تاریخ انتشار: 1395/06/21 13:48
کد خبر: 262117

برانکو و نتیجه گیری های زودهنگامش!

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس، پیش از بازی دیروز این تیم برابر تراکتورسازی، در نشست خبری حاضر شد
برانکو و نتیجه گیری های زودهنگامش!

سرمربی پرسپولیس پیش از بازی دیروز این تیم برابر تراکتورسازی، در نشست خبری حاضر شد و در مورد اهمیت این جدال گفت: «جدول رده‌بندی لیگ برتر به ما گوشزد می‌کند که پرسپولیس و تراکتورسازی بهترین تیم‌های لیگ هستند.» فارغ از نتیجه و اتفاقات بازی دیروز، باعث تعجب است که برانکو در پایان هفته چهارم لیگ برتر به جدول استناد می‌کند. او می‌توانست برای تحسین پرسپولیس و تراکتورسازی، به بازیکنان باکیفیت دو تیم و هواداران پرشمارشان اشاره کند اما مسلما دل خوش کردن به جدولی که فقط بر اساس چهار بازی منظم شده، نمی‌تواند آن‌قدرها عاقلانه و منطقی باشد. جالب اینجاست که سال گذشته درست در همین مقطع، یعنی پایان هفته چهارم لیگ پانزدهم، پرسپولیس فقط با یک امتیاز در قعر جدول ره‌بندی قرار داشت. در آن زمان اما برانکو قویا معتقد بود جایگاه این تیم «حقیقی» نیست و نباید جدول را زیاد جدی گرفت. مربی کروات حتی تا مدت‌ها بعد که پیشروی پرسپولیس به سمت پله‌های میانی شروع شده بود هم جدول را واقعی نمی‌دانست اما عجیب است که امسال به همین زودی سراغ رتبه‌بندی‌ها می‌رود و از آن «فکت» می‌آورد! اگر قرار است جدول رده‌بندی در همین ابتدای کار نشان‌دهنده کیفیت تیم‌ها باشد، پس باید گفت نفت آبادان و سیاه‌‎جامگان مشهد هم چیزی کمتر از پرسپولیس و تراکتورسازی ندارند؛ این‌طور نیست؟!

 

پیش‌بینی غلط پروفسور

در مورد هوش، درایت و نیز مهارت مربیگری برانکو جای تردید چندانی وجود ندارد اما حتی مردی مثل او هم گاهی می‌تواند دچار اشتباهات محاسباتی بزرگ شود. مثلا کافی است به یاد بیاوریم برانکو پیش از داربی برگشت فصل گذشته گفته بود: «برنده این مسابقه قهرمان لیگ برتر را مشخص می‌کند.» پرسپولیس آن بازی را برد و از 12امتیاز 4بازی بعدی هم 9امتیاز کسب کرد اما نتوانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد. فاتح نهایی فصل، تیم استقلال خوزستانی بود که گویا برانکو به کلی نادیده‌اش گرفته بود! بنابراین به طور کلی باید به برانکو گوشزد کرد عجول نباشد و از قضاوت‌های شتابزده بپرهیزد.

 

قلعه‌نویی: خدمات برانکو به فوتبال ایران فوق‌العاده است

امیرقلعه‌نویی هم پیش از شروع رقابت دو تیم، به همشهری ورزشی گفت: «می‌دانیم که بازی سختی را در برابر پرسپولیس خواهیم داشت. پرسپولیس تیم بزرگی است و مربی بسیار خوبی هم دارد اما ما هم تراکتور سازی هستیم و به این راحتی‌ها پاپس نمی‌کشیم؛ یعنی فقط 3امتیاز را می‌خواهیم.» سرمربی تراکتورسازان در خصوص برانکو گفت: «برانکو مربی بسیار بزرگی است. من زمانی که در برلین کنارش بودم، چیزهای زیادی از او یاد گرفتم و امیدوارم که بتوانم دوستی خودم را با برانکو حفظ کنم. او به فوتبال ما خدمت کرده و نشان داده در هر تیمی که هست، چه تیم ملی و چه تیم‌های باشگاهی می‌تواند آن را متحول کند. راستش من حتی تعجب می‌کنم که سرمربی تیم ملی چرا این‌گونه نسبت به برانکو موضع گرفته است. البته من امیدوارم که تیم ملی موفق شود و نتایج خوبی بگیرد اما مطمئن هستم برانکو هم چیزی جز موفقیت تیم ملی نمی‌خواهد.»

 

برانکو: خودم را بابت مصدومیت امیری اذیت نمی‌کنم

سرمربی تیم پرسپولیس ساعاتی قبل از شروع دیدار دوتیم به همشهری ورزشی گفت: «اینجا همه چیز خوب است. از آب و هوا گرفته تا حضور بسیار جالب هواداران و من هم خوب می‌دانم تراکتور تیمی بزرگ است که مربی بسیار بزرگی هم دارد. درواقع مربی دارد که پانزده سال است با او دوست هستم و از این بابت خوشحالم.» سرمربی تیم پرسپولیس در خصوص غیبت وحید امیری گفت: «وحید این روزها یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان فوتبال ایران است اما متاسفانه مصدوم شده و حالا دیگر با فکر کردن درباره غیبت او نباید خودمان را اذیت کنیم. من مطمئنم سایر بازیکنانم می‌توانند جایش را پر کنند.» برانکو درباره اینکه امیری در اردوی تیم ملی مصدوم شده گفت: «به نظرم این یک اتفاق طبیعی است. بازیکنانی که باتمام وجود برای تیم ملی تلاش می‌کنند، احتمال مصدومیت‌شان وجود دارد و البته باید این راهم بگویم که من هم در ابتدای فصل فکر مصدومیت‌های اینچنینی بازیکنانم را می‌کردم و به همین دلیل بازیکنان جایگزین را جذب کردم.» برانکو در پایان درخصوص وضعیت ورزشگاه هم گفت: «به هر شکل این تصمیمی است که گرفته شده و ما به آن احترام می‌گذاریم. درواقع دنبال بهانه نیستیم و درعوض فقط به دنبال کسب پیروزی در این بازی هستیم.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qyvan

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ملاقات گرم قبل از شروع جنگ