تاریخ انتشار: 1396/04/12 10:56
کد خبر: 198988

صادرات ستاره توسط کی‌روش؛ لژیونرهای ایرانی به عدد 20 خواهد رسید!

از انتقادهای همیشگی پیرامون آقای کی روش توسط منتقدانی که در 6 سال گذشته حتی یک روز هم پای این تیم نماندند این بود؛ «اگر تیم ما خوب است چرا لژیونر ندارد؟ اگر تیم ملی خوب بازی می کند پس چرا بازیکنان ما راهی تیم های خارجی نمی شوند؟».
صادرات ستاره توسط کی‌روش؛ لژیونرهای ایرانی به عدد 20 خواهد رسید!

 انتقادی بس بی رحمانه بود از تیم ملی. دوستان ماجراهای قبل از جام جهانی 2014 را یادشان نیست. حواسشان نبود پس از پایان فوتبال ما در جام جهانی 2006 آلمان بیش از 8 سال از آن نسل سرکش و دوست داشتنی هیچ خبری نشد.

علی دایی به خاطره ها پیوست. علی کریمی فوتبالش تمام شد. مهدوی کیا رفت. وحید هاشمیان بازنشسته شد. ناگهان در فوتبال ایران با یک خلاء بزرگ مواجه شدیم. با لیگی که دیگر سازنده نبود. با تیم ملی فوتبالی که از لیگ تغذیه نمی کرد. چند مربی در تیم ملی داشتیم پس از برانکو ایوانکوویچ. می توانیم از همه آنها نام ببریم؛ امیر قلعه نویی، افشین قطبی، علی دایی و ...

با هیچ کدام موفق نبودیم متاسفانه. چرا به همین زودی یادمان رفت در مقدماتی جام جهانی 2010 چه نتایجی گرفتیم؟ بگذریم. بحث ما نتیجه گیری نیست. از نحوه صعود ایران به دو جام جهانی 2014 و 2018 مشخص است چگونه نتیجه گرفته ایم.

 آمار با ما حرف می زند و نیاز به توضیح واضحات نیست اما آنچه درباره صدرو بازیکن به تیم های خارجی باید ببینیم و نمی بینیم در بحث ما می گنجد؛ این روزها چند لژیونر داریم؟ کریم انصاری فرد به واسطه درخشش در کدام تیم به یونان ترانسفر شد؟ او حالا در یکی از بهترین تیم های یونان توپ می زند. مسعود شجاعی و اینک احسان حاج صفی سابقه درخشش خود را مدیون کدام تیم ها هستند که امروز در یونان حضور دارند؟

علیرضا جهانبخش پیش از دعوت به تیم ملی راهی لیگ هلند شد اما بخش مهمی از اعتبار او در اروپا به خاطر بازی های خوبش در تیم ملی است. خودش هم می داند که کی روش چگونه به او وجاهت ملی داد. سردار آزمون اگر در تیم ملی ایران بازی نمی کرد صاحب این اعتماد به نفس نمی شد. او امروز در لیگ روسیه از بهترین هاست.  سعید عزت اللهی بدون کی روش به کجا می رسید؟ اگر او را به تیم ملی دعوت نمی کرد این بازیکن حداکثر در استقلال یا پرسپولیس حضور داشت. رضا قوچان نژاد وضعیت امروزش را مدیون تیم ملی کشورمان است. او چرا دوباره به اروپا برگشت؟ بازی هایش مسلما در تیم ملی ایران دیده شد.

آنچه منتقدان نمی دیدند را حالا همه به وضوح می بینند. تیم ملی سکوی پرتاب بازیکنانش شده است. ما حالا کلی لژیونر داریم و پس از جام جهانی 2018 این شرایط بهتر هم خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pkpe6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کره ای ها  با سرمربی داخلی به مصاف کی روش می آیند