تاریخ انتشار: 1396/02/26 12:02
کد خبر: 210481

امباپه بهترین بازیکن جوان لیگ یک فرانسه شد

ستارگان دو تیم بالای جدول لیگ دسته اول فوتبال فرانسه، تمام جوایز بهترین‌های فصل 17-2016 لوشامپیونه را درو کردند.
امباپه بهترین بازیکن جوان لیگ یک فرانسه شد

مراسم معرفی برترین‌های فوتبال باشگاهی فرانسه در فصل 17-2016 شب گذشته (دوشنبه) در مراسمی مشخص شدند و جوایز خود را دریافت کردند.

اگرچه هنوز یک فصل دیگر به پایان لوشامپیونه باقی مانده و قهرمان لیگ هم هنوز مشخص نشده است، اما همان‌طور که انتظار می‌رفت دو تیم بالای جدول یعنی موناکو و پاری‌سن‌ژرمن جوایز را میان خود تقسیم کردند.

یکی از برگزیدگان کایلیان امباپه، پدیده 18 ساله تیم فوتبال موناکو است که درخشش وی در این فصل او را مورد توجه بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اروپا قرار داده است. او در این فصل علاوه بر 14 گلی که در 27 بازی‌اش در لوشامپیونه زده، 8 پاس گل هم داده است تا به تیمش برای قرار گرفتن در آستانه اولین قهرمانی‌اش در لیگ دسته اول فوتبال فرانسه از سال 2000 قرار بگیرد. به همین دلیل او جایزه بهترین بازیکن جوان لیگ را از اتحادیه ملی بازیکنان حرفه‌ای فوتبال فرانسه دریافت کرد.

جایزه بهترین بازیکن لیگ اما به ادینسون کاوانی، مهاجم اروگوئه‌ای پاری‌سن‌ژرمن تعلق گرفت که در این فصل برترین گلزنی پاریسی‌ها بوده است. کاوانی 30 ساله که در 35 بازی‌اش در این فصل لوشامپیونه 35 گل زده است، و با دومین گلزن برتر لیگ، آلکساندر لاکازته 9 گل فاصله دارد، برای اولین بار در دوران بازیگری‌اش موفق به کسب جایزه بهترین بازیکن لیگ شد.

در مراسم معرفی برترین‌های سال لوشامپیونه، لئوناردو ژاردیم، سرمربی موناکو هم که تیمش را نه تنها در آستانه فتح لیگ قرار داد بلکه آن را تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم بالا برد، جایزه بهترین سرمربی فصل را از آن خود کرد.

در همین حال دانیل سوباسیچ دروازه‌بان کروات تیم موناکو هم جایزه بهترین دورازه‌بان فصل جاری فوتبال باشگاهی فرانسه از آن خود کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gv9gd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ژاردیم: پاری سن ژرمن خیلی قوی تر از ما بود