساس عملکرد خوب بازیکنان در دیدارهای قبل فرصت می‌دهند و شاید این سبب می‌شد که بازیکنی مثل میلاد محمدی که در بازی با مس رفسنجان از بهترین بازیکنان زمین بود، برای آمدن به زمین در این مسابقه بسیار محق‌تر باشد.

بهرشکل کسب امتیاز و شکستن طلسم انزلی شاید بازی و تفکرات دیگری نیاز داشت که در این بازی اتفاق نیافتاد تا مس با قبول این شکست نتواند شادی پیروزی بازی قبل را با کسب یک نتیجه دیگر برای خود تداوم بخشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gee5d

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ملوان و مس به یاد خاطرات خوش لیگ برتر
اختصاصی/