تاریخ انتشار: 1396/03/09 08:55
کد خبر: 207513

استراتژی اشتباه آبی ها؛ استقلال چگونه 6 تایی شد؟

دیدار تیم‌های العین و استقلال در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا با برتری شش بر یک تیم العین به پایان رسید تا استقلال از گردونه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حذف شود.
استراتژی اشتباه آبی ها؛ استقلال چگونه 6 تایی شد؟

استقلال در این دیدار نمایشی ضعیف و سردرگم را ارائه داد و در نهایت با حساب شش بر یک بازی را واگذار کرد.

 

دفاع اتوبوسی جواب نداد

عملکرد ضعیف بازیکنان استقلال و البته نمایش فوق العاده تیم العین، تمام نقشه های استقلال را بر آب کرد. منصوریان با تاکتیک دفاع اتوبوسی پا به میدان گذاشت. تاکتیکی که احتیاج به دقت بالا در اجرای برنامه ها دارد. 

بازیکنان استقلال نتوانستند از پس اجرای این تاکتیک سخت بربیایند زیرا با اشتباهات فراوان فردی کاری کردند که در همان نیمه اول نسخه استقلال پیچیده شود. تغییر پست بازیکنانی مثل مجید حسینی و هرایر مگویان که البته از سر ناچاری هم بوده، به استقلال ضربه زد.

مهم ترین نکته در چنین سیستمی این است که بازیکنان از فضای خود خارج نشوند و وظایف خود را لحظه به لحظه به درستی انجام دهند.چیزی که به هیچ وجه در بازی امشب استقلال دیده نشد.

 

مگویان بازنده نبرد با عبدالرحمان

سرمربی استقلال با یک تصمیم اشتباه مدافع ارمنی تیم خود را کاملا از بازی خارج کرد. علیرضا منصوریان امشب از مگویان به عنوان بازیکن آزاد استفاده کرد، بازیکنی که قرار بود سایه به سایه با عموری حرکت کند و اجازه بازیسازی را از او بگیرد اما این سیستم اصلا جواب نداد.

علیرضا منصوریان به دلیل عدم حضور امید ابراهیمی و امید نورافکن مجبور شد که از هرائر مگویان در پست جدیدی استفاده کند. کاری که در بازی رفت آن را انجام نداد و برای این بازی مهم یک ریسک بزرگ بود. منصوریان مدافع ارمنستانی تیمش را مامور مهار امر عبدالرحمان، ستاره العینی‌ها کرده بود. به طوریکه مگویان در هر منطقه از زمین که او حضور داشت خودش را می‌رساند و همین باعث خالی شدن بعضی از فضاهای پشت محوطه شد. مخصوصا در صحنه گل اول که بازیکن العین به راحتی موفق به شوت‌زنی از درون محوطه جریمه شد.

آمار دیدار استقلال و العین

آمار این بازی به خوبی نشان می دهد که استقلال در برابر العین در بازی برگشت حرفی برای گفتن نداشت و نه تنها نتیجه را واگذار کرد بلکه عملکرد کاملا ضعیفی را هم ارائه داد:

مالکیت بازی به درصد

العین 65 – استقلال 35

شوت

العین 22 – استقلال 7

شوت در چارچوب

العین 12 – استقلال 3

مجموع پاس‌ها

العین 530 – استقلال 261

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mv6xj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


2 ضرر همزمان استقلالی ها به پرسپولیس با شکستشان مقابل العین