تاریخ انتشار: 1402/03/31 08:00
کد خبر: 4075

ویژگی‌های اعتیاد به رابطه جنسی

ویژگی اول اعتیاد جنسی گرایش معتاد از یک نوع رفتار به نوعی دیگر است.
ویژگی‌های اعتیاد به رابطه جنسی

ویژگی اول اعتیاد جنسی گرایش معتاد از یک نوع رفتار به نوعی دیگر است. می‌توان گفت اعتیاد به سکس نیز مانند سایر اعتیادها دارای ویژگی‌های رفتاری مشخصی مثل وسواس فکری است که این رفتار زمینه بروز رفتارهای اعتیادگونه دیگر را فراهم می‌کند.

ویژگی دوم در این اختلال تمایل به تکرار رفتار است. در این حالت هدف فرد از فعالیت جنسی ارضا شدن نیست بلکه تحریک شدن بیشتر است و تمام ذهن فرد را در طول این روز این مسئله به خود اختصاص خواهد داد. چنین مشکلی یکی از مهم‌ترین دلایل لزوم درمان این بیماری است، زیرا فرد به مرحله‌ای می‌رسد که جز تحریک شدن و سکس تمایل و توانایی انجام هیچ کاری را ندارد.

ویژگی سوم اعتیاد جنسی ازبین‌رفتن اختیار فرد است. به‌عبارت‌دیگر فرد علی‌رغم مشکلات و حتی نارضایتی نسبت به فعالیت جنسی، چاره‌ای جز تن‌دادن به آن نخواهد داشت. او نمی‌تواند از رفتار بیمارگونه جنسی خود دست بردارد، هرچند علاقه‌ای به آن نداشته باشد.

چهارمین مشخصه این اختلال خستگی است. معتاد جنسی به دلیل آسیب‌هایی که به دیگران می‌زند شرمسار است و از این‌که نمی‌تواند رفتار خود را کنترل کند احساس ناراحتی می‌کند. خستگی، افسردگی و بیزاری از خود از ویژگی‌های فرد دارای اعتیاد به سکس است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48a8k3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اعتیاد به رابطه جنسی و تأثیر آن را روی فرد