تاریخ انتشار: 1396/09/11 14:20
کد خبر: 171224

گزارش ویژه؛ اسپانیا در جام جهانی بدون کاتالونیا

بعد از مشخص شدن همگروهی ایران و اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸، برخی از کاربران شبکه های اجتماعی و حتی یکی از ملی پوشان به شوخی یا جدی به بحث استقلال کاتالونیا و تضعیف احتمالی تیم ملی اسپانیا در صورت این اتفاق اشاره کردند.
گزارش ویژه؛ اسپانیا در جام جهانی بدون کاتالونیا

در ماه های اخیر بحث استقلال ایالت کاتالونیا از کشور اسپانیا داغ بوده است و حتی برخی سایت ها در مورد ترکیب احتمالی تیم منتخب کاتالونیا نوشته اند که به طور مثال بازیکنانی مثل ژاوی و پیکه می توانند عضو این تیم باشند. به همین بهانه بازیکنان کاتالونیایی تیم ملی اسپانیا را با هم مورد بررسی قرار دادیم.

در حال حاضر در ترکیب فیکس تیم ملی اسپانیا سه بازیکن متولد ایالت کاتالونیا حضور دارند: بوسکتس، پیکه و جوردی آلبا که هر سه در ترکیب بارسلونا توپ می زنند. بازیکنانی مثل بارترا ، سرجی روبرتو و دلوفئو که در لیست های اخیر لوپتگی حضور داشته اند نیمکت نشین یا سکونشین هستند.از میان بازیکنانی که احتمال حضورشان در جام جهانی وجود دارد و در لیست های اخیر جایی نداشته اند می توان به ماریانو دیاز، ستاره این روزهای لیون،  فابرگاس که گفته می شود در تابستان به منچستریونایتد ملحق می شود یا بیرین در آرسنال، اشاره کرد. اینیستا کاپیتان بارسلونا هر چند که در این تیم بازی می کند اما متولد منطقه کاتالونیا نیست.  شرایط ۹  بازیکن کاتالونیایی مذکور را با هم مرور می کنیم:

پیکه: مدافع بارسلونا را در کنار بوسکتس می توان مهمترین کاتالونیایی تیم ملی اسپانیا دانست. جرارد در جام جهانی ۲۰۱۰ و یورو ۲۰۱۲ بازیکن فیکس تیم ملی اسپانیا بوده و تبدیل به زوجی مطمئن برای راموس در تیم ملی اسپانیا شده است. در صورتی که او از تیم ملی اسپانیا کنار برود بازیکنانی نظیر خاوی مارتینز، اینیگو مارتینز و ناچو فرناندز می توانند جانشین او شوند.

600x337x586.jpg.pagespeed.ic.CpFM_ixkEZ

بوسکتس: سرجیو هم یکی از بازیکنان فیکس تیم ملی اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۰ و یورو ۲۰۱۲ بود که با ۱۰۲ بازی ملی بازیکنی کلیدی در ترکیب این تیم به شمار می رود. در صورت کنار رفتن بوسکتس به نظر می رسد که تیاگو، ستاره بایرن اصلی ترین گزینه جانشینی او باشد.

جوردی آلبا: این مدافع فقط در یورو ۲۰۱۲ نقش داشته است و شاید به اندازه دو بازیکن مذکور در تیم ملی اسپانیا نقش نداشته باشد. آلبرتو مورنو مدافع لیورپول اصلی ترین گزینه جانشینی او در پست دفاع چپ به شمار می رود. ناچو فرناندز از رئال مادرید هم توانایی بازی در سمت چپ خط دفاعی را دارد.

مارک بارترا: مدافع میانی دورتموند با ۱۳ بازی ملی چندان بازیکن مهمی در تیم ملی اسپانیا به شمار نمی رود و حتی در مورد حضورش در لیست جام جهانی در صورت مستقل نشدن کاتالونیا هم تردیدهایی وجود دارد.

جرارد دلوفئو: مهاجم بارسلونا در این فصل آن طور که باید و شاید نتوانسته از فرصت مصدومیت دمبله و رفتن نیمار استفاده کند و در صورتی که اتفاق غیرمنتظره ای رخ ندهد بعید است که شانسی برای حضور در جام جهانی داشته باشد. آخرین حضور این بازیکن در لیست اسپانیا برای بازی مقابل لیختن اشتاین بوده است.

600x341xbbe477974f924249b8256d7e31d47596.jpg.pagespeed.ic.QCYsIKsk9A

سسک فابرگاس: هافبک چلسی در کنار کاسیاس مهمترین خط خوردگان تیم ملی اسپانیا در دوران سرمربی جدید این تیم لوپتگی بوده اند. اسپانیا با داشتن بازیکنانی مثل آسنسیو، ایسکو و سیلوا در حال حاضر خلاء چندانی در پست هافبک میانی حس نمی کند.

سرجی روبرتو: آچارفرانسه بودن سرجی روبرتو تا حدودی در تیم ملی اسپانیا به ضررش تمام شده چرا که لوپتگی نمی داند این بازیکن را برای حضور در پست دفاع کناری در لیستش قرار دهد یا هافبک دفاعی یا هافبک هجومی. در هر صورت این بازیکن هم در لیست های اخیر تیم ملی اسپانیا جایی نداشته است و بعید است که غیبت احتمالی او در جام جهانی ضرری به این تیم بزند.

هکتور بیرین: مدافع آرسنال که در تابستان گذشته بحث پیوستنش به بارسلونا خیلی داغ بود، فقط سه بازی ملی داشته است. او در یوروی قبلی هم حضور داشت اما فرصتی نصیبش نشد. در صورتی که بازیکنانی مثل کارواخال و اودریوزولا مصدوم نشوند، بعید به نظر می رسد که بیرین شانسی برای حضور در جام جهانی آینده داشته باشد.

ماریانو دیاز: مهاجم لیون این روزها در لیگ فرانسه می درخشد. محصول آکادمی رئال مادرید سابقه دعوت شدن به لیست تیم ملی دومینیکن را هم دارد اما مشکلی برای حضور در تیم ملی اسپانیا ندارد. ماریانو تا کنون برای تیم ملی اسپانیا بازی نکرده اما بحث حضورش در لیست داغ است. این مهاجم امسال در لیون یازده گل زده و دو پاس گل داده است.

بدین ترتیب اگر فرض بگیریم که تمامی مراحل اداری و سیاسی استقلال کاتالونیا ظرف شش ماه آینده صورت پذیرد، پیکه و بوسکتس مهمترین غایبان تیم ملی اسپانیا خواهند بود و بدنه تیم لوپتگی در مسیر جام جهانی تغییر چندانی نخواهد کرد چرا که بازیکنانی مثل ده خیا، راموس، سائول، آسنسیو، داوید سیلوا، موراتا و دیگو کاستا مشکلی برای حضور در جام جهانی نخواهند داشت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45x8jo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


احتمال تشکیل «گروه مرگ» با حضور آلمان و اسپانیا