تاریخ انتشار: 1402/04/27 07:00
کد خبر: 2492

مضرات ختنه مردان چیست؟

هنوز بسیاری از پزشکان و محققان حوزه‌ی پزشکی به جوابی قطعی درباره‌ی مضرات ختنه کردن نرسیده‌اند.
مضرات ختنه مردان چیست؟

هنوز بسیاری از پزشکان و محققان حوزه‌ی پزشکی به جوابی قطعی درباره‌ی مضرات ختنه کردن نرسیده‌اند. اما چیزی که تقریباً همه‌ی پزشکان بر سر آن توافق دارند این است که میزان تحریکات حسی در افرادی که ختنه می‌شوند بسیار کمتر از افرادی است که ختنه نشده‌اند.

اگر عمل ختنه کردن به‌درستی انجام نشود و پوست آلت (غفله) به‌درستی از آلت جدا نشود ممکن است ظاهر آلت تناسلی را دفرمه کند. ختنه کردن اگر توسط افرادی انجام شود که تخصص ندارند ممکن است باعث خونریزی در ناحیه‌ی تناسلی شود و والدین را به دردسر بیندازد.

خونریزی‌هایی که در اثر درست انجام ندادن ختنه ممکن است در ناحیه‌ی تناسلی ایجاد شوند اغلب خفیف هستند اما اگر عفونت‌ها شدید باشند در موارد نادر حتی ممکن است به مرگ فرد نیز منتهی شود.

ختنه کردن زمانی که نوزاد هنوز از پوشک یا پارچه استفاده می‌کند علاوه بر افزایش خطر عفونت ممکن است منجر به تنگ شدن مجرای دفع آلت (فیستول) شود و گاه نیز سبب عوارض پوستی دردناک خواهد شد.

افرادی که ختنه می‌شوند در خطر تنگ شدن مجرای آلت هستند و این موضوع هم در ادرار کردن و هم موقع رابطه‌ی جنسی ممکن است دردهای سوزنده و خفیفی برای فرد ایجاد کند. کسانی که از ختنه دفاع می‌کنند برای توجیه آن در امان بودن فرد از بیماری‌های مقاربتی را مطرح می‌کنند اما مخالفان ختنه نیز معتقدند ختنه کردن نوزادان پسر کار آن‌ها را برای رسیدن به اوج لذت جنسی بسیار سخت می‌کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wdjv2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 درباره لتارژی در کودک و نوزاد بیشتر بدانید