تاریخ انتشار: 1402/04/18 13:00
کد خبر: 3031

چرا باید لوزه سوم را جراحی کنیم؟

دلیل اینکه چرا باید لوزه سوم را جراحی کنیم را برای شما در این مطلب نوشتیم.
چرا باید لوزه سوم را جراحی کنیم؟

لوزه سوم چیست؟ مانند دو لوزه‌ای که کمی پایین‌تر از لوزه سوم قرار دارند، این لوزه که به آدنوئید نیز معروف است گاهی متورم می‌شود. متورم شدن این لوزه نیز مانند دو لوزه دیگر ممکن است به گلو درد، مشکلات تنفسی و عفوفت مکرر گوش منجر شود. علاوه بر این به دلیل موقعیتی که این لوزه دارد، ممکن است گاهی تمام مجرای تنفسی فرد را مسدود کند.

در تعدادی از موارد تورم لوزه تنها ناراحتی خفیفی ایجاد می‌کند و درمان لوزه سوم بدون جراحی امکان‌پذیر است. تعدادی از مشکلات مربوط به لوزه سوم نیز حتی با وجود مصرف دارو درمان نمی‌شوند و راهی به جز جراحی لوزه سوم باقی نمی‌ماند. علائم لوزه سوم عبارتند از:

  • مشکلات تنفسی: وقتی کودک در تنفس با بینی به مشکل بر بخورد، ناچار تنفس از راه دهان را انتخاب خواهد کرد که منجر به خشکی و ترک خورد لب‌ها و خشک شدن دهان خواهد شد.
  • به وجود آمدن مشکلات در خواب: بسته یا تنگ شدن مسیر تنفس در خواب، باعث پایین آمدن کیفیت خواب می‌شود. در نتیجه کودکانی که به دلیل تورم لوزه نمی‌توانند انرژی کافی را از استراحت شبانه کسب کنند در طول روز خواب‌آلود خواهند بود.
  • مشکلات مکرر و مداوم مربوط به گوش: تورم لوزه سوم می‌تواند باعث عفونت گوش و درگیر شدن قسمت میانی آن و ترشحات داخلی گوش شود. این مسئله ممکن است به درد‌های ناشی از عفونت یا تضعیف موقت شنوایی منجر شود.
  • سینوزیت مداوم که باعث آبریزش بینی درد در عضلات صورت و تو دماغی شدن صدا می‌شود.
  • بیشتر بخوانید:

علائم کم خونی در بارداری زن بیشتر از کجا در رابطه جنسی حال می‌کند تعداد دفعات مناسب رابطه جنسی

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4d67w3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بعد از سقط احتمال بارداری چقدر است؟