تاریخ انتشار: 1396/12/14 19:01
کد خبر: 157278

قرارداد شفر دوساله نیست؛ گاف یا لاف مدیریتی؟

با نتایج خوبی که استقلال با وینفرد شفر گرفته، حالا مطالبه اول هواداران این تیم تمدید قرارداد باشگاه با این سرمربی موفق آلمانی است.
قرارداد شفر دوساله نیست؛ گاف یا لاف مدیریتی؟

 با نتایج خوبی که استقلال با وینفرد شفر گرفته، حالا مطالبه اول هواداران این تیم تمدید قرارداد باشگاه با این سرمربی موفق آلمانی است. مدیران استقلال مدعی‌اند که مشکلی برای تمدید قرارداد شفر وجود ندارد. جواد قراب یکی از اعضای هیات مدیره دوشنبه گذشته به صراحت گفت: «قرارداد شفر را تمدید شده بدانید. قرارداد او تمدید شده است. او سال‌ها در استقلال می‌ماند.» حسن زمانی مدیر جنجالی استقلال هم هفته گذشته مدعی شده بود که قرارداد شفر قطعا تمدید می‌شود و باشگاه منتظر لیست او برای نقل و انتقالات است! سیدرضا افتخاری مدیرعامل استقلال هم یک ماه پیش خبر از آغاز پروژه تمدید قرارداد با شفر را داده بود. پندار توفیقی معاون ورزشی باشگاه هم در گفتگو با ورزش 3 اعلام کرده بود که قرارداد شفر دوساله است و این قرارداد برای سال دوم هم به صورت اتوماتیک اجرا می‌شود. او همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفته بود که شفر نمی‌تواند شرطی برای سال دوم داشته باشد چراکه این قرارداد از ابتدا به صورت یک ساله و نیمه تنظیم شده است! ضمن این که مدیران استقلال پیش از این هم مدعی شده بودند که قرارداد اولیه با شفر به شکلی بسته شده که با نتایج اخیر به شکل خودکار تمدید خواهد شد و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

اما مصاحبه‌های اخیر وینفرد شفر به اندازه مدیران باشگاه امیدوارکننده نیست. او در روزهای اخیر گلایه‌های زیادی از وضعیت خود در ایران داشته است. ماشین نامناسب، امکانات کم، مشکلات آکادمی باشگاه و حتی اینترنت کم‌سرعت چیزهایی بوده‌اند که سرمربی آلمانی از آنها انتقاد کرده است. البته گفته می‌شود در انتقادات شفر از وضعیت باشگاه، ردپای پیشنهاداتی از عربستان و امارات هم دیده می‌شود اما حتی اگر این پیشنهادات واقعی نباشند، نمی‌توان منکر کاستی‌ها و کمبودها در باشگاه استقلال شد و شفر حق دارد از مشکلات ریز و درشتش گلایه کند.

با این حال مساله اصلی درباره قرارداد اولیه استقلال با شفر چیز دیگری است. استقلالی‌ها به صراحت مدعی هستند که برای تمدید قرارداد شفر مشکلی وجود ندارد اما سرمربی آلمانی امروز در نشست خبری خود قبل از بازی با العین گفت: «خیلی صحبت‌ها در رسانه‎های ایران دیدم که قرارداد من در پایان فصل به صورت خودکار تمدید می‎شود اما اینگونه نیست و این اتفاق رخ نداده است.» این تناقض درباره قرارداد شفر و استقلال دو دلیل دارد و البته از همین حالا می‌توان مدعی شد که حق با شفر است. مدیران استقلال یا در این مدت برای امیدوار کردن هواداران استقلال، لاف تمدید خودکار قرارداد شفر را زده‌اند و یا این که در قرارداد مرتکب گاف بزرگی شده‌اند و فقط تصور می‌کنند با بندهایی که در قرارداد وجود دارد، شفر یک سال دیگر با استقلال قرارداد دارد. با توجه به سابقه‌ای که از مدیران فوتبالی کشورمان داریم، احتمال دوم پررنگ‌تر است و مدیران استقلال گاف داده‎اند و به زودی متوجه این گاف خود خواهند شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4baqy5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گفتگوی شفر با مدافع مصدومش برای حضور مقابل العین