تاریخ انتشار: 1402/04/26 15:00
کد خبر: 2558

غذا خوردن وقتی گرسنه نیستیم چه پیامدهایی دارد؟

بدن انسان از حس گرسنگی برای نشان دادن نیاز به انرژی استفاده می‌کند.
غذا خوردن وقتی گرسنه نیستیم چه پیامدهایی دارد؟

بدن انسان از حس گرسنگی برای نشان دادن نیاز به انرژی استفاده می‌کند. وقتی احساس گرسنگی می‌کنید، طبیعی است که برای برطرف کردن آن غذا بخورید.

وقتی غذا می‌خوریم، بدن با موجی از چربی، پروتئین و کربوهیدرات روبرو می‌شود و با ترشح هورمون‌های مختلف به این شرایط واکنش نشان می‌دهد.

بعضی از هورمون‌ها باعث انتقال مواد مغذی از خون به اعضای مختلف بدن می‌شوند و بعضی دیگر مسئول ذخیره کردن آن‌ها برای استفاده‌ در صورت نیاز هستند.

در شرایط عادی، سطح قند خون بعد از غذا خوردن افزایش پیدا می‌کند، ولی این افزایش توسط هورمون‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم تعدیل می‌شود.

میزان افزایش سطح خون بعد از غذا خوردن تا حد زیادی به میزان کالری دریافتی، شاخص قند خونی غذاها و متابولیسم بدن بستگی دارد.

غذا خوردن هنگام سیری در مقایسه با خوردن همان میزان غذا در صورت گرسنه بودن باعث افزایش بیشتر سطح قند خون می‌شود. بنابراین، برای حفظ سلامتی بهتر است از غذا خوردن وقتی گرسنه نیستیم اجتناب کنیم.

علاوه بر این، یکی از روش‌های به اندازه غذا خوردن این است که به خاطر احساس گرسنگی شروع به خوردن کنید و بعد از این که احساس سیری کردید دیگر چیزی نخورید.

غذا خوردن وقتی گرسنه نیستیم باعث می‌شود بیشتر از حد نیاز کالری دریافت کنیم و در نتیجه به مرور زمان دچار افزایش وزن و چاقی شویم.

چاقی به نوبه خود خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی و فشار خون را افزایش می‌دهد.

  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jxlz3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تاثیر تغذیه بر روی مغز