تاریخ انتشار: 1395/06/21 19:41
بسکتبال آسیاچلنج - تهران
کد خبر: 262037

ارتش ایران خاکریز عراق را فتح کرد

تیم ملی بسکتبال ایران دومین دیدار خود را هم در آسیاچلنج با برتری مقابل عراق به پایان رساند.
 ارتش ایران خاکریز عراق را فتح کرد

تیم ملی بسکتبال ایران دومین دیدار خود را در رقابت‌های آسیاچلنج ساعت 18:30 امروز در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برابر تیم عراق آغاز کرد.

ترکیب ابتدایی ایران: سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، اوشین ساهاکیان، ارسلان کاظمی و حامد حدادی

سرمربی: درک بائرمن

کوارتر نخست؛ ایران 23- عراق 10

تیم‌های ایران و عراق که با پیروزی برابر قطر به جنگ صدرنشینی گروه خود آمده بودند، در کواتر نخست بیشتر به شناخت یکدیگر پرداختند. سبد اول ایران را حامد حدادی با پرتابی 2 امتیازی دشت کرد و در ادامه کوارتر نخست هم برتری نسبی با تیم کشورمان بود. ایران با دفاع متمرکز خود کمتر به عراقی‌ها اجازه خودنمایی می‌داد واگر کمی هوشیارتر عمل می‌کرد شاید حریف در 10 دقیقه نخست امتیازات خود را دورقمی نمی‌کرد. نمایش خوب حسن‌زاده و همکاری‌اش با را روزبه ارغوان امتیاز ایران را به 21 رساند و همین بازیکن در پسین ثانیه کوارتر نخست امتیاز ایران را مقابل 10 امتیاز حریف به 23 رساند.

کوارتر دوم؛ ایران 26 - عراق 13

کوارتر دوم هم با برتری ایران در دفاع و حمله آغاز شد. هرچند عراق در ابتدای این کوارتر 4 امتیاز گرفت اما حضور موثر حسن‌زاده در پست 4، زمانی که ساهاکیان را در پست 3 می‌دید، بلای جان عراقی‌ها شد. این میان دو پرتاب 3 امتیازی از ساهاکیان و مشایخی فاصله امتیازات را افزایش داد تا شاگردان بائرمن در اواسط این کوارتر 35 بر 17 پیش بیفتند. اسلم‌دانک تماشایی حدادیی ضمن رساندن اختلاف به 20 اندک تماشاگر حاضر در سالن 12 هزارنفری را سر ذوق آورد. چند ثانیه بعد نوبت هنرنمایی مشایخی رسید تا بازهم با پرتاب 3 امتیازی خود سبد عراق را فرو بریزد. پس از امتیازات، برای لحظات دفاع ایران انسجام خود را از دست داد تا با رسیدن حریف به امتیاز 21 بائرمن تقاضای وقت استراحت کند. حضور دوبار تیم‌ها در میدان با 2 پرتاب آزاد موفق حدادی توام شد و چند ثانیه بعد یورش ایران با پرتاب 3 امتیازی یخچالی به بار نشست. در ادامه حضور ارسلان کاظمی در میدان هم به بار تهاجمی ایران اضافه کرد. عراق در وقت دوم هم چیز خاصی نشان نداد تا این کوارتر هم با برتری 26 بر 13 به سود ایران به پایان برسد و شاگردان بائرمن در مجموع 49 بر 23  برنده به رختکن بروند.

کوارتر سوم؛ ایران 25 – عراق 12

عراق در کوارتر سوم نمایش بهتری داشت و تا اواسط این وقت بازی شانه به شانه‌ای برابر تیم کشورمان به نمایش گذاشت اما هر چه از زمان بازی می‌گذشت، بازیکنان ایران به وضعیت ایده‌آل خود نزدیک‌تر می‌شدند. بلاک شات دیدنی حدادی زیر سبد ایران با شلیک خنده تماشاگران توام شد و کاپیتان ایران لحظاتی بعد جای خود را به ارغوان داد. 2اسلم دانک ویرانگر کاظمی بازهم سرجان آنتیچ، سرمربی تیم عراق را وادار به تقاضای وقت اضافه در امتیاز 67 بر 32 به سود ایران کرد اما در بازگشت  تیم به میدان بازهم شمار امتیازات ایران افزایش یافت. 2 پرتاب آزاد احمد التمیمی تنها یک امتیاز برای حریف خاورمیانه ایران در برداشت و ثانیه‌هایی بعد وحید دلیرزهان سبد عراق را با پرتابی 3 امتیازی فروریخت تا نتیجه 74 بر 33 به سود ایران شود. کوین دواین هم نتوانست گره‌ای از مشکلات عراق بگشاید. یک اشتباه در حمله کافی بود تا ذوالفقار در ضد حمله با اسلم‌دانک سبد ایران را فرو بریزد و این بار بائرمن وقت استراحت بخواهد. در بازگشت تیم‌ها فرید اصلانی هنرنمایی کرد و با دریبلی زیبا سبد شاگردان آنتیچ را فتح کرد.

کوارتر چهارم؛ ایران – عراق

تیم ایران در کوارتر پایانی بیشتر به یک بازی سبک و تمرینی پرداخت و بائرمن هم که دغدغه‌ای نداشت، به حامد حدادی در ابتدای این کوارتر استراحت داد تا ارغوان سنتر ایران در 10 دقیقه پایانی باشد. این موضوع باعث شد فشار روی عراقی‌ها کمتر شود و بازیکنان این تیم با جسارت بیشتری به سبد ایران حمله‌ور شوند. آن سوی میدان بازیکنان ایران هم رو به بازی انفرادی آوردند. علی حَمَد از اشتباه عدنان دورقی نهایت استفاده را کرد و امتیاز 44 را به راحتی برای تیمش کسب کرد. آنتیچ بازیکن جوان خود ایهاب الظهیری را که یک ماه پیش هم با تیم جوانان عراق به تهران آمده بود، به میدان فرستاد و سماجت عراقی‌ها باعث شد بائرمن وقت استراحت بخواهد. بازگشت تیم‌ها به میدان با پرتاب پیرامونی موفق ارغوان توام شد و مشایخی هم در ضد حمله 2 امتیاز گرفت تا حساب کار 84 بر 46 شود. تیم ایران در ثانیه‌های پایانی هم بازی خوبی به نمایش گذاشت تا در پایان به پیروزی 94 بر 51 برسد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mnrr5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برنامه روز دوم نمایندگان ایران در بازیهای پارالمپیک ریو