تاریخ انتشار: 1396/01/06 17:09
اختصاصی| به بهانه جلسه کمیته استیناف؛
کد خبر: 220944

اِل مازنویی که رویای مردمان یک استان را بر فنا داد

کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در خصوص پرونده جنجالی دربی مازندران تشکیل جلسه داد که تا اینجای کار خبری از داخل این جلسه به بیرون درج نشده است.
اِل مازنویی که رویای مردمان یک استان را بر فنا داد

به گزارش فرتاک ورزشی، دربی مازندران که به طرز عجیبی نیمه تمام ماند، رویای مردمان یک استان را تا مرز نابودی کشاند. جدا از بحث کری و کل کل های تماشاچیان دو تیم نساجی و خونه به خونه هر دو از یک استان می باشند و برای مردمان استان مازندران فرقی نمی کند که کدام تیم به لیگ برترصعود می کند، مهم نام استان استعداد خیز مازندران است که باید در سطح اول فوتبال کشور بدرخشد.

اما به راستی به وجود آمدن تخم کینه و نفرت می تواند بار دیگر این استان را به لیگ برتر برساند؟!

جدا از بحث نتیجه که بابلی ها تا اینجای کار طبق اعلام کمیته انظباطی پیروز شدند، آیا بهتر نیست تماشاگران دو تیم کمی با حفظ آرامش و جلوگیری از کری ها و کل کل های بیش از حد کمی به فکر تشویق تیم خود باشند؟!

بی شک رای سنگین کمیته انظباطی بر علیه هر دو تیم می تواند اثرات مخربی را برای این استان فوتبال خیز به همراه داشته باشد.

با نگاهی به استان های دیگر متوجه این مهم می شویم که تماشاچیان جدا از بحث کری در هر صورت ابراز علاقه به تیم های دیگر استان را دارند و همین مسئله باعث پیشرفت فوتبال در آنجا می شود.

نمونه بارز این چنین مسائل را می توانیم در استان های اذربایجان شرقی و حتی اصفهان دریابیم.

از آذربایجان شرقی شروع کنیم، این استان سه تیم در لیگ برتر دارد. شما کدام دربی از این استان را سراغ دارید که به جنجال و نیمه تمام ماندن بازی به پایان رسیده باشد؟!

به اصفهان می رویم آیا در دربی این استان میان دو تیم سپاهان و ذوب آهن تا به حال جنجالی به وجود آمده است؟! آیا تماشاگران دو تیم به یکدیگر دشنام می دهند؟!

به راستی این چنین نیست و تماشاگران این استان ها با رفتار حرفه ای خود باعث شدند که استان های خود، صاحب جایگاه و منزلتی ثابت در سطح اول فوتبال کشور برسند.

حال اگر هواداران فوتبال نه تنها در مازندران بلکه در استان گیلان هم می خواهند صاحب جایگاهی در فوتبال کشور شوند، بهتر است رفتار مسئولانه ای از خود به جای بگذارند تا رفته رفته این مهم فراگیر شود و تمامی فوتبال دوستان این استان ها با رویکردی جدید به فوتبال نگاه کنند و از حواشی و جنجال های خود ساخته جلوگیری شود.

البته نقش دستگاه های نظارتی می تواند در انجام این رویکرد بسیار موثر باشد چرا که با فرهنگ سازی درست می توان جلوی حوادث این چنینی را گرفت.

نویسنده: "طاها احمدپور"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3w7e96

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


وقتی پای یک قائمشهری در میان است!
اختصاصی| در اظهارات عجیب عادل فردوسی در خصوص خونه به خونه و نساجی؛

مرثیه ای بر فوتبال قائمشهر و نساجی در یک روز تلخ!
اختصاصی| تنها آه و حسرتی باقی ماند؛