تاریخ انتشار: 1396/01/16 19:24
اختصاصی| داور نتیجه بازی را رقم زد؟؛
کد خبر: 219148

اعتراض شدید باشگاه مس کرمان به داور بازی با سپیدرود

باشگاه فرهنگی ورزشی مس کرمان درخصوص ضعف داوری در بازی با سپیدرود رشت بیانیه صادر کرد.
اعتراض شدید باشگاه مس کرمان به داور بازی با سپیدرود

به گزارش فرتاک ورزشی، متن کامل بیانیه باشگاه مس کرمان را در ذیل می خوانیم:

پیش از بازی عصر امروز تیم‌های سپیدرود و مس کرمان زمانی نگرانی‌ها برای کرمانی‌ها زیاد شد که اسامی داوران بازی‌های این هفته اعلام شد.

در حالی که در هفته‌های پیش و بازی‌های به مراتب با حساسیت کمتر، از داوران لیگ برتری استفاده می‌شد، برای بازی فوق‌العاده حساس سپیدرود و مس که سرنوشت صعود دو تیم را مشخص می‌کرد، یکی از بی تجربه‌ترین داوران لیگ یک معرفی شد.

شاهو اصلانی در حالی که کمترین شناختی از وی در جامعه‌ی داوری فوتبال کشور وجود دارد در حالی مامور قضاوت این بازی شد که کاملا قابل پیش‌بینی بود که با وجود جو سنگین ورزشگاه عضدی رشت نیاز به یک داور باتجربه دارد.

اما کمیته‌ی داوران فدراسیون فوتبال در اقدامی عجیب یک داور ناشناخته برای این بازی انتخاب کرد و در طول بازی مشخص شد که نگرانی بابت این انتخاب به خصوص از ناحیه‌ی میهمان بی‌دلیل نبوده است.

با شروع بازی در حالی که مسی‌ها درصدد کنترل بازی بودند داور مسابقه تقریبا تمامی توپ‌های 50 به 50 را به سود میزبان سوت زد تا تیم مس را زیر فشار قرار دهد.

داور مسابقه با نوع قضاوت خود در همان شروع بازی نشان داد که کاملا مایل به برتری تیم میزبان است تا زیر فشار سنگین هواداران قرار نگیرد.

اصلا نیاز نیست که داور برای نابودی یک تیم در یک مسابقه سنگین حتما یک پنالتی اشتباه اعلام کند بلکه سلسله مراتب اشتباهات کوچک او و نگرفتن خطاهای 50 به 50 به عدالت می‌تواند شیرازه‌ی یک تیم را در نهایت از هم بپاشد.

درست همانند اتفاقی که برای مس در این بازی افتاد و در صحنه‌ای که منجر به پنالتی به سود سپیدرود شد، داور یک توپ ربایی صحیح علی فرهنگ را مطابق تمام سوت‌هایی که به سود میزبان زد، برای آن‌ها خطا گرفت تا در نهایت همین توپ در محوطه‌ی مس تبدیل به پنالتی شود.

داور بازی در این مسابقه کاملا با تیم میزبان برای زیر فشار قرار دادن تیم مس هماهنگ بود و اشتباه او در گل تیم میزبان نیز کاملا سهیم بود.

در نهایت بعد از گل نیز داور همچنان با میزبان مهربان بود و در صحنه‌ای که به احمد زنده‌روح بابت تمارض کارت زرد نشان داد، مشخص بود که مدافعان سپیدرود پای بازیکن مس را در محوطه‌ی جریمه زده‌اند و چه بسا اگر همین صحنه در محوطه‌ی جریمه‌ی مس بود او با جرات تمام پنالتی اعلام می‌کرد که این نشان می‌دهد داور مسابقه اصلا در قواره‌های این بازی نبوده است و کاملا زیر فشار تماشاگران قرار داشته است.

اصلانی با امتداد سوت‌های اشتباه به سود سپیدرود، اعلام پنالتی برای این تیم، عدم اعلام پنالتی مس و اخراج بازیکن مس تقریبا همه کار برای پیروز شدن سپیدرود در این بازی انجام داد.

بهرشکل فدراسیون فوتبال با انتخاب داوری با نام شاهو اصلانی برای بازی سرنوشت‌ساز مس و سپیدرود خود را در مظان اتهام قرار داد و نحوه‌ی قضاوت این داور نیز سبب می‌شود که حالا این نهاد بیشتر هم با سوال از سوی مردم کرمان و باشگاه مس مواجه شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45kmwd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مس رکورد شکست ناپذیری سپیدرود را می‌شکند؟
فینال 6 امتیازی لیگ یک؛