تاریخ انتشار: 1396/10/13 02:01
کد خبر: 166467

رفیق نیمه راه نباش؛ سناریو حضور طارمی در پرسپولیس تا به حال

مهدی طارمی از بدو ورود به پرسپولیس و بعد زا گذشت اولین فصل، همواره ساز جدایی کوک کرده است.
رفیق نیمه راه نباش؛ سناریو حضور طارمی در پرسپولیس تا به حال

اعلام خبر جدایی مهدی طارمی از پرسپولیس، بار دیگر باعث انتقاد تند هواداران این تیم از مهاجم بوشهری شده است. این البته اولین بار نیست که شاهد چنین فضایی هستیم. در سه سال‌ونیم گذشته که طارمی در فوتبال ایران مطرح شده، به دفعات همین لشکرکشی‌های مجازی علیه او رخ داده و این بازیکن با اشتباهات و یا تصمیمات ملتهبش باعث خشم پرسپولیسی‌ها شده است.

 

داستان القادسیه

فقط یک فصل بعد از آنکه مهدی طارمی در پرسپولیس بازی کرد و به شهرت رسید، این بازیکن ساز جدایی کوک کرد و گفت قصد دارد در ازای قراردادی قابل توجه به القادسیه کویت منتقل شود. آن زمان طارمی هنوز با پرسپولیس قرارداد داشت، اما قراردادش طوری بود که امکان جدایی برای وی وجود داشت. هواداران پرسپولیس باور نمی‌کردند بازیکنی که فقط چند ماه است به این تیم آمده و یک شبه راه صدساله رفته به این راحتی عزم رفتن کند، اما این اتفاق رخ داده بود و مردم هم ناراحت بودند. در نهایت حجم انتقادات از طارمی چنان زیاد شد که او از تصمیمش صرف‌نظر کرد.

 

«بزرگتر» تیم؟

طارمی خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت در متن مهم‌ترین حواشی پرسپولیس قرار گرفت. در میانه‌های لیگ پانزدهم وقتی سرخپوشان به بهانه عدم وصول مطالبات‌شان اعتصاب کردند، طارمی یکی از نفرات اصلی آن جریان بود. او همان زمان خبرنگاران را از محل تمرین پرسپولیس بیرون کرد و در واکنش به اعتراض آنها که خواهان اعمال نظر بزرگان تیم شده بودند، گفت: «من خودم بزرگتر پرسپولیس هستم!» این اظهارنظر عجیب علاوه بر انتقاد تند بسیاری از پیشکسوتان، عصبانیت مردم و حمله مجازی آنها به طارمی را هم در پی آورد.

 

غائله ریزه‌اسپور

این یکی دیگر انفجار جنون بود. مهدی طارمی پیش از شروع لیگ شانزدهم راهی ساخنمان باشگاه پرسپولیس شد و بعد از مذاکره با مدیران این مجموعه، برای تمدید قرارداد به توافق شفاهی دست یافت. خبر این توافق رسانه‌ای شد و طارمی هم چیزی را تکذیب نکرد، اما روز بعد او همراه با رامین رضاییان مسافر ترکیه شد و در عین ناباوری رسما با باشگاه ریزه‌اسپور قرارداد بست. 48ساعت اول بعد از آن اتفاق، چنان فضای خشمگینانه‌ای بر هواداران پرسپولیس حاکم بود که شاید از نظر عمق و گستردگی تنها می‌توانست با فضای بعد از انتقال مهدی هاشمی‌نسب به استقلال قابل مقایسه باشد. در پی آن، موج آنفالو کردن طارمی توسط هواداران پرسپولیس شروع شد و ظرف چند روز یک‌چهارم از فالوورهای طارمی او را ترک کردند. بقیه‌اش را هم که می‌دانید؛ پشیمانی زودرس، بازگشت شتاب‌زده و شرایط اسفناکی که حالا به وجود آمده.

 

چیپ، هیس، هیچ

طارمی برای رقم زدن فاجعه بعدی، تنها به چند ماه زمان نیاز داشت. در بازی برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و الریان که اهمیت بسیار زیادی هم برای سرخپوشان داشت، طارمی ضربه پنالتی‌اش را چیپ زد و از دست داد. او آخر بازی شاهکارش را تکمیل کرد و در مقابل انتقاد هواداران رو به آنها «هیس» نشان داد. این داستان هم موجی از اعتراضات را نسبت به فرهنگ و اخلاق این بازیکن به دنبال آورد.

 

و حالا رفیق نیمه‌راه

خیلی‌ها انتظار داشتند حداقل حالا که پرسپولیس به خاطر سلسله اشتباهات طارمی دچار مشکل شده و پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی‌اش بسته است، این بازیکن کنار تیم باقی بماند و دست‌کم تا زمستان آینده که منع یارگیری سرخپوشان از بین می‌رود، پیراهن این تیم را به تن داشته باشد. با این وجود طارمی تصمیم دیگری گرفت و این مساله بار دیگر به طغیان هواداران پرسپولیس علیه او منجر شد. طبیعی است که چنین تصمیمی در چنین شرایطی، همه جای دنیا می‌تواند توفان راه بیندازد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vk5xz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ستاره سرخ پوشان متخصص در امرگلزنی به گلرهای جانشین

بازگشت مرد بدون جانشین پرسپولیس