تاریخ انتشار: 1396/04/13 14:21
کد خبر: 198659

منصوری: استفاده از ویدیوچک به زیبایی فوتبال کمک کرده است

کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان اعتقاد دارد استفاده از ویدیوچک به زیبایی فوتبال کمک کرده است.
منصوری:  استفاده از ویدیوچک به زیبایی فوتبال کمک کرده است

به گزارش فرتاک ورزشی ، محمدرضا منصوری در نشست خبری امروز (سه‌شنبه) تیم داوری ایران اعزامی به جام کنفدراسیون‌های 2017 در رابطه با اینکه استفاده از ویدیوچک چه تأثیری بر عملکرد کمک داوران داشته است، گفت: من هم در ابتدا درگذشت عطاءالله بهمنش و آقای نیری را تسلیت می‌گویم. تصمیم‌گیرنده نهایی در زمین فوتبال داور است، اما در بحث آفساید سه نفر تصمیم می‌گیرند که یکی از آنها کمک داور است. استفاده از ویدیوچک به زیبایی فوتبال کمک کرده است.

این کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان افزود: وقتی یک صحنه مشکوک به آفساید به وجود می‌آید همه در مورد آن صحبت می‌کنند، اما با این رویه و استفاده از ویدیوچک می‌توان تصمیم درست گرفت. در همین مسابقات جام کنفدراسیون‌ها داور در یک بازی تصمیم به ادامه بازی گرفت، اما ویدیوچک نشان می‌داد که صحنه آفساید بوده است. بنابراین استفاده از ویدیوچک به کمک داوران کمک بیشتری می‌کند تا اشتباهات‌شان را جبران کنند.

وی با اشاره به سبک بازی تیم‌های آمریکای جنوبی تصریح کرد: وقتی دیدار نیمه نهایی جام کنفدراسیون را قضاوت می‌کردیم خود داوران آمریکایی به ما گفتند که این تیپ قضاوت شما خوب است و جواب داده. ما هم باید در بازی‌های بعد این کار را انجام دهیم. شما می‌دانید که  وقتی لیونل مسی در بارسلونا بازی می‌کند کار خودش را انجام می‌دهد، اما بازیکنانی چون نیمار و سوارز با وجود اینکه خودشان بازیکنان حریف را می‌زنند وقتی بازیکن دیگری آنها را می‌زند، اعتراض می‌کنند که چرا ما را زده‌اند.

منصوری ادامه داد: ما در 25 روز سه مربی بدنساز داشتیم و هزینه‌های زیادی صورت گرفت. فدراسیون فوتبال تلاش زیادی می‌کند، اما باید ببینیم چه چیزی کاشته‌ایم و چه برداشت کرده‌ایم. داوران ما خودشان کارهای‌شان را انجام می‌دهند، در صورتی که در بوندس‌لیگا داوران قرارداد ثابت دارند. در ایران داوران شغل اصلی‌شان چیز دیگری است. برخی از آنها مانند فغانی کارمند شهرداری هستند، بنابراین داوری برای ما شغل نیست. تصور کنید که اگر داوران شغل نداشته باشند چه سختی‌هایی باید بکشند. بنابراین نیاز است که از تمام داوران ایرانی حمایت شود.

کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان در خاتمه تصریح کرد: هیچ داوری دوست ندارد که اشتباه کند. در ایران سراغ داشته‌ایم که وقتی داوری به اشتباه پنالتی نگرفت یا گرفت مربی اعتراض کرده که فلان داور سه امتیاز از ما گرفت، اما تیمی که از داوری سود برده  انگار نه انگار داوری به سود او بوده و صحبتی نمی‌کند. در صورتی که در اروپا شاهد هستیم که وقتی تیمی متوجه اشتباه داوری می‌شود ضربه پنالتی‌اش را بیرون می‌زند. از همه می‌خواهیم که از داوران حمایت کنند تا شاهد رشد داوری باشیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kb7r8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ایران در جام کنفدراسیون های روسیه نماینده دارد