تاریخ انتشار: 1402/03/30 09:00
کد خبر: 4159

انواع سردرد جنسی

انواع سردرد جنسی بر اساس عواملی که موجب آن می‌شود تقسیم می‌شود.
انواع سردرد جنسی

این نوع سردرد با شروع رابطه جنسی (Sexual bening headache) و به صورت خفیف و به آرامی بروز می‌کند. علت سردرد بعد از نزدیکی افزایش تنش عضلانی است. معمولاُ در روابطی که با استرس همراه است بروز می‌کند و کسل کننده است باعث درد روی گردن هم می‌شود. این سردردها با داروهای بدون نسخه تسکین می‌یابد و نیاز به درمان نزد پزشک ندارد.

سردرد ارگاسمی  (orgasm headache)

این نوع سردرد با به ارگاسم رسیدن فرد به‌صورت ناگهانی و شدید بروز می‌کند. افزایش هیجان جنسی و فعالیت فیزیکی فرد  باعث این سردرد عروقی می‌شود. یعنی با افزایش ضربان قلب، رگ‌های خونی اطراف مغز گشاد می‌شود، همچنین آدرنالین آزاد شده هنگام رابطه‌ی جنسی باعث افزایش فشار مغز می‌شود و در نهایت گرفتگی عضلات گردن ، سردرد بعد از رابطه جنسی را ایجاد می‌کند. سردرد ارگاسمی همراه  درد شدید در پشت چشم و یا اطراف چشم احساس می‌شود.

سردرد ثانویه

سردردهای ثانویه به دنبال شروع رابطه‌ی جنسی بروز می‌کند ولی علت آن افزایش جریان خون به مغز و یا هیجان نیست بلکه بیماری‌های دیگر سبب بروز این سردرد می‌شود. فردی که دچار این سردرد در رابطه جنسی می‌شود استفراغ، از دست دادن هوشیاری سفتی گردن و درد شدیدی را تجربه می‌کند و معمولا این دردها ۲۴ساعت یا بیشتر هم ممکن است طول می‌کشد.

این سردردها به دلیل یک بیماری و یا عارضه اتفاق می‌افتد و با استراحت کردن خوب نمی‌شود. به همین جهت به آن‌ها سردردهای ثانویه گفته می‌شود. مواردی که سبب این سردرد می‌شود شامل موارد زیر است:

  • افرادی که خونریزی مغزی یا تومور مغزی دارند.
  • کسانی که سکته مغزی کرده‌اند.
  • به‌دلیل خونریزی در مایع نخاعی و یا وجود عفونت
  • آنوریسم
  • از عوارض جانبی استفاده از قرص‌های ضد بارداری
  • ناهنجاری‌های عروقی هم علت سردردهای ثانویه هستند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kxmx4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علت استرس هنگام رابطه جنسی