تاریخ انتشار: 1402/04/22 19:00
کد خبر: 2782

علائم آب آوردن زانو چیست؟

با صرف نظر از اینکه آب آوردن زانو در اثر چیست باید گفت که آب آوردن زانو علائم یکسانی دارد که شدت آن‌ها در هرفرد متفاوت خواهد بود.
علائم آب آوردن زانو چیست؟

  

با صرف نظر از اینکه آب آوردن زانو در اثر چیست باید گفت که آب آوردن زانو علائم یکسانی دارد که شدت آن‌ها در هرفرد متفاوت خواهد بود. از همین رو در این بخش به پاسخ سوال علایم اب اوردن زانو چیست می‌پردازیم تا با آن‌ها آشنا شوید و در صورت مشاهده هریک از آن‌ها اقدامات درمانی لازم را انجام دهید.

  • تورم: زمانی که زانوی آسیب‌دیده را با زانوی سالم مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که پوست اطراف زانوی آسیب‌دیده پف کرده به‌نظر خواهد رسید. همچنین فراموش نکنید که تورم زانو با درد همراه است.
  • مشکل در حرکت دادن زانو: به‌دلیل تجمع آب در داخل مفصل زانو، شما در خم کردن زانو با مشکل مواجه خواهید شد و زمانی که زانوی خود را خم کنید درد شدیدی را حس خواهید کرد.
  • ناپایداری مفصل زانو: گاهی اوقات اب اوردن زانو به غضروف‌ها و رباط‌های زانو آسیب وارد می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود که مشکلاتی چون خالی کردن زانو، پیچ‌خوردگی و قفل‌شدگی زانو را تجربه کنید.
  • خون مردگی: گاهی اوقات افیوژن زانو باعث ایجاد خون مردگی اطراف زانو می‌شود که این خون مردگی می‌تواند ناشی از ضربه و آسیب‌های این چنینی ایجاد شود و در ادامه آب آوردن زانو را نیز به‌همراه داشته باشد.
  • گرم و قرمز شدن زانو: گاهی اوقات ناحیه‌ای از زانو که دچار ورم شده است گرم و قرمز می‌شود که این موارد می‌توانند نشان‌هنده آب آوردن زانو باشند.
  • خشکی زانو: اگر به مشکل Knee effusion دچار شده باشید، نمی‌توانید به‌درستی زانوی خود را خم و راست کنید. همچنین تجمع مایعات در میان مفاصل، بسیار دردناک خواهد بود و همین موضوع باعث می‌شود که از شدت درد نتوانید به‌درستی تحرک داشته باشید.
  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jx9o3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رگ به رگ شدن کمر چیست؟