تاریخ انتشار: 1397/02/18 17:59
کد خبر: 148740

فدراسیون امیدوار به تمدید قرارداد با کارلوس

در خبرها داشتیم کارلوس کی‌روش از پیشنهاد فدراسیون فوتبال برای تمدید قرارداد تا پایان جام ملت‌ها ناراحت شده و به همین بهانه در قرعه‌کشی جام ملت‌ها شرکت نکرد! این خبر با مصاحبه‌ای که کی‌روش کرد، تأیید شد.
فدراسیون امیدوار به تمدید قرارداد با کارلوس

حالا اخبار تمدید نکردن کارلوس کی‌روش داغ شده و دوباره اسم‌های تکراری به میان آمده است. برانکو یا کرانچار! حتی صحبت از این است که شفر هم شانس حضور در رأس کادر فنی تیم ملی را دارد. این‌ها دم‌دستی‌ترین گزینه‌ها برای تیم ملی هستند.

آیا فدراسیون فوتبال پیشنهاد خود را به کارلوس کی‌روش تغییر خواهد داد یا بعد از جام جهانی‌ 2018 شاهد خداحافظی این مربی با ایران خواهیم بود؟

تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش تا پایان جام ملت‌های آسیا مصوبه اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال بوده و اگر قرار به تغییر این مصوبه باشد، باید بار دیگر اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال دور هم جمع شوند و مصوبه تازه‌ای در این زمینه به تصویب برسانند. از سویی این عادت فدراسیون فوتبال است که تورنمنت به تورنمنت با مربیان تیم‌های ملی قرارداد می‌بندد. به طور مثال اگر تیم ملی به جام جهانی‌ 2018 روسیه صعود نمی‌کرد، قرارداد کارلوس کی‌روش به صورت خودکار به پایان می‌رسید.

با این حال کارلوس کی‌روش این پیشنهاد را یک نوع بی‌احترامی به خود می‌داند و این‌گونه برداشت کرده که حتماً باید در جام ملت‌ها خوب نتیجه بگیرد تا قرارداد او برای جام جهانی‌ بعدی تمدید شود! کی‌روش بر این باور است که وقتی فدراسیون فوتبال به شناخت کامل از او رسیده، دیگر نیاز به آزمایش وی ندارد و اگر بحث اعتماد به طور واقعی در میان است، باید قراردادش تا پایان جام جهانی‌ آتی باشد.

اگرچه فدراسیون فوتبال از برخی انتقادات کی‌روش ناراحت است و دستمزد این مربی با دلار بیش از 6000 تومان به 10میلیارد تومان برای هر سال می‌رسد اما با توجه به سودآوری این مربی برای فوتبال ایران علاقه‌مند به تمدید قرارداد وی است و اگر کارلوس کی‌روش نیت به ادامه حضور در تهران را داشته باشد، می‌ماند.

به واقع فدراسیون کی‌روش را دیگر نه یک مربی خارجی بلکه یک مربی وطنی می‌داند!

اما اگر کارلوس کی‌روش تصمیم به ترک تهران بگیرد، مربی جایگزین او برانکو یا کرانچار نخواهند بود!

شنیده‌های ما از یک منبع موثق حکایت از آن دارد که در صورت خداحافظی کارلوس کی‌روش یک مربی تراز اول خارجی دیگر هدایت تیم ملی را بر عهده خواهد گرفت چراکه اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال بر این عقیده‌اند بازیکنانی که با کارلوس کی‌روش کار کرده‌اند، مربی‌ای کمتر از او را برنمی‌تابند.

پیش‌تر در روزهایی که صحبت از رفتن کارلوس کی‌روش بود مهدی تاج به عنوان نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال به ترکیه رفته بود تا مربی جدیدی را برای تیم ملی انتخاب کند! از سویی فدراسیون فوتبال می‌گوید ادامه حضور برانکو و شفر در پرسپولیس و استقلال به سود فوتبال باشگاهی و ملی است و جدا کردن این دو به این دو قطب اصلی فوتبال ضربه می‌زند و کرانچار هم باید تا پایان المپیک 2020 هدایتگر تیم ملی امید باشد.

یکی از نزدیکان فدراسیون فوتبال هم این اخبار را تأیید کرد. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pmz8a

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کی روش باید نظر منفی خود را به فدراسیون اطلاع دهد!