تاریخ انتشار: 1402/03/29 01:53
کد خبر: 4223

جام قهرمانی لیگ ملت‌های اروپا در دستان اسپانیا/ مودریج ناکام بزرگ

تیم ملی اسپانیا با غلبه برکرواسی در ضربات پنالتی بازی فینال، قهرمان سومین دوره از رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا شد.
جام قهرمانی لیگ ملت‌های اروپا در دستان اسپانیا/ مودریج ناکام بزرگ

پرونده دوره سوم از لیگ ملت‌های اروپا با پیروزی تیم ملی اسپانیا برابر کرواسی و ثبت نخستین قهرمانی این تیم در این تورنمنت بسته شد.

در بازی پایانی این دوره از رقابت‌ها که هلند میزبان دیدارهای مرحله حذفی آن بود، شب گذشته (یکشنبه) از ساعت 22:15 به وقت تهران تیم‌های ملی اسپانیا و کرواسی در ورزشگاه دکوئیپ شهر فاینورد با قضاوت فلیکس زوایر آلمانی به مصاف هم رفتند که این بازی پس از تساوی بدون گل در 90 دقیقه و وقت‌های اضافه، در ضربات پنالتی با نتیجه 5 بر 4 به سود اسپانیا خاتمه یافت تا این تیم قهرمان شود.

در این بازی که پایاپای و پر از نبردهای تن به تن به خصوص در میانه میدان بود، دو تیم موقعیت‌هایی برای گشودن دروازه یکدیگر داشتند، اما ضربات پایانی کم‌دقت پرشمار و واکنش خوب دروازه‌بانان مانع از عبور توپ از خط دروازه‌ها شد.

همین موضوع هم در نهایت سبب شد که برای تعیین برنده کار به ضربات پنالتی کشیده شود، در ضرباتی که ابتدا کروات‌ها زننده آن بودند. برای این تیم ولاشیچ، بروزوویچ و مودریچ سه پنالتی نخست را به گل تبدیل کردند، اما ضربه چهارم آنها را مایر هدر داد. البته پس از او ایوان پریشیچ گلزنی کرد تا امیدهای تیمش زنده بماند. در طرف مقابل برای اسپانیا، خوسلو، رودری، مرینو و آسنسیو گلزنی کردند، اما آیمریک لاپورت ضربه‌اش را به تیر افقی کوبید تا بار دیگر همه چیز به تساوی کشیده شود. با این حال پتکوویچ باز هم یک ضربه دیگر کروات‌ها را هدر داد و این بار اسپانیایی‌ها فرصت سوزی نکردند و مدافع‌شان دنی کارواخال آخرین پنالتی بازی را به گل تبدیل کرد.

به این ترتیب اسپانیا برای اولین بار در تاریخ خود موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ ملت‌های اروپا شدند. این اولین افتخار مهم اسپانیایی‌هایی است که از سال 2012 و قهرمانی‌شان در یورو دیگر هیچ جامی نبرده بودند. آنها در دوره قبل لیگ ملت‌ها نیز فینالیست شده بودند، اما در ایستگاه پایانی رقابت‌ها به فرانسه باختند. این اولین جامی است که لوئیس دلافوئنته سرمربی جدید ماتادورها با این تیم کسب می‌کند.

پیش از این بازی،‌ در نبرد رده‌بندی تیم ملی ایتالیا موفق شده بود هلند میزبان را با نتیجه 3 بر 2 شکست دهد و عنوان سومی را کسب کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zjjn2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 ساوت‌گیت: اسپانیا هنوز همان تیم قدرتمند گذشته است/ برای درخشش در یورو ۲۰۲۰ از این بازی شروع می‌کنیم

سقوط حریف ایران در جام جهانی به لیگ B اروپا
ولز بدون برد در لیگ ملت‌ها ماند؛