تاریخ انتشار: 1395/11/06 01:14
کد خبر: 233638

پشت پرده پنالتی‌های نگرفته برای طارمی!

پشت پرده پنالتی‌های نگرفته برای طارمی!

پنالتی‌های نگرفته روی مهدی طارمی، حالا تبدیل به سریال ادامه‌داری شده است. پس از آنکه در فصل گذشته مهدی طارمی تبدیل به پنالتی‌گیرترین بازیکن لیگ شد که البته در بیشتر مواقع هم آن پنالتی‌ها تبدیل به گل نمی‌شدند، به نظر می‌رسد امسال داوران ترجیح می دهند از کنار خطای انجام شده روی مهدی طارمی در محوطه جریمه بگذرند تا برایشان دردسر کمتری داشته باشد. در این میان احتمالا مدافعان حریف هم با خیال راحت‌تری می توانند مهاجم پرسپولیس را متوقف کنند.

البته ذکر این نکته لازم است که مهدی طارمی نیز در بسیاری از موارد که می‌تواند به جای پنالتی گرفتن از موقعیت مسلم گلزنی‌اش استفاده کند، ترجیح می‌دهد پنالتی بگیرد تا اینکه توپ‌ها را به سمت دروازه روانه کند.

به نقل از شفقنا ورزشی،  دیگر به مثابه گذشته نیست که هر اشتباه داور بعد از بازی به بوته فراموشی سپرده شود. صد ها سایت، خبرگزاری و رسانه مکتوب و دیجیتال، بعلاوه برنامه نود، اینها مو را از ماست بیرون می کشند و حالا مشخص شده که داوران ما نسبت به مهدی طارمی حساسیت  اشتباه و بیش از حد پیدا کردند.

برای چندمین بازی متوالی بود که داوران پنالتی‌ای را برای پرسپولیس نگرفتند و از قضا صحنه آهسته و تصاویر تلویزیونی موجب شد کارشناشان داوری، رای داور بازی را مردود اعلام کنند. شاید در بازی‌های گذشته این اشتباهات با توجه به نوع برد پرسپولیس چندان به چشم نیامد اما تیم صدرنشین این‌بار تا آستانه از دست دادن ۲ امتیاز سرنوشت‌ساز خانگی قرار گرفت و نوع قضاوت احمد صالحی به گونه‌ای بود که اگر طارمی موفق به زدن گل نمی‌شد شاید اینک داور مسابقه بخاطر اشتباهات فاحشش، در سیبل قرار می‌گرفت.

چندین کارشناس داوری از جمله مظفری‌زاده در مصاحبه‌های خود بیان کردند داور در دو صحنه پنالتی روی طارمی را نگرفت و جالب‌تر از همه بازیکن گسترش فولاد علی‌رغم دریافت دو کارت زرد در زمین مسابقه باقی ماند.

اما چرا داوران ما روی مهدی طارمی حساس شدند؟ موضوع به برنامه نود و آنالیز پنالتی‌های طارمی مربوط می‌شد. اگرچه همه آن پنالتی‌ها از سوی کارشناسان داوری، صحیح بود اما مسئله این بود که یک حساسیتی روی طارمی حادث شد و در فیلم‌های آموزشی که برای داوران نمایش داده شد، دایوهای امید عالیشاه و طارمی به عنوان شبیه‌سازی پخش شد. البته برخلاف طارمی که هنر پنالتی گرفتن را می‌داند، عالیشاه در بیشتر مواقع دایو می‌زد و از این رو داوران نسبت به او حساسیت بیشتری داشتند.

ولی در چند ماه اخیر، داوران روی طارمی هم حساس شدند و بعد از اینکه این بازیکن در مصاحبه‌های خود مدعی شد، هنر پنالتی گرفتن را بلد است و می‌داند چگونه خود را در معرض خطای مدافعین قرار دهد، داوران هم تصمیم گرفتند تا جایی که امکانش هست، زمین خوردن‌های طارمی را نمایش فرض کنند.

یعنی اصل بر برائت نیست و در حالت پیش فرض هر زمین خوردن طارمی، یک دایو محسوب می‌شود. البته چون در بیشتر این صحنه‌ها برخوردی بین طارمی و مدافعان و گلر حریف اتفاق می‌افتد، داوران از دادن کارت زرد طفره می‌روند.

اما شاهکار عجیب احمد صالحی شاید این روند را تغییر دهد. او این‌بار در کمال خونسردی ، هر دو صحنه را پنالتی ندانست اما اکثر قریب به اتفاق، کارشناسان داوری، نظر دیگری داشتند.

ابتدای فصل قبل همین اشتباهات سریالی و عجیب موجب شد پرسپولیس دست آخر تنها بخاطر دو گل خورده بیشتر قهرمانی را از دست دهد و شاید امسال هم یکی دو اشتباه از این جنس،  باز هم تکلیف جام را مشخص کند.

داوران در همه جای جهان اشتباه می‌کنند اما حالا بخاطر برنامه‌ریزی و آموزش غلط کمیته و دپارتمان داوری، این مردان قهرمان لیگ را هم تعیین می‌کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nz5gv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برانکو و قضاوت عجولانه ای که در مورد او کردیم