تاریخ انتشار: 1402/04/06 19:48
کد خبر: 3688

انتقال امباپه غیرممکن است: رئال 400 میلیون ندارد!

انتقال کیلیان امباپه به رئال مادرید از نظر مالی برای باشگاه اسپانیایی غیرممکن خواهد بود مگر آنکه ستاره فرانسوی ضرر قابل توجه مالی را قبول کند.
انتقال امباپه غیرممکن است: رئال 400 میلیون ندارد!

در حالی که شایعات درباره احتمال انتقال کیلیان امباپه به رئال مادرید در تابستان جاری همچنان داغ است گزارش‌ها در اسپانیا حاکی است حتی در صورت برداشته شدن همه موانع این انتقال، به خدمت گرفتن امباپه برای رئال چنان بار مالی‌ای خواهد داشت که برای باشگاه اسپانیایی غیرممکن خواهد بود.

حتی اگر پاری سن ژرمن از مخالفت خود با جدایی امباپه دست بردارد ستاره فرانسوی می‌داند که انتقال او به مادرید برایش با ضرر مالی قابل توجهی همراه خواهد بود چرا که رئالی‌ها قادر به ارائه پیشنهاد دستمزدی معادل آنچه کیلیان در حال حاضر در پاریس دریافت می‌کنند نخواهد بود.

برای شروع کافی است توجه داشته باشید که امباپه در حال حاضر دستمزد ناخالصی معادل 70 میلیون یورو در هر فصل دریافت می‌کند. به این مبلغ باید دو پاداش جداگانه را اضافه کنیم: 60 میلیون یورو ناخالص به عنوان پاداش امضای قرارداد و 60 میلیون یورو به عنوان سود وفاداری که در پایان هر پنجره نقل و انتقالات تابستانی و زمستانی به حساب او واریز می‌شود. روی هم‌رفته 120 میلیون یورو مبلغ پاداش هر سال امباپه می‌شود که بعد از کم شدن مالیات (با توجه به معاف نبودن او از مالیات در فرانسه) دست‌کم 65 میلیون یورو خالص خواهد بود.

1886776

یعنی امباپه به صورت ناخالص در هر فصل نزدیک به 200 میلیون یورو دستمزد می‌گیرد. اگر امباپه بند تمدید خودکار قراردادش را فعال کند سال آینده (بعد از سپری شدن سه سال از قرارداد جدیدش) روی هم‌رفته 600 میلیون یورو از پاری سن ژرمن خواهد گرفت.

رئال مادرید از این پول‌ها ندارد

اگر امباپه امسال تابستان راهی رئال مادرید شود دومین سال قراردادش فسخ شده و او می‌داند که رئال توان پرداخت چنین دستمزدی به او را نخواهد داشت. مشکل دوم این است که کیلیان نمی‌تواند از رئال پاداش امضای قرارداد بگیرد چرا که به عنوان بازیکن آزاد به این تیم نخواهد پیوست. برای مثال سال گذشته رئال به او پیشنهاد 25 میلیون یورو دستمزد خالص در هر فصل به اضافه 130 میلیون یورو پاداش امضا داد چرا که او تابستان گذشته می‌توانست به عنوان بازیکن آزاد به رئال ملحق شود اما امسال چنین گزینه‌ای نخواهد داشت.

1891830

اگر امباپه بخواهد در این انتقال ضرر مالی نداشته باشد پرداخت دستمزدی معادل دستمزد فعلی او در پاریس برای رئال غیرممکن خواهد بود. پاری سن ژرمن مسلما در صورتی با انتقال کیلیان به رئال موافقت می‌کند که دست‌کم مبلغی معادل دستمزد پرداختی به او در فصل گذشته یعنی حدود 200 میلیون یورو دریافت کند. یعنی رئال باید 200 میلیون یورو به پی‌اس‌جی پرداخت کرده و 200 میلیون یورو هم به عنوان دستمزد به امباپه بپردازد. این بدون شک از نظر مالی برای باشگاه اسپانیایی غیرممکن خواهد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pypo4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تمام شده: ستاره جدید اسپانیا رئالی شد