تاریخ انتشار: 1396/02/16 10:07
کد خبر: 212648

خلاقیت استقلالی‌ها برای حل مشکل بی پولی؛ منصوریان میکو کوجالای فنلاندی را می‌خواهد

یک فصل کار کردن در تیم بزرگی مثل استقلال، حالا علیرضا منصوریان را خیلی با تجربه‌تر از قبل کرده. فراز و نشیب‌هایی که او در این فصل به چشم دید و روزهای سختی که پشت سر گذاشت، نگاه او را نسبت به خیلی از مسائل تغییر داده است.
خلاقیت استقلالی‌ها برای حل مشکل بی پولی؛ منصوریان میکو کوجالای فنلاندی را می‌خواهد

 او حالا بهتر از قبل می‌داند که حضور دستیارانی قوی تا چه اندازه می‌تواند او را در رسیدن به هدف بزرگی که در سر دارد، کمک کند. به خاطر همین است که این بار در کنار حفظ چارچوب اصلی تیم و تقویت نقاط ضعف، تمرکزش را گذاشته روی تقویت کادرفنی و دستیارانش. بعد از زمزمه‌هایی که درباره انتخاب پیروز قربانی به عنوان دستیار منصوریان به راه افتاد و تکذیب شد، حالا مدیرعامل باشگاه از درخواست منصوریان برای جذب دستیار کارلوس کی‌روش می‌گوید.

درخواست علیرضا منصوریان برای جذب دستیار کی‌روش را باید گام مثبتی در جهت تقویت کادرفنی‌اش بدانیم. هرچند حالا هم او در واقع مربی بدنساز تیم ملی را می‌خواهد و این تصمیم دستیاران فنی‌اش را شامل نمی‌شود اما خبرهایی که از باشگاه استقلال می‌رسد گواه تغییر دیدگاهی است که سرمربی استقلال درباره اعضای کادرفنی‌اش داشته.
منصوریان البته از همان زمان که در نفت تهران بود، به خاطر تأکیدهای فراوانش به بحث بدنسازی و استفاده از روش‌های علمی و به روز دنیا مورد توجه قرار می‌گرفت. در همین راستا بود که بعد از حضور در استقلال هم به پیروی از دیدگاه‌های قبل، استیو جونز انگلیسی را به عنوان مربی بدنساز انتخاب کرد. جونز اما به خاطر مشکلات مالی، حضوری طولانی در استقلال نداشت و مشکلات ناشی از جدایی او در برهه‌ای استقلالی‌ها را با مشکلات جدی مواجه کرد. بعد از آن هم در نیم‌فصل دوم اگر انگیزه جوانان استقلال نبود، شاید مشکلات بدنی بازیکنان می‌توانست به یکی از اصلی‌ترین معضلات این تیم تبدیل شود.
به خاطر همین در آستانه فصل جدید، علیرضا منصوریان اولویتش را انتخاب بدنساز گذاشته است و این بار به سراغ بدنساز مورد تأیید کارلوس کی‌روش رفته است. میکو کوجالای فنلاندی، بدنسازی است که بعد از تغییرات مداومی که کی‌روش در این سمت داشت، بالاخره به او اعتماد کرد و حالا چند سالی می‌شود که با کوجالا کار می‌کند. او قبل از کار در ایران، بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ مربی بدنساز تیم تامپر یونایتد فنلاند بوده و از سال 2009 تا کنون با تیم ملی ایران کار می‌کند. حالا هم که مورد توجه منصوریان قرار گرفته و در صورت توافق، کار بدنسازی بازیکنان استقلال را برعهده خواهد گرفت.
نکته قابل توجه درباره کوجالا اما این است که مبلغ قرارداد این مربی بسیار بالاست و استقلالی‌ها نمی‌توانند با او قرارداد مدت دار ببندند که اگر هم چنین تصمیمی بگیرند، با شرایط مالی فعلی، حاصل به مراتب بدتر از چیزی می‌شود که فصل گذشته درباره جونز پیش آمد. به همین خاطر خبرهای رسیده از باشگاه استقلال حاکی از آن است که آبی‌پوشان در نظر دارند برای آنکه از پس هزینه‌های همکاری با این بدنساز فنلاندی برآیند، پیشنهاد قرارداد پروژه‌ای را با او مطرح کنند. در این صورت احتمالاً کوجالا تنها در دوره‌های بدنسازی پیش از شروع فصل و نیم فصل، استقلالی‌ها را همراهی خواهد کرد. این تصمیم شاید از نظر مالی، تصمیم به صرفه و ایده‌آلی باشد اما آیا حضور مقطعی مربی بدنسازی در یک تیم می‌تواند مفید و بدون مشکل باشد؟ آن هم در شرایطی که در فوتبال حرفه‌ای اهمیت بدنسازی به اندازه‌ای رسیده که یک مربی بدنساز در طول فصل، تمرینات تک تک بازیکنان را با توجه به شرایط بدنی‌شان زیر نظر می‌گیرد و در تمام جلسات تمرینی حضور دارد تا بهترین و متناسب‌ترین تمرینات را برای هر بازیکن تعریف کند.
 این همان نقطه ابهامی است که درباره کوجالا وجود دارد و با توجه به لزومی که استقلال برای تقویت کادرفنی‌اش حس می‌کند، به نظر می‌رسد اتخاذ چنین تصمیم‌هایی ریسک بزرگی برای منصوریان باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45k8do

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


از دوباره پرسپولیسی شدن کنعانی زادگان تعجب نکنید