تاریخ انتشار: 1396/09/03 21:32
کد خبر: 172323

نیمار؛ الماس برزیلی در قلب پاریس

نیمار ستاره دیگری از سرزمین سامبا است که برای فتح قله های فوتبال جهان پای به زمین سبز گذاشته است
نیمار؛ الماس برزیلی در قلب پاریس

ستاره دیگری از سرزمین سامبا است که برای فتح قله های فوتبال جهان پای به زمین سبز گذاشته است. پسری از نسل پله ها و رونالدوها، کسی که می توان فوتبال ناب برزیلی را در لحظه لحظه بازی او دید. نیمار شماره ١٠ فعلی تیم ملی برزیل را می توان به عنوان رهبر فوتبال این کشور قلمداد کرد. رهبری که اگر در دیدار با کلمبیا در جام جهانی ٢٠١٤ آسیب نمی دید، شاید برزیل را به جام ششم می رساند. مردم کشور قهوه حالا منتظرند تا نمایش نیمار را در جام جهانی ٢٠١٨ به تماشا بنشینند.

نیمار
نیمار

 

 نیمار فوتبالش را در سانتوس آغاز کرد و با نمایش های شگفت انگیزش خیلی زود مورد توجه غول های فوتبال اروپا قرار گرفت، نیمار در ابتدا پشنهاد تیم چلسی را رد کرد، اما سرانجام در سال ٢٠١٣ با قراردادی ٨٨ میلیون یورویی به بارسلونا پیوست. نیمار در بارسلونا خیلی زود توانست به یکی از ستارگان اصلی این باشگاه تبدیل شود. نیمار در ١٨٦ دیدار با پیراهن بارسلونا توانست ١٠٥ گل به ثمر برساند و ٨٠ پاس گل نیز بدهد. از جمله بازی های درخشان نیمار به لیگ قهرمانان فصل گذشته باز می گردد، جایی که بارسلونا توانست با درخشش ستاره برزیلی خود در دیدار برگشت در ورزشگاه نیوکمپ شکست ٤ بر ٠ دیدار رفت را بانتیجه ٦ بر ١ جبران کند و یکی از به یاد ماندنی ترین کامبک های تاریخ را رقم بزند.

نیمار
نیمار

 

نیمار در یک انتقال جنجال برانگیز در تابستان ٢٠١٧ از جمع کاتالان ها جدا شد و با مبلغ ٢٢٢ میلیون یورو به پاری سن ژرمن پیوست. نیمار با این انتقال عنوان گرانقیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان را به خود اختصاص داد. بارسلونا بعد از خروج نیمار هنوز نتوانسته جای خالی او را پرکند و هنوز به دنبال یک جایگزین برای ستاره برزیلی سابق خود است، جدایی نیمار از بلوگرانا فشار را بر لیونل مسی بیشتر از قبل کرد و بارسا را وابسته تر به مسی . پیوستن نیمار به تیم پاری سن ژرمن جانی دوباره به این تیم داد. پاریسی ها در لیگ فرانسه توانسته اند تیمی بدون رقیب باشند و در ١٣ دیدار ٤٣ گل را به ثمر برسانند و با ٦ امتیاز از موناکو تیم رده دوم جدول فاصله بگیرند. نیمار در لیگ ١ فرانسه در ٩ دیدار ٧ گل به ثمر رسانده و ٦ پاس گل نیز داده است. پی اس جی در ٥ دیدار در لیگ قهرمانان اروپا ٢٤ گل را به ثمر رسانده و خود را به عنوان یکی از اصلی ترین مدعیان این رقابتها معرفی کرده است. نیمار در لیگ قهرمانان عملکرد بسیار خوبی از خود ارائه داده است و توانسته در ٥ دیدار ٦ گل بزند و در مجموع با ٢٧ گل زده در کنار ریوالدو در رده دوم گلزن ترین بازیکنان برزیلی این رقابتها را به خود اختصاص دهد.

نیمار
نیمار

 

پس از حدود یک دهه سلطه کریستیانو رونالدو و لیونل مسی بر فوتبال جهان به نظر می رسد که می توان نیمار را وارث بعدی عنوان بهترین بازیکن جهان دانست و باز شاهد حضور برزیلی ها بر صدر بازیکنان برتر اروپا و جهان باشیم. همچنین از نیمار به همراه تیم ملی برزیل به عنوان یکی از مدعیان فتح جام جهانی ٢٠١٨ روسیه می توان نام برد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z8zob

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تدابیر امنیتی جدید پاری سن ژرمن بخاطر نیمار!