تاریخ انتشار: 1402/05/29 22:09
رقابت‌های قهرمانی والیبال بزرگسالان آسیا
کد خبر: 838

تاریخ سازی بعد از 33 سال/صف آرایی شاگرد و استاد در رقابت‌های قهرمانی والیبال آسیا

تیم های ملی والیبال تایلند و ازبکستان در رقابت قهرمانی والیبال آسیا به مصاف هم می روند.
تاریخ سازی بعد از 33 سال/صف آرایی شاگرد و استاد در رقابت‌های قهرمانی والیبال آسیا

رقابت‌های قهرمانی والیبال بزرگسالان آسیا با حضور 18 تیم از دیروز به میزبانی شهر ارومیه آغاز گردیده است.

از نکات قابل توجه این مسابقات حضور سرمربی تیم ملی تایلند، پارک کی وون است، مربی که اهل کره جنوبی بوده و نقش بسزایی در توسعه والیبال ایران برعهده داشته است.او در اواخر دهه 60 سکان هدایت تیم ملی نوجوانان و جوانان ایران را برعهده داشت و شاید بتوان گفت حضور او و برنامه سازی‌هایی که از سوی او انجام گرفت توانست شرایط را برای رشد و توسعه والیبال ایران فراهم نماید.

پارک کی وون هم چنین از سال 1381تا 1384 سکان هدایت تیم ملی بزرگسالان ایران را برعهده گرفت، زمانی که مرحوم یزدانی خرم ریاست فدراسیون ایران را بر عهده داشت و از آن تاریخ بود که والیبال ایران در بخش بزرگسالان فعل خواستن را صرف کرد و آرام آرام از زیر سلطه والیبال چین ، ژاپن و کره جنوبی خود را برون کشید.

حالا این مربی نام آشنا به همراه تیم ملی تایلند که سکان هدایت او را برعهده دارد به ایران آمده است، اما نکته قابل توجه آن جایی است که بایستی فردا در برابر تیم ملی ازبکستان قرار بگیرد، تیمی که سکان هدایت آن بر عهده کیقباد خدایاری بازیکن اسبق تیم ملی والیبال و یکی از شاگردان پارک کی وون در مسابقات آسیایی نوجوان دوبی می باشد.

کیقباد خدایاری- پارک کی وون

ایستاده نفر دوم پارک کی وون و در کنار او نفر سوم کیقباد خدایاری می باشد

این دو مربی حالا بعد از 33 سال بار دیگر در زیر یک سقف خواهند بود اما اینبار نه در قالب استاد و شاگرد، بلکه در قامت دو مربی که دو تیم مختلف آسیایی را هدایت می کنند .

کیقباد خدایاری مربی ازبکستان در گفت وگو با خبرنگار فرتاک ورزشی در خصوص این که چه حسی برای این بازی و مقابل استاد اسبق خود دارد گفت: بدون تردید والیبال ایران مدیون حضور این سرمربی کارکشته در دوران حضورش در کشورما بوده است و افتخار میکنم که در تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان شاگرد او بوده و درس‌ های بسیاری از او آموخته‌ام.

مربی تیم ملی ازبکستان در ادامه افزود: اندوخته‌های مربی‌گری پارک کی وون بسیار ارزشمند است و همان طور که در دوران بازیکنی از او درس‌های بسیاری آموخته ام، به طور حتم در دیدار فردا نیز از مربیگری او درس خواهم آموخت.

خدایاری در پایان افزود: فردا دیدار حساسی در پیش رو داریم چرا که هر دو تیم به ژاپن باخته‌ایم و برای دوم شدن در گروه نیاز به این پیروزی داریم که امیدوارم برنده این دیدار ازبکستان باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3n9kv4

آخرین اخبار