تاریخ انتشار: 1396/08/19 20:47
کد خبر: 174307

بعد از قهرمانی در لیگ دوازدهم؛ یک آب خوش از گلوی مهدی رحمتی پایین نرفته

بعد از قهرمانی در لیگ دوازدهم؛ یک آب خوش از گلوی مهدی رحمتی پایین نرفته

مهدی رحمتی در بدترین شرایط حرفه‌ای عمرش قرار گرفته؛ طوری که حالا دیگر نه‌تنها کسی بابت نیمکت‌نشینی او در استقلال از سرمربی آبی‌ها انتقاد نمی‌کند، بلکه اگر نقدی هم هست بیشتر مربوط به چرایی ادامه حضور این دروازه‌بان در استقلال می‌شود! شاید باورکردنی نباشد دروازه‌بانی که در گذشته‌ای نه‌چندان دور گلر یک استقلال و تیم ملی بود و در عرش سیاحت می‌کرد، حالا به چنین نقطه‌ای رسیده است. با این وجود ظاهرا دهه نود، دهه بدبیاری رحمتی بود. او بعد از قهرمانی با استقلال در لیگ دوازدهم مقارن با بهار92 که همراه با ثبت 24کلین‌شیت بود، ناگهان در سراشیبی سقوط افتاد و در چهار سال‌ونیم گذشته پله‌پله پایین رفت. زمان‌نگاری حذف تاریخی رحمتی از جغرافیای فوتبال ایران می‌تواند جالب باشد.

 

اردیبهشت 92؛ حذف ابدی از تیم ملی

مهدی رحمتی که در آخرین روزهای لیگ دوازدهم به شکل شفاهی و شاید با نیت ناز کردن به طور موقت از تیم‌ملی اعلام کناره‌گیری کرده بود، شاید فکرش را هم نمی‌کرد با چنین واکنش قاطعانه‌ای از سوی کارلوس کی‌روش مواجه شود، اما این اتفاق رخ داد. روز 21اردیبهشت92 اولین لیست تیم ملی بدون نام رحمتی منتشر شد که در آن فهرست، رحمان احمدی، شهاب گردان و سوشا مکانی سه سنگربان تیم  ملی را تشکیل می‌دادند. رحمان در سه بازی مرگ و زندگی برابر قطر، لبنان و کره سه کلین‌شیت حیاتی انجام داد تا تیم ملی برای رحمتی تبدیل به یک «حسرت ابدی» شود.

 

خرداد93؛ جدایی از استقلال

همه می‌دانند که مهدی رحمتی عمیقا دوست دارد فقط در استقلال بازی کند، اما پیش از آغاز لیگ چهاردهم زمینه ادامه همکاری او با امیر قلعه‌نویی فراهم نشد و رحمتی به پیکان پیوست. اصلا اختلافات رحمتی و قلعه‌نویی از این به بعد شدت گرفت. امیر در آن مقطع به خاطر این اتفاق تا حدی تحت فشار قرار گرفت. او بعدها گفت دخالت رحمتی در مسائل فنی و اینکه او قصد داشته مربی گلرهای مورد نظر خودش را به استقلال بیاورد باعث قطع همکاری طرفین شده است.

 

اردیبهشت94؛ سقوط با پیکان

ناباورانه بود، اما مهدی رحمتی در پایان لیگ چهاردهم با پیکان به مسابقات دسته یک سقوط کرد! آنها هفته آخر برابر استقلال خوزستان با نتیجه مساوی یک - یک متوقف شدند تا با ایستادن روی پله پانزدهم به دسته پایین‌تر سقوط کنند. حاشیه جالب آن بازی استفاده رحمتی از یک دست لباس قرمز جیغ و خوشرنگ بود که باعث شد شایعات زیادی پیرامون احتمال پیوستن او به پرسپولیس مطرح شود، اما در آغاز لیگ پانزدهم و با جدایی قلعه‌نویی از استقلال، رحمتی هم به جمع آبی‌پوشان پایتخت برگشت.

 

فروردین95؛ خوردن چهار گل در داربی

قطعا اگر از خود رحمتی هم در مورد تلخ‌ترین روزهای زندگی‌اش سوال کنید، 27فروردین95 را از قلم نمی‌اندازد. او آن روز در پرگل‌ترین داربی بعد از انقلاب چهار گل از پرسپولیس خورد و اگرچه یک پنالتی گرفت و یکی، دو مهار خوب دیگر داشت، اما با اشتباه مستقیم روی حداقل دو گل پرسپولیسی‌ها نشان داد به پایان عصر حرفه‌ای ‌اش نزدیک شده است.

 

آذر95؛ نیمکت‌نشینی در استقلال

شاید اگر چند سال پیش به کسی می‌گفتی یک روز گلر جوان نه‌چندان فوق‌العاده‌ای از ملوان به استقلال می‌آید و مهدی رحمتی را نیمکت‌نشین می‌کند، طرف عقلت را زیر سوال می‌برد، اما این اتفاق فصل گذشته برای اولین بار رخ داد. رحمتی آذرماه پارسال برای نخستین بار نیمکت‌نشین حسین حسینی شد. بعد از بازی با سپاهان رحمتی که از این ماجرا عصبانی بود در فرودگاه اصفهان با منصوریان جلسه گذاشت و تا آستانه دریافت رضایتنامه پیش رفت، اما پس از آن اتفاقاتی رخ داد که او در این تیم ماندنی شد.

 

خرداد96؛ خوردن 6گل از العین

این کابوسی تمام‌عیار بود؛ شاید یک پایان تلخ برای همه دوران ستاره بودن مهدی رحمتی. او 8خرداد امسال در بازی برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 6گل از العین دریافت کرد تا استقلال با وضعی اسفبار از این مسابقات کنار برود. به این ترتیب رحمتی تبدیل به اولین دروازه‌بان تاریخ استقلال شد که در یک بازی 6گل می‌خورد. با این توضیح که 6گل داربی مشهور شهریور52 را دو دروازه‌بان دریافت کرده بودند.

 

شهریور96؛ اخراج از استقلال

در آخرین روزهای حضور علیرضا منصوریان در استقلال، رحمتی در کنار مجتبی جباری از این تیم کنار گذاشته شد. او در مقابل ساختمان باشگاه در واکنش به این تصمیم، به تندی از مسئولان استقلال انتقاد کرد و مدعی شد همه حرف‌هایش با مجتبی جباری یکی است، بعد از رفتن منصوریان اما رحمتی بدون جباری به تمرینات بازگشت! هرچند او هنوز نتوانسته از حاشیه‌ها رهایی بیابد و خودش را به وینفرد شفر بقبولاند. در حالی که یک سال‌ونیم از قرارداد مهدی با استقلال باقی مانده، هر روز بیشتر از دیروز به نظر می‌رسد کار برای او در این تیم «تمام» شده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4drooq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آقای جباری؛ این رابطه از همان اول سرد بود