تاریخ انتشار: 1401/01/17 15:38
کد خبر: 23710

پرسپولیس قربانی ویروس فیفادی؛ از دست دادن (1+2) جام

پرسپولیس در دیدارهایی که پس از تعطیلی مسابقات به خاطر بازی های ملی داشته نتوانسته نمایش مطلوبی ارائه کند.
پرسپولیس قربانی ویروس فیفادی؛ از دست دادن (1+2) جام

وقفه‌هایی که در برگزاری رقابت‌های باشگاهی به خاطر دیدارهای ملی ایجاد می‌شود همیشه در تمام دنیا مورد اعتراض مربیان تیم‌ها بوده است. این مربیان به خاطر در اختیار قرار دادن بازیکنان تیمشان به تیم‌های ملی، خطر مصدوم شدن مهره‌های کلیدی و از ریتم افتادن برگزاری مسابقات، انجام دیدارهای ملی را تهدیدی برای کیفیت تیمشان تلقی می‌کنند.

پرسپولیسی‌ها نالان از تیم ملی 

پرسپولیس بیشترین تعداد سهمیه را در اردوهای اخیر تیم ملی داشته است. بازیکنانی نظیر وحید امیری، مهدی ترابی، میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا و فرشاد فرجی در تیم ملی حاضر بودند. پرسپولیس در مقاطعی از فصل کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک و وحید امیری که بازیکنان کلیدی این تیم هستند را به دلیل مصدومیتی که در اردوی تیم ملی نصیبشان شده بود از دست دادند. پرسپولیسی‌ها حتی بر این باورند که دور شدن مهدی ترابی فوق‌ستاره این تیم از فرم استثنایی فصل گذشته به دلیل بازی گرفته نشدن در تیم ملی است.

سقوط آمار 59 درصدی به 20 درصدی

10 دیدار تیم ملی در مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی در 5 فیفادی برگزار شد. پرسپولیس تنها در یک بازی پس از این فیفادی‌ها به پیروزی دست یافت و 4 بازی دیگر با برد برای پرسپولیس همراه نبود و نتایجی کسب شد که برای پرسپولیس گران تمام شد. 

نخستین فیفادی تیم ملی در شهریور بود که پرسپولیس بعد از آن در لیگ قهرمانان آسیا به دیدار استقلال تاجیکستان رفت و این تیم را با گل دقایق پایانی مغلوب کرد. این تنها برد پرسپولیس پس از فیفادی‌ها محسوب می‌شود. پرسپولیس بعد از فیفا دی دوم باید در یک دیدار حساس به مصاف الهلال عربستان می‌رفت و تلاش مسئولان این تیم برای در اختیار گرفتن بیشتر بازیکنان حاصلی نداشت و پرسپولیس با نتیجه سنگین 3 بر صفر شکست خورد و از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد.

سرخپوشان بعد از فیفادی آبان با مس رفسنجان بازی کردند که آن مسابقه با نتیجه تساوی 1-1 به پایان رسید. دیدارهای تیم ملی تا بهمن متوقف شد. پس از فیفادی بهمن، پرسپولیس باید در سوپرجام در شرایطی به دیدار فولاد می‌رفت که میلاد سرلک به دلیل مصدومیت در تیم ملی به همراه چند بازیکن دیگر غایب بود. پرسپولیس با یک گل از فولاد شکست خورد و یک فرصت قهرمانی برای این تیم از دست رفت. آخرین دیدارهای تیم ملی در انتخابی جام‌جهانی در فروردین برگزار شد و پرسپولیس مقابل هوادار هم امتیاز از دست داد تا ششمین قهرمانی پیاپی برای پرسپولیس بیشتر شبیه به یک رویای غیرممکن باشد.

پرسپولیس در مجموع لیگ، جام‌حذفی، لیگ قهرمانان آسیا و سوپرجام در 29 بازی بازی به میدان رفته و 18 پیروزی کسب کرده است. پرسپولیس در 5 بازی پس از فیفادی تنها در 20 درصد بازی‌ها به پیروزی رسید ولی در سایر دیدارها در 59 درصد مسابقات برنده شده است. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j58mo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دو مشکل بزرگ پرسپولیس برای حضور در آسیا از زبان محمد پنجعلی