تاریخ انتشار: 1396/03/27 17:12
کد خبر: 202914

افشای ابعاد جدید از رسوایی دوپینگ در وزنه‌برداری مصر

با اعلام آژانس ملی مبارزه با دوپینگ مصر مبنی بر اضافه شدن 5 ورزشکار به فهرست وزنه‌برداران دوپینگی این کشور، رسوایی دوپینگ در این رشته ورزشی در کشور شمال آفریقا شدت گرفت.
افشای ابعاد جدید از رسوایی دوپینگ در وزنه‌برداری مصر

به گزارش فرتاک ورزشی ،با مثبت اعلام شدن تست دوپینگ شماری دیگر از وزنه‌برداران مصری، رسوایی دوپینگ در این رشته ورزشی در سرزمین اهرام، گسترده‌تر شده است.

به گزارش رویترز، با اعلام آژانس ملی مبارزه با دوپینگ مصر مبنی بر اضافه شدن 5 ورزشکار به فهرست وزنه‌برداران دوپینگی این کشور، رسوایی دوپینگ در این رشته ورزشی در کشور شمال آفریقا شدت گرفت.

طبق اعلام آژانس مبارزه با دوپینگ مصر، 5 نفری که به تازگی نتیجه تست دوپینگ‌شان مثبت اعلام شده، شامل سه وزنه‌بردار زن می‌شوند که این افراد در جریان مسابقات قهرمانی داخلی مصر در شهر اسکندریه در ماه مارس سال جاری تست دوپینگ داده بودند.

اسامه غنیم، رئیس آژانس مبارزه با دوپینگ مصر در این خصوص گفت: نتایج تست‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که این افراد از مواد نیروزای ممنوعه استفاده کرده‌اند و به صورت موقت تا پایان رسیدگی به پرونده‌شان از شرکت در مسابقات محروم هستند. رسیدگی به پرونده آنها را آغاز و این افراد را احضار کرده‌ایم. برخی اما همکاری لازم را نداشته‌اند و ما به آنها 10 روز دیگر فرصت داده‌ایم تا توضیحات‌شان را ارائه کنند و گرنه باید عواقبش را بپذیرند.

غنیم از اعلام نام وزنه‌برداران دوپینگی خودداری کرد اما این پنج نفر در صورت اثبات تخلفات‌شان تا 4 سال از شرکت در تمام رقابت‌ها محروم خواهند شد.

اضافه شدن 5 نفر دیگر به فهرست دوپینگی‌های وزنه‌برداری مصر در شرایطی است که فدراسیون وزنه‌برداری این کشور پیش از این هم خطر محرومیت از رقابت‌های بین‌المللی را احساس می‌کرد که دلیل آن مثبت اعلام شدن نتیجه تست دوپینگ 5 وزنه بردار نوجوان این کشور شامل دو دختر 14 ساله برای مصرف استروئید‌ها بود.

طبق قوانین فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، هر کشوری که در یک سال دوپینگی بودن حداقل سه وزنه‌بردارش اثبات شود، ممکن است با محرومیت‌هایی مواجه شود و در موارد شدیدتر وزنه‌برداری آن کشور به کلی ممکن است به حالت تعلیق درآید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3ngzxo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آخرین وضعیت مصدومیت اسطوره وزنه برداری ایران