تاریخ انتشار: 1395/10/07 13:20
برای نهمین سالروز مرگ آیدین نیکخواه بهرامی؛
کد خبر: 240100

9 سال گذشته و ما هنوز باور نکرده ایم نبودنت را ستاره ی بسکتبال ایران

7 دی 86 آن جمعه سیاه، زمین یکسره از برف سپید بود و هوا از سرما یخ میزد. گویی آیدین با خود گرما را از این سرزمین برده بود.آنروزها شدت برف به قدری بود که هنوز همه زمستان 86 را آن سال برفی می نامند. آیدین حالا دور از هیاهوی زمین بازی آرام در گوشه دنج قطعه نام آوران خوابیده است و هرکس از قطعه 55 ردیف 50، شماره 12 بگذرد می بیند که همیشه خانه اش گلباران است. گویی تازه از یک قهرمانی برگشته و حلقه ای گل به گردنش انداخته اند.
9 سال گذشته و ما هنوز باور نکرده ایم نبودنت را ستاره ی بسکتبال ایران

هر سال که دی ماه می‌رسد آرام آرام یادت می‌افتیم. دروغ چرا؟ باقی ماه‌های سال خبری از تو نیست. گله‌ای نمی‌شود کرد و خودت هم حتما گله‌ای نداری و می‌دانی رسم زمانه را. همیشه همین بوده. از تختی که بزرگ‌تر و نامدارتر و محبوب‌تر نداریم، تختی هم همین دی ماه به دی ماه و روز هفدهمش یادی از او می‌کنند و بی‌تعارف می‌گذارندش درون تقویم تا سال آینده!

تو اما داغت هنوز همین نزدیکی هاست انگار. هر سال که داغ آن حادثه لعنتی در خاطرمان زنده می‌شود، بارها و بارها از تو نوشته‌ایم. هرچه بوده و نبوده بارها وبارها و به قلم‌های گوناگون نوشته و از زبان‌های مختلفی هم گفته شده.
خودت خوب می‌دانی اما خیلی از دوستان و آشنایانت باور ندارند که ۹ سال از نبودنت گذشته. صمد می‌گوید هنوز هم نبودنت را باور نمی‌کند و خیلی‌ها در تمام این سال‌ها از نبودنت گفته‌اند و اگر بودی چه می‌شد یا نمی‌شد.
امروز که تقویم دوباره ۷ دی را نشان بدهد، می‌شود ۹ سال که نیستی. یاد تو بزرگ‌تر از آن پیراهنت که در آزادی آویزان کرده بودند تا سایه‌ات همیشه بالاسر بسکتبالیست‌ها باشد، اینجاست، در ذهن ما.
بیش از این بخواهیم بنویسیم می‌شود همان‌هایی که در هشت سال قبل نوشتیم. خودت خیلی رک‌تر از ما بودی و اگر می‌توانستی شاید خیلی زودتر از این‌ها به این تکرارها اعتراض می‌کردی. اگر می‌شد همین‌ها را هم نمی‌نوشتیم و تنها عکسی از آن چهره همیشه جدی ات را با همین تیتر می‌گذاشتیم کنار صفحه تا یادمان باشد. یادمان باشد که ۹ سال است آیدین را در تیم ملی نداریم.
 

محسن آجورلو


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/456omd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رنگ کاپیتان‌های بسکتبال ایران آبی است