تاریخ انتشار: 1396/02/09 10:31
کد خبر: 214172

حمله به رده‌های بالای جدول؛ فرار از دره سقوط! هنوز می‌شود جنگید!

حمله به رده‌های بالای جدول؛ فرار از دره سقوط! هنوز می‌شود جنگید!

با قهرمانی زودهنگام پرسپولیس در لیگ شانزدهم، بخشی از حساسیت‌ مسابقات باقی‌مانده لیگ برتر از بین رفت اما چیزی از حساسیت رقابت‌ها در جدول رده‌بندی کم نشده و هنوز چیزهایی هست که می‌شود بر سرشان جنگید؛ چیزهایی مثل مقام دومی‏، شانس کسب سهمیه احتمالی لیگ قهرمانان آسیا برای فصل آینده و البته سقوط‌نکردن از لیگ برتر و حتی خود پرسپولیس هم که قهرمان شده، خالی از انگیزه نیست. این تیم می‌تواند رکوردهای باقی‌مانده را که به برانکو ایوانکوویچ چشمک می‌زنند هم بشکند. پس با اشتیاق هفته بیست‌ونهم لیگ برتر را هم تماشا می‌کنیم؛ هفته‌ای که تمامی مسابقات آن امروز به‌صورت همزمان و از ساعت 18 آغاز می‌‌شود. 

پرسپولیس- ذوب‌آهن؛ ورزشگاه آزادی
بازی پسااعتصاب! 
پرسپولیسی‌ها این هفته حسابی حاشیه‌ساز شدند. درحالی‌که هواداران این تیم به‌خاطر خوشحالی قهرمانی در لیگ برتر و ناراحتی احتمال حذف از لیگ قهرمانان آسیا احساسات دوگانه‌ای داشتند، خبر رسید بازیکنان پس از بازگشت از عمان اعتصاب کرده و تمرین را لغو کرده‌اند و حالا احساسات هواداران سه‌گانه شده است. حس سوم، حسی مبهم است که نمی‌داند به بازیکنان حق بدهد یا از آنها عصبانی باشد. در هر صورت پرسپولیسی‌ها روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تمرین نکردند و فقط تمرین سبک روز جمعه که تمرین روز قبل از مسابقه بود را انجام دادند. حالا با این وضعیت، پرسپولیس باید در مقابل ذوب‌آهن، دیگر نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا قرار بگیرد؛‌ ذوب‌آهنی که مثل پرسپولیس خطر حذف از آسیا را به‌شدت حس می‌کند و فقط با پیروزی در بازی آخر در مقابل الاهلی عربستان است که می‌تواند به مرحله حذفی برسد. پرسپولیس برای این بازی انگیزه چندانی ندارد اما این مسابقه برای ذوب‌آهن بازی حساسی است زیرا این تیم به‌همراه تیم همشهری‌اش یعنی سپاهان یکی از شانس‌های اصلی کسب رده چهارمی لیگ برتر است؛ رده‌ای که شاید شامل یک سهمیه پلی‌آف برای ما در آسیا باشد. به‌جز این بازی فقط یک هفته دیگر از مسابقات لیگ برتر باقی خواهد ماند و به‌همین‌دلیل تک‌تک امتیازات، حیاتی محسوب می‌شوند. شاگردان مجتبی حسینی که بعد از شکست سنگین3 بر صفر در مقابل العین به تهران می‌آیند، از این بازی حداقل یک امتیاز می‌خواهند اما ایده‌آلشان کسب سه امتیاز بوده و قابل پیش‌بینی است که حسینی، تیمش را با تمام قوا به مقابله با پرسپولیس بفرستد. او به‌جز حجت حق‌وردی که محروم است، سایر بازیکنانش را در اختیار دارد. ذوب‌آهن امسال، فصل پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشت اما چند ستاره در این تیم حسابی درخشیدند تا ذوب‌آهن به قابل‌توجه‌ترین تیم در فصل نقل‌وانتقالات تبدیل شود؛ احسان پهلوان‏، مهران درخشان‌مهر، مرتضی تبریزی، مهرداد قنبری، دانیال اسماعیلی‌فر و قبل از همه اینها رشید مظاهری، دروازه‌بان این تیم، این روزها حسابی در بورس هستند و بیشتر از همه چشم استقلال و علیرضا منصوریان را گرفته‌‌اند. در طرف مقابل برانکو ایوانکوویچ، محمد انصاری را برای جلوگیری از تشدید مصدومیت به زمین نمی‌فرستد؛ البته واقعیت این است که تیم برانکو بعد از اعتصاب، وضعیت نامشخصی دارد و ابهامات زیادی درباره ترکیب احتمالی این تیم وجود دارد اما با شناختی که از پروفسور داریم، بعید است به جوانان و ذخیره‌هایش بازی بدهد و به احتمال فراوان باز هم از همان ترکیب آشنای همیشگی استفاده خواهد کرد. 

پدیده- استقلال؛ ورزشگاه ثامن مشهد
امید به ادامه جنگ نایب‌قهرمانی
استقلال در نبرد با تراکتورسازی برای کسب نایب‌قهرمانی تا هفته گذشته دست بالا را داشت اما باخت در بازی مستقیم در مقابل تراکتورسازی کار را برای علیرضا منصوریان و تیمش سخت کرد. استقلال بعد از تساوی در مقابل الاهلی که صعود هر دو تیم به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا را تا 99 درصد قطعی کرده، به مشهد رفته تا با پدیده هفته‌های اخیر لیگ برتر یعنی پدیده مشهد بازی کند. پدیده البته در دو هفته اخیر، دو بازی سخت در مقابل تراکتورسازی و پرسپولیس داشت که هر دو را واگذار کرد اما قبل از این دو بازی، پنج برد متوالی را کسب کرده بود و حالا در سومین بازی سخت متوالی باید میزبان استقلال باشد. جالب اینکه بازی بعدی این تیم هم با ذوب‌آهن است که آن هم بازی سختی است. پدیده بعد از آن پنج برد متوالی، شانس کسب سهمیه هم پیدا کرد اما دو شکست پیاپی کار دست تیم رضا مهاجری داد. پدیده، چند بازیکن خوب دارد که چشم سایر تیم‌های لیگ را گرفته‌اند مثل معین عباسیان که خیلی تکنیکی و جسور بازی می‌کند و شایعه پیوستنش به استقلال هم شنیده می‌شود. اکبر ایمانی، هافبک دفاعی پدیده هم از وقتی به این تیم آمده، همه‌کاره خط میانی شده و درمورد او هم شنیده می‌شود که برانکو بازی‌‌اش را پسندیده است. دیگر بازیکن مؤثر پدیده محسن یوسفی است که در اغلب بازی‌های این تیم خوب بازی می‌کند اما معمولا در مقابل استقلال، کمتر از حد انتظار ظاهر می‌شود. استقلال هم باوجود بازی‌های فشرده‌ای که در چند روز گذشته داشته و باز هم خواهد داشت، نمی‌تواند از خیر امتیازات این بازی بگذرد چون ممکن است دیگر دستش به رده دومی و نایب‌قهرمانی نرسد؛ بنابراین منصوریان در این بازی هم تیمش را با تمام قوا به زمین می‌فرستد؛ البته خوشبختی استقلال این است که برخلاف پرسپولیس نیمکت خوبی دارد و منصوریان اصلا نگران خستگی یا آسیب‌دیدگی بازیکنانش نیست. کما اینکه امسال مگویان، انصاری و غفوری بازی‌های زیادی را از دست دادند اما غیبتشان چندان حس نشد. 

سپاهان اصفهان- تراکتورسازی؛ ورزشگاه نقش جهان اصفهان
قلعه‌نویی به فکر انتقام شکست بازی رفت
اما حساس‌ترین مسابقه این هفته در اصفهان برگزار می‌شود؛ جایی‌ که سپاهان متحول‌شده با زلاتکو کرانچار میزبان تراکتورسازی است. تراکتورسازی در رده دوم ایستاده و برای حفظ جایگاهش نیاز به پیروزی دارد اما سپاهان هم برای کسب رده چهارم با همشهری‌اش ذوب‌آهن رقابت نزدیکی دارد. تراکتور اما مثل اکثر بازی‌های نیم‌فصل دوم، بازیکنانش را به‌طور کامل در اختیار ندارد. شهرام گودرزی، محمد نوری و کرار جاسم محمد بازیکنانی هستند که امیر قلعه‌نویی نمی‌تواند از آنها استفاده کند؛ البته قلعه‌نویی بازیکنان خوبی دارد که هرکدام می‌توانند در چند پست بازی کنند اما دراین‌صورت هم نیمکتش خالی می‌شود. با این‌همه، قرمزهای تبریزی بعد از برد روحیه‌بخش در مقابل استقلال، وضعیت خوبی دارند. آنها اگر سپاهان را شکست بدهند نایب‌قهرمانی‌شان نه کاملا اما تا حد زیادی قطعی می‌شود و به‌همین‌دلیل برای برد به اصفهان رفته‌اند. اما مسئله این است که سپاهان هم با کرانچار پیشرفت قابل‌توجهی داشته است. آنها حتی بازی رفت را هم در تبریز از تراکتورسازی برده بودند تا نشان بدهند در همه‌حال رقیب سرسختی برای تیم تبریزی هستند. هر دو تیم در هفته آخر، بازی‌های سختی دارند؛ تراکتور در تبریز میزبان نفت است و سپاهان باید برای بازی با استقلال به تهران بیاید. باوجوداین به نظر می‌رسد تکلیف خیلی چیزها در هفته آخر مشخص شود. 

سایر مسابقات هفته بیست‌‌ونهم
پیکان- سایپا
نفت تهران- صبای قم
استقلال خوزستان- گسترش فولاد
ماشین‌سازی- سیاه‌جامگان
صنعت نفت آبادان- فولاد خوزستان

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45kwem

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


منطق و برانکو، هر دو بر علیه پرسپولیس