تاریخ انتشار: 1396/02/15 18:59
کد خبر: 212700

مقایسه هافبک‌ های خلاق استقلال؛ مجتبی با همه فرق دارد

در روز‌هایی که امید ابراهیمی توانسته جای یک‌هافبک بازیساز را برای علیرضا منصوریان پر کند و سرور جباروف ازبکستانی هم در آستانه بازگشت به جمع آبی‌پوشان پایتخت قرار گرفته، استقلالی‌ها با مصاحبه‌هایشان نشان داده‌اند علاقه‌ای به جذب مجتبی جباری ندارند.
مقایسه هافبک‌ های خلاق استقلال؛ مجتبی با همه فرق دارد

به هر حال جباری همان بازیکنی است که در هر 3‌قهرمانی استقلال، مهره تاثیرگذار امیر قلعه‌نویی بوده و آبی‌ها پس از رفتن او هیچ جامی کسب نکرده‌اند اما با این وجود به نظر نمی‌رسد منصوریان علاقه‌ای به برگرداندن او به تیم محبوبش داشته باشد. مروری بر کارنامه جباری در سال‌های اخیر نشان می‌دهد او می‌تواند برای فصل آینده مهره تاثیرگذاری برای استقلال باشد یا خیر.


2007-2006
جباری در فصلی که صمد مرفاوی هدایت استقلال را برعهده داشت، تنها دو بار به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت و روی هم رفته 57‌دقیقه برای آبی‌پوشان پایتخت فوتبال بازی کرد.


2008-2007
شماره هشت آبی‌ها در زمان حضور ناصر حجازی و فیروز کریمی، 27‌بازی برای استقلال انجام داد. در این میان او 26‌بار در ترکیب اصلی استقلال قرار گرفت و یک بار هم به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت. جباری در این فصل 18‌بازی 90‌دقیقه‌ای هم برای استقلالی‌ها انجام داد تا یک‌گل بزند و 8‌گل برای هم‌تیمی‌هایش بسازد. جباری در لیگ هفتم 2212‌دقیقه برای تیم سیزدهم جدول فوتبال بازی کرد.


2009-2008
جباری فصل هشتم را هم با مصدومیت استارت زد اما با این وجود 22‌بازی برای استقلال و امیر قلعه‌نویی انجام داد. جباری در این فصل 19‌بار در ترکیب اصلی استقلال قرار گرفت و سه‌بار هم به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت. جباری در لیگ هشتم 14‌بازی 90‌دقیقه‌ای برای تیم ژنرال انجام داد و روی هم رفته 1786‌دقیقه فوتبال بازی کرد. او در این فصل 8‌گل برای آبی‌ها زد و 4‌گل هم ساخت تا مقدمات قهرمانی دوم استقلال در لیگ برتر را فراهم کند.


2010-2009
مجتبی که به سرمربیگری مرفاوی در استقلال حساسیت پیدا کرده بود، در لیگ نهم هم تنها یک‌بازی برای استقلال انجام داد. او در لیگ نهم یک‌بار به عنوان بازیکن ذخیره برای استقلال مرفاوی به میدان رفت و 24‌دقیقه فوتبال بازی کرد. او در این 24‌دقیقه نه گلی زد و نه‌ گلی ساخت.


2011-2010
جباری در اولین فصل حضور مظلومی روی نیمکت استقلال، 19‌بازی برای آبی‌ها انجام داد. او در این فصل 18‌بار در ترکیب اصلی استقلال قرار گرفت و روی هم رفته 1392‌دقیقه برای مظلومی فوتبال بازی کرد. جباری در این فصل 9‌بازی 90‌دقیقه ای برای استقلال انجام داد و تنها یک بار به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت. شماره هشت محبوب آبی‌ها در لیگ دهم دو گل زد و 5‌گل ساخت و نتوانست انتظارات را برآورده کند.


2012-2011
هافبک بازیساز استقلالی‌ها در یازدهمین دوره لیگ برتر به دوران اوجش بازگشت. او در دو مقطع این فصل آسیب دید اما روی هم رفته 1915‌دقیقه برای آبی‌ها فوتبال بازی کرد. جباری در این فصل 18‌بازی 90‌دقیقه‌ای برای تیم مظلومی انجام داد و تنها در 3‌بازی به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت. بازیکنی که به زیدان استقلالی‌ها معروف شده،  در این فصل 10‌گل زد و 8‌گل ساخت تا عنوان موثرترین بازیکن استقلال را به خود اختصاص دهد.


2013-2012
جباری فصل دوازدهم را با مصدومیت استارت زد و یک‌نیم فصل کامل حکم تماشاگر را برای آبی‌پوشان پایتخت داشت. او در نیمه دوم لیگ برتر به میادین برگشت و 16‌بازی برای تیم قلعه‌نویی انجام داد. جباری در نیم فصل دوم لیگ دوازدهم 8‌بازی 90‌دقیقه‌ای انجام داد و 6‌بار هم به عنوان بازیکن ذخیره گام به زمین مسابقه گذاشت. او در این فصل گلی برای استقلالی‌ها نزد اما 4‌گل ساخت تا کمک حال قلعه‌نویی در مسیر قهرمانی باشد. جباری پس از این فصل از استقلال رفت تا این تیم دیگر رنگ قهرمانی را نبیند.


(1) 2014-2013
مجتبی پس از کنار گذاشته شدن از استقلال راهی اصفهان شد و به عضویت پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر درآمد. او برخلاف سال‌های گذشته در ابتدای فصل مصدوم نبود و از همان بازی اول در ترکیب اصلی سپاهان قرار گرفت. او در 5‌هفته ابتدایی لیگ سیزدهم 4‌بازی 90‌دقیقه‌ای و یک‌بازی 86‌دقیقه‌ای برای سپاهان انجام داد و در این مدت نه گلی ساخت و نه گلی زد. جباری در پایان هفته پنجم با کرانچار به مشکل خورد و برای همیشه از این تیم جدا شد.


2014-2013 (2)
درست در روز‌هایی که جباری با کرانچار اختلاف پیدا کرده بود تا حکم اخراجش از سپاهان صادر شود، فریدون زندی در الاهلی آسیب دید تا مدیران این باشگاه قطری برای پیدا کردن جانشین او سراغ شماره هشت سابق استقلال بیایند. جباری که علاقه‌ای به ماندن در فوتبال ایران نداشت خیلی زود به قطری‌ها جواب مثبت داد و برای ادامه فوتبالش راهی لیگ ستارگان شد. جباری در اولین فصل حضورش در الاهلی 21 بازی انجام داد و روی هم رفته 1659‌دقیقه فوتبال بازی کرد. این هافبک بازیسار در این فصل برای الاهلی 5‌گل زد و 6‌گل ساخت تا شروع خوبی در قطر داشته باشد.


2015-2014
عملکرد درخشان جباری در فصل اول، باعث شد تا قطری‌ها برای سه‌فصل دیگر قرارداد این بازیکن ایرانی را تمدید کنند. او در سال دوم هم درست 21‌بازی لیگی برای الاهلی انجام داد و 1867‌دقیقه فوتبال بازی کرد. جباری در این فصل 6‌گل زد و 7‌گل ساخت تا بار دیگر دل مدیران الاهلی را ببرد و پول بیشتری از آنها بگیرد.


2016-2015
جباری فصل گذشته هم مهره کلیدی الاهلی در لیگ ستارگان قطر بود و خیلی کم مصدوم شد. او فصل گذشته 24‌بازی لیگی برای الاهلی انجام داد و 2110‌دقیقه فوتبال بازی کرد. جباری در این فصل 3‌گل زد و تنها 4‌گل ساخت تا در آستانه جدایی از الاهلی قرار بگیرد اما با آمدن لوکا بوناچیچ در این تیم ماندنی شد تا حداقل یک‌فصل دیگر برای قطری‌ها فوتبال بازی کند.


2017-2016
جباری این فصل را با مصدومیت استارت زد، مصدومیتی که شایعه خروج نام او از فهرست بازیکنان الاهلی به همراه داشت. البته این شایعات هیچ وقت به واقعیت تبدیل نشد تا جباری برای یک‌فصل دیگر پیراهن الاهلی را بر تن کند. با این وجود مجتبی امسال تنها 11‌بازی برای تیم باشگاهی‌اش انجام داد و روی هم رفته 594‌دقیقه در لیگ ستارگان فوتبال بازی کرد. جباری در فصلی که گذشته تنها یک‌گل زد و 2‌گل ساخت تا بدترین فصل فوتبالی‌اش را در الاهلی پشت سر گذاشته باشد

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45k8jx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ادعای یک استقلالی: جباری پیرمرد است