تاریخ انتشار: 1402/04/24 10:00
کد خبر: 2685

۹ درمان خانگی لرزش دست در طب سنتی

اخیراً لرزش دست در بین اقشار مختلف جوامع بسیار رایج شده است. در این بیماری دست‌ها به طور نا خودآگاه و غیر اختیاری شروع به لرزیدن می‌کنند.
 ۹ درمان خانگی لرزش دست در طب سنتی

روش‌های مختلفی برای کنترل و درمان قطعی لرزش دست در طب سنتی برای افراد پیشنهاد شده است. مهم‌ترین روش‌های درمان خانگی عبارت‌اند از:

۱. کنترل مصرف کافئین برای درمان لرزش دست

کافئین تأثیر زیادی بر روی عملکرد بدن دارد. یکی از تأثیرهای آن ایجاد لرزش دست در بدن است. به همین خاطر با کنترل مصرف کافئین می‌توانید این لرزش را تا حدودی کنترل کنید.

۲. استرس و لرزش دست در طب سنتی

شاید بتوان گفت مهم‌ترین علت لرزش دست در طب سنتی استرس است. امروزه جوامع انسانی، روزانه با عوامل استرس‌زای زیادی سروکار دارد و دائماً در حال سروکله زدن با آن است. شما می‌توانید با کنترل استرس خود و دور ماندن از محیط‌های استرس زا، به طور چشم گیری لرزش دست خود را کنترل کنید. استرس خود را با مدیتیشن، یوگا و… مدیریت کنید.

۳. استفاده از چای بابونه برای درمان لرزش دست

گیاه بابونه یکی از بهترین گیاه‌هایی است که برای لرزش دست در طب سنتی توصیه شده است. مصرف روزانه این دم‌نوش برای رعشه دست بسیار مفید بوده و می‌تواند به سیستم‌های عصبی آرامش بخشد.

۴. انجام تمرین‌های فیزیوتراپی دست

شاید بتوان گفت از جمله از مؤثرترین راه‌ها برای رفع لرزش دست با راهکارهای خانگی ، انجام تمرینات فیزیوتراپی دست است. با انجام روزانه و مکرر این تمرین‌ها می‌توانید لرزش دستانتان را تا حدود زیادی کاهش دهید.

۵. استفاده از توپ‌های استرس برای لرزش دست

به جرئت می‌توان گفت یکی از بهترین روش‌ها، استفاده از توپ استرس است. شما برای انجام این کار بایستی توپ استرس را در کف دست خود قرار داده و تا جایی که ممکن است آن را فشار بدهید. لازم است این کار را هر بار ۵ ثانیه انجام داده و سپس به مدت ۱۰ ثانیه استراحت کنید. با انجام مکرر این تمرین در طول روز، لرزش دست شما به طور چشم گیری کاهش می باید.

۶. اسطوخودوس برای درمان لرزش دست در طب سنتی

برای درمان لرزش دست و پا در طب سنتی به گیاه اسطوخودوس بسیار تأکید شده است. اسطوخودوس یکی از داروهایی که بیشتر افرادی که متخصص طب سنتی هستند، آن را تجویز می‌کنند.

این گیاه برای آرامش بخشیدن به سیستم عصبی بسیار مفید بوده و از همین طریق کمک بسزایی در رفع لرزش دست می‌کند. استفاده از اسطوخودوس بسیار راحت بوده و به چندین طریق قابل اعمال است.

به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید اسانس اسطوخودوس را تهیه کرده و آن را همراه خود به حمام ببرید و بر روزی بدن خود یا ابی که با آن حمام می‌کنید، بیفزایید. همچنین شما می‌توانید عصاره آن را بر روی بالشتان بریزید تا شب‌ها یک خواب کاملاً آرام داشته باشید.

یکی دیگر از روش هی محبوب استفاده از این گیاه، نوشیدن اسطوخودوس به صورت دم‌نوش است.

۷. استفاده از مکمل‌های ویتامین B

استفاده از مکمل‌های ویتامین B برای زمان‌هایی توصیه می‌شود که لرزش دستتان به قدری زیاد شده است که با روش‌های گفته شده در بالا کنترل نمی‌شود. در واقع این مکمل به سالم ماندن ماهیچه‌ها و عضلات کمک کرده و آن‌ها را تقویت می‌کنند. به این طریق از لرزش دست‌ها جلوگیری می‌شود.

۸. کاهش لرزش دست با سنبل‌الطیب

سنبل‌الطیب از دیگر گیاهان پر کاربرد برای کنترل لرزش دست در طب سنتی است. این گیاه اولین بار توسط یونانیان کشف و مورد استفاده قرار گرفت. این گیاه نیز باعث آرام شدن اعصاب و کنترل استرس شده و لذا برای کاهش لرزش دست مفید است.

۹. مصرف با دانه چیا برای لرزش دست در طب سنتی

دانه چیا دانه‌های بسیار کوچک و ریزی هستند که در طب سنتی برای درمان بیماری‌های مختلفی تجویز می‌شوند. یکی از کاربردهای دانه چیا در طب سنتی، درمان لرزش دست است. این دانه‌ها حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان‌ها، مواد معدنی، فیبر و اسیدهای چرب امگا ۳ بوده و با تقویت ماهیچه‌ها و عضلات دست، باعث عدم لرزش آن‌ها می‌شوند.

  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4movw3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


درمان غدد بزاقی با طب سنتی