تاریخ انتشار: 1397/07/14 21:33
تحلیل فنی لیگ یک در هفته ای که گذشت
کد خبر: 127375

اختصاصی/ اخم نادر،اوج مهدی پاشا،برد ناپلئونی،تساوی شیرفرهادها،امتداد شاهین،تعویض های صالح

هفته ششم لیگ دسته اول فوتبال کشور با تمام فراز و نشیب های خود با صدرنشینی آلومینیوم اراک به پایان رسید.
اختصاصی/ اخم نادر،اوج مهدی پاشا،برد ناپلئونی،تساوی شیرفرهادها،امتداد شاهین،تعویض های صالح

میلاد رییسی؛ هفته ششم لیگ یک با انجام 7 بازی پیگیری شد که تیمهای بادران،قشقایی و شهرداری تبریز بازی های خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند و در چهار دیدار دیگر بازی ها با تساوی خاتمه یافت.

 

حال به تحلیل فنی این هفته خواهیم پرداخت:

بادران 1-2 کارون اروند؛ اوج مهدی پاشا در روز سقوط اکبر

بازی مهم هفته با زرنگی شاگردان پاشازاده و ضعف های آشکار تیم اروند به سود تیم تهرانی خاتمه یافت.در این بازی هر دو تیم موقعیت های خوبی به دست آوردند که با اشتباهات تیم اروند سه امتیاز مهم این هفته به حساب بادرانی ها واریز شدتا اکبر میثاقیان ضمن اولین شکست این فصل از رقابت ها، نتواند در برابر تیمی که قبلا هدایت آن را بر عهده داشت پیروزی میدان شود.

بادران با این پیروزی و با انجام 5 بازی و کسب 10 امتیاز با یک بازی کمتر نسبت به صدرنشینان، در جایگاه چهارم جدول ایستاد و شاگردان اکبر آقا با انجام 5 بازی و کسب 6 امتیاز در رده دهم جدول جا خوش کرده اند.

photo_۲۰۱۸-۱۰-۰۶_۲۰-۵۱-۲۱

دوئل کمالوند-ربیعی/ یک امتیاز راضی کننده

در حساس ترین بازی هفته دو تیم اکسین البرز و آلومینیوم اراک به مصاف یکدیگر رفتند و در آخر به تک امتیاز بازی رضایت دادند.در این بازی پر افت و خیز شاگردان کمالوند با حفظ توپ بیشتر در صدد ایجاد موقعیت های گل و تیم اراک با مستحکم کردن کمربند میانی زمین سعی در بازی تخریبی و دلخوش به ضد حملات بودند که در پایان سهم هر تیم یک گل بود تا امتیازات بین دو تیم مدعی و مربیان سرشناس تقسیم شود.

آلومینیوم تا اینجای کار با انجام 6 بازی و کسب 11 امتیاز در صدر قرار گرفته تا نشان دهد که می تواند در ادامه نیز یک تیم سخت کوش و خطرناک برای دیگر رقبا باشد اگرچه نباید توقع چندانی از این تیم داشت و قابل مقایسه از نظر هزینه با دیگر تیم های مدعی نخواهد بود ولی ربیعی توانسته شاگردانش را بخوبی در این امر مهم هدایت نماید.

شاگردان فراز کمالوند نیز علی رغم این که نتوانستند پیروز میدان باشند اما در قامت یک مدعی تمام عیار خود را نشان داده اند و بدون شک این تیم یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر خواهد بود.

آنها تا پایان هفته ششم با کسب 11 امتیاز و تنها با تفاضل گل کم تر در جایگاه دوم ایستاده اند.

photo_۲۰۱۸-۱۰-۰۶_۲۰-۵۱-۲۴

مس کرمان 0-0 نود ارومیه؛ در حسرت گل/موقعیت هایی که سوختند

ورزشگاه شهید باهنر در حالی که هر لحظه آماده منفجر شدن و زدن گل برتری شاگردان دست نشان بود در حسرت یک گل ماندند.این بازی یک طرفه با حملات گسترده کرمانی ها و دفاع چند لایه تیم نود آغاز شد و در پایان نیز مهاجمین تیم مس با بی دقتی موقعیت ها را یک به یک هدر دادند.

در این بازی بهترین بازیکن زمین دروازه بان تیم ارومیه بود که بارها در نقش منجی ظاهر شد.

مس کرمان در پایان هفته ششم با کسب 10 امتیاز در رده پنجم جدول جا خوش کرده است و اگر چه نمی تواند نتیجه ضعیفی قلمداد شود ولی وقتی به تعداد باخت های این تیم در طی بازی گذشته نگاهی می اندازیم و متوجه می شویم که در 2 بازی خود شکست خورده است و این می تواند نگران کننده باشد و باید نادر دست نشان چاره ای برای آن بیندیشد.

در آنسوی میدان تیم نود ارومیه  قرار دارد که توانست برای دومین هفته متوالی به تساوی دست یابد که در نوع خود و با توجه به شرایطی که این تیم دارد ، می تواند یک نمره قابل قبول باشد و از آن مهم تر زمانی است که متوجه می شویم این دو بازی برابر تیم های مدعی اکسین البرز و مس کرمان بوده و باید قدری نگاه خود را نسبت به سه بازی ابتدایی این تیم که با شکست های سنگین همراه بود تغییر بدهیم.

نود ارومیه تا پایان هفته ششم با کسب 3 امتیاز از 6 بازی در جایگاه چهاردهم جدول ایستاده است و روند مثبت این تیم ممکن است در صورت تداوم، تغییراتی در انتهای جدول بوجود آورد.

photo_۲۰۱۸-۱۰-۰۶_۲۰-۵۱-۲۵

سرخپوشان پاکدشت 1-1 ملوان بندر انزلی؛ نبرد شیر فرهاد ها برنده نداشت./تیر دروازه یا تور؟

در این بازی که هر دو تیم برای پیروزی گام به میدان گذاشته بودند،هر دو تیم علاوه بر تور به تیرک های دروازه نیز زدند.این بازی فیزیکی با دوندگی هر دو تیم بیشتر در میانه میدان دنبال شد.گل به خودی سرخپوشان و بعد جبران گل خورده و اصابت توپ به تیر دوازه ها شرح این بازی فیزیکی بود.

بعد از این بازی، ملوان تنها تیم بدون شکست تا پایان هفته ششم باقی ماند که به دلیل کسر 6 امتیاز انضباطی، در نهایت با 3 امتیاز بازی های خود را دنبال میکند و در جایگاه سیزدهم جدول قرار بگیرد.

سرخپوشان پاکدشت نیز با کسب 8 امتیاز از 5 بازی برگزار شده در جایگاه هشتم جدول ایستاده است.

photo_۲۰۱۸-۱۰-۰۶_۲۰-۵۱-۲۶

شهرداری تبریز 1-0 خونه به خونه؛سه امتیاز ناپلئونی/هیچ برای برد

این بازی در حالی برگزار گردید که هیچ کدام از تیم ها برنامه خاصی برای پیروزی و کسب سه امتیاز نداشتند ولی در نهایت با شهرداری تبریز با خوش شانسی بیشتر توانست سه امتیاز بازی را کسب کند و بحران را به بابلی ها پاس بدهد.تفکرات دفاعی تیم شهرداری و حملات نامنظم خونه به خونه یک بازی معمولی را برای تماشاگران ساخت.

شهرداری تبریز بعد از این پیروزی خود را به میانه های جدول رساند و با کسب 7 امتیاز از 5 بازی در جایگاه نهم جدول ایستاد که می تواند با توجه به شرایط این تیم مناسب باشد و چشم انتظار روزهای آینده باقی بماند.

اما در آنسوی میدان تیم بحران زده خونه به خونه قرار  داشت که گویا در این فصل از رقابت ها قرار نیست بحران از این تیم کنار برود و حاج قاسم دیگر قید تیمداری هم چون فصول گذشته را زده است.

خونه به خونه در حال حاضر و بعد از گذشت 5 بازی دارای یک امتیاز است و با چهار شکست و یک تساوی در رده پانزدهم قرار دارد و بعبارتی هیچ نشانی از آن تیم بسیار خطرناک فصل گذشته از این تیم مشاهده نمی کنیم و این روزها هم با علی نظرمحمدی به تواق رسیده تا شاید بتوان از بحران خارج شود.

 

شهرداری ماهشهر0-0 شاهین بوشهر؛

مساوی حاج داوود در روز امتداد شاهین/تیم فکری تمرکز ندارد

شهرداری ماهشهر و شاهین شهرداری بوشهر در حالی به مصاف هم رفتند که زا وجود دو مربی نام اشنای فوتبال لیگ یک بهره مند می باشند.

محمود فکری و داودمهابادی در حالی به مصاف هم رفتند که هر دو تیم شرایط چندان مناسبی ندارند، به ویژه شهرداری ماهشهر که در انتهای جدول قرار دارد و تنها پیروزی می توانست کمی به وضعیت آنها سر و سامان بدهد که این گونه نشد و در بازی حیثیتی هفته هر دو تیم با ارائه فوتبالی متوسط به گرفتن تک امتیاز بازی دلخوش کرده بودند و بر حریف چیرگی لازم برای برد را نداشتند.

در این بازی هر دو تیم صاحب موقعیت هایی شدند که با بی دقتی یا ضعف فنی و تاکتیکی آنها را هدر داده و آه از دل هوادارانشان بلند کردند.

محمود فکری و شاهین شهرداری بوشهر اگر چه تا اینجای بازی ها توانسته اند بعد از کسب نتیجه مساوی برابر شهرداری ماهشهر صاحب 9 امتیاز از  6 بازی شوند و در رده نهم جدول بایستد ولی توقع از فکری شاید بیش از این باشد و برای همین نمی توان گفت که موفقیتی کسب شده اگرچه خیلی از تیم ها شاید حسرت این جایگاه و امتیاز را داشته باشند.

حاج داود مهابادی نیز همراه با شهرداری ماهشهر بعد از گذشت 5 بازی تنها یک امتیاز کسب نموده و در انتهای جدول ایستاده است.

photo_۲۰۱۸-۱۰-۰۶_۲۰-۵۱-۳۲

فجر سپاسی1-0 قشقایی؛ دربی الکاکو/یک تعویض اشتباه-سه امتیاز در حساب قشقایی ها

در دربی شیراز همه چیز پایاپای در حال پیشروی بود تا اینکه صالح با یک تعویض اشتباه نظم دفاعی تیم خود را بر هم زد و با اشتباهات سریالی فجری ها در میانه زمین تک گل این بازی از عمق آسیب پذیر تیم فجر به ثمر رسید.در این بازی یک صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه تیم قشقایی اتفاق افتاد که داور بازی ادامه کار را بهترین تصمیم میدانست.از سوی هواداران فجری اعتراض هایی نسبت به ترکیب اولیه و تعویض های کادر فنی فجر به چشم میخورد.

قشقایی بعد از این بازی به تنهایی با انجام 6 بازی و کسب 13 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت با کنار رفتن سیاه جامگان زا جدول مسابقات و حذف نتایج این تیم از جدول مسابقات، به یکباره شاگردان طالبی به کسر امتیاز مواجه شدند و به انجام 5 بازی و 10 امتیز به رتبه چهارم جدول سقوط کردند.

در آن سوی میدان نیز تیم فجر سپاسی با انجام 6 بازی و کسب 5 امتیاز در رده یازدهم جدول ایستاده تا چشم انتظار روزهای آینده باشد.
 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48bjla

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ابراهیم زاده:زرگر با سیاست داوری کرد