تاریخ انتشار: 1395/10/11 21:55
کد خبر: 239037

لیورپول ـ منچسترسیتی شما را از فوتبال سیراب می‌کنند

لیورپول ـ منچسترسیتی شما را از فوتبال سیراب می‌کنند

پیروزی. این نتیجه‌ای بود که لیورپول و منچسترسیتی در 3 بازی آخرشان به دست آوردند، اما هردوی آنها نمی‌توانند سال 2016 میلادی را با برد به پایان برسانند. امشب، ساعاتی قبل از آن‌که سال میلادی 2017 فرا برسد، دو تیم لیورپول و منچسترسیتی در آخرین بازی مهیج سال، به مصاف هم می‌روند.

 

جدال آنفیلد درحالی از ساعت 21 به وقت تهران با سوت کریگ پاوسون آغاز می‌شود که رقابت در بالای جدول لیگ برتر در اوج حساسیت قرار دارد. چلسی که از حالا قهرمان نیم‌فصل است، امروز و از ساعت 18 و 30 دقیقه میزبان استوک سیتی خواهد بود تا سیزدهمین برد متوالی‌اش را جشن بگیرد. با این حال برای شاگردان کونته هم، فارغ از هر نتیجه‌ای که در بازی امروز به دست بیاورند، نتیجه بازی لیورپول و منسچترسیتی مهم است. این دو تیم جدی‌ترین تعقیب‌کننده‌های چلسی در کورس قهرمانی هستند و نتیجه‌ای که در بازی امشب رقم بخورد قطعا در معادلات بالای جدول تاثیرگذار خواهد بود.

یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی لیورپول در آستانه بازی شنبه‌شب تیمش مقابل منچسترسیتی در لیگ برنر انگلیس درباره سبک بازی تیم گواردیولا حرف‌های جالبی به زبان آورد. او در این باره گفت: فوتبال گواردیولا پیام روشنی دارد. او و تیمش ابتدای فصل خوب بودند اما در ادامه اوضاع چندان برای آنها خوب پیش نرفت. در این‌که منچسترسیتی یک تیم موفق است، تردیدی وجود ندارد، با این حال در لیگ برتر همیشه یک رقابت جذاب وجوددارد که کارتان را سخت می‌کند. گواردیولا، سرمربی تاثیرگذاری است و در بارسلونا، بایرن‌مونیخ و منچسترسیتی دوران خوبی داشته است.سبک او در بارسلونا برای هر تیمی قابل تقلید نیست. مسلما یک تیم سطح پایین نمی‌تواند مانند مردان گواردیولا بازی کند.

او درباره بازگشت آگوئرو، ستاره آرژانتینی از محرومیت 3 جلسه‌ای افزود: آگوئرو بازیکن بزرگی است اما سیتی بدون او هم تیم خوبی به نظر می‌رسد. سرخیو شم گلزنی بالایی دارد و باز داشتن او از گلزنی، سخت‌ترین کار ما در شنبه‌شب است. هم ما و هم سیتی برای هم دردسرهای زیادی به وجود می‌آوریم. هر 2 تیم در تصاحب فضا و ضدحملات تخصص دارند. در این بازی بزرگ، جزئیات است که تفاوت را رقم می‌زند. تلاش همه‌جانبه برای پیروزی هدف لذت‌بخش ما محسوب می‌شود. سال گذشته سیتی را بردیم و البته فینال جام‌اتحادیه را واگذار کردیم. هر دو تیم نسبت به سال قبل بهتر شده‌اند. قطعا حریف مانند فصل قبل ظاهر نمی‌شود و این موضوع بر هیجان و مرموز بودن بازی می‌افزاید. اگر سرمربی لیورپول نبودم، مطمئن باشید صددرصد بلیت می‌خریدم و این بازی را از روی سکوها تماشا می‌کردم!

پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی هم پیش از بازی با لیورپول حرف‌های جالبی زد: ما در 3 بازی اخیر 3 سیستم را مرور کردیم تا اشتباهات بازی‌های قبل را شناسایی کنیم. در 3 بازی اخیر توانستیم به برتری برسیم. حالا یک بازی هیجان‌انگیز در زمین لیورپول داریم. دیداری که امیدوارم جذاب از کار دربیاید. من عاشق همین هیجان فوتبال هستم و در بازی فرداشب (امشب) این هیجان را با تمام وجود لمس خواهم کرد. 90 دقیقه التهاب که نمی‌دانم چه خواهد شد اما اگر به سود ما تمام نشود، فاصله بسیاری با چلسی خواهیم گرفت که این، کار ما را برای ادامه فصل سخت می‌کند.

این بازی نهمین تقابل رودرروی یورگن کلوپ و پپ گواردیولاست. این دو مربی سرشناس زمانی در بوندس لیگا و با تیم‌های بورسیادورتموندو بایرن مونیخ 8بار با یکدیگر روبرو شدند که حاصل آن 4پیروزی برای هر یک از آنها بود.

 

آمارهای خواندنی

 

آخرین برد منچسترسیتی در آنفلید به سال 2003 میلادی برمی‌گردد. از آن تاریخ به بعد سیتی در 18 مصاف خود با لیورپول در خانه این تیم 5 بار به تساوی رسیده و 18 بار هم شکست خورده است.

 زننده هر دو گل سیتی در آخرین برد این تیم مقابل لیورپول در آنفیلد نیکولاس آنلکا بود. آن بازی با در ماه می‌سال 2003 برگزار شد و با نتیجه 22 بر یک به سود آسمانی پوشان منچستر به پایان رسید.

 سرخیو آگوئرو با زدن 4 گل به لیورپول، بهترین گلزن سیتی در مصاف با تیم قرمرپوش لندنی در این سال‌های اخیر بوده است. با این حال هیچ یک از گل‌های آگوئرو در ورزشگاه آنفیلد به ثمر نرسیده است.

 لیورپول در هر 19 بازی خانگی قبلی خود مقابل منسچترسیتی موفق به گلزنی شده است. آنها امشب به دنبال این هستند که این آمار را به 200 بازی برسانند.

 لیورپول سال‌های 2014 و 2015 میلادی را با پیروزی به پایان رساند و اگر بتواند امشب هم منچسترسیتی را شکست بدهد برای سومین سال متوالی با برد وارد سال جدید میلادی خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mbxkw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیش بازی لیورپول - منچسترسیتی + فیلم