تاریخ انتشار: 1402/05/12 13:00
کد خبر: 1664

علت گرفتگی بینی در بارداری

احتمالاً آبریزش بینی تنها علائم شما هستند، احتمالاً رینیت بارداری دارید.
علت گرفتگی بینی در بارداری

آیاعلت گرفتگی بینی، رینیت بارداری است یا مشکل دیگری وجود دارد؟ اگر احتقان و احتمالاً آبریزش بینی تنها علائم شما هستند، احتمالاً رینیت بارداری دارید. علائم دیگر ممکن است نشان‌دهنده وضعیت دیگری باشد که عبارت‌اند از:

  • رینیت آلرژیک : اگر آلرژی دلیل گرفتگی بینی شما در دوران بارداری باشد، تقریباً همیشه عطسه و/یا خارش در چشم، بینی یا گلو را تجربه خواهید کرد.
  • سرماخوردگی یا آنفولانزا: اگر گرفتگی بینی و همچنین عطسه، سرفه، گلودرد، سردرد، دردهای عضلانی یا بدن درد و تب دارید، به احتمال زیاد سرما خورده‌اید یا آنفولانزا گرفته‌اید که بهتر است به دکتر زنان و زایمان مراجعه کنید.
  • سینوزیت : عفونت‌های ویروسی و باکتریایی که باعث گرفتگی بینی می‌شوند، می‌توانند منجر به سینوزیت، یعنی عفونت سینوسی شوند. با سینوزیت، معمولاً علائم دیگری فراتر از گرفتگی بینی از جمله تب، سردرد، بدن درد یا فشار صورت (که ممکن است با خم شدن به جلو بدتر شود)، درد در فک بالا یا کاهش حس بویایی را تجربه خواهید کرد.
  • کووید-۱۹ : اگرچه کووید-۱۹ می‌تواند باعث احتقان بارداری شود، اما احتمال ابتلا به تب، سرفه و خستگی همراه با گرفتگی بینی وجود دارد.

البته، شما همیشه نمی توانید بگویید که چه چیزی باعث احتقان بینی در دوران بارداری شده و ممکن است بیش از یک علت وجود داشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است آلرژی و رینیت بارداری داشته باشید. به همین دلیل اگر گرفتگی بینی با علائم دیگری همراه است و شما را اذیت می‌کند، بهتر است به دکتر بارداری مراجعه کنید.

  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p97d3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علائم و علت گرفتگی بینی در بارداری