تاریخ انتشار: 1395/11/13 19:43
سپاهان چندمین تیم پرهزینه لیگ برتر است؟
کد خبر: 231991

چهارمین تیم لیگ در رتبه پنجم جدول

عبدالله ویسی در شرایطی تیم سپاهان را با تیم ها صبای قم و نفت آبادان نقایسه کرده است که در ابتدای فصل مجموع قراردادهای سپاهان، این تیم را به عنوان چهارمین تیم گران قیمت لیگ مطرح کرد.
چهارمین تیم لیگ در رتبه پنجم جدول

 تیم فوتبال سپاهان با گذشته 20 هفته از رقابت های لیگ برتر 28 امتیاز کسب کرده و در رتبه پنجم جای گرفته است.

 

لیگ شانزدهم در شرایطی آغاز شد که تیم های استقلال تهران  با 16 میلیارد و 820 میلیون گران قیمت ترین تیم لیگ را تشکیل داد. آن ها هم چنین برای کادر فنی خود 2 میلیارد و 920 میلیون تومان در نظر گرفتند.

 

در رتبه بعدی تیم پرسپولیس قرار داشت که مجموع قرارداد بازیکنان این تیم 14 میلیارد و 987 میلیون بوده است. هم چنین تیم پرسپولیس با 4 میلیاردو 207 میلیون گران ترین کادر فنی لیگ را در اختیار دارد.

 

رتبه سوم به تیم تراکتورسازی تبریز اختصاص دارد؛ قرمزپوشان تبریزی برای بستن تیم خود 12 میلیارد و 625 میلیون تومان هزینه کردند. کادر فنی تیم تراکتورسازی نیز که در راس آن امیر قلعه نویی قرار دارد، 2 میلیارد و 613 میلیون تومان هزینه در بر داشته است.

 

با توجه به لیستی که وب سایت سازمان لیگ فوتبال ایران منتشر کرده است، تیم سپاهان در رتبه چهارم قرار دارد. مجموع قرارداد بازیکنان این تیم 11 میلیارد و 450 میلیون تومان است و جمع آوری کادر فنی تیم نیز 2 میلیارد و 180 میلیون تومان هزینه در پی داشته است.

 

رتبه بعدی این لیست در اختیار دیگر تیم اصفهانی می باشد که در مجموع 10 میلیارد و 951 میلیون برای در اختیار گرفتن بازیکنان خود هزینه کرده است و یک میلیارد و 380 میلیون برای کادر فنی؛ البته قرارداد یحیی گل محمدی که در میانه های نیم فصل اول از این تیم کنار رفت چیزی در حدود مجموع مبلغ کادر فنی تیم بود، که باشگاه ذوب آهن با جایگزینی او صرفه جویی مناسبی از این حیث داشته است.

عبدالله ویسی سرمربی تیم سپاهان امروز در کنفرانس خبری پیش از دیدار برابر پیکان، چشم انداز تیم خود را با صبای قم مقایسه کرد؛ جالب اینکه تیم صبای قم ارزان ترین تیم حاضر در مسابقات لیگ شانزدهم است و در مجموع مبلغی در حدود 5 میلیارد تومان برای تمامی بازیکنان خود در نظر گرفته است؛ کادر فنی این تیم نیز 1 میلیارد و 135 میلیون تومان هزینه برای مدیران تیم در بر داشته است.

 

سرمربی تیم سپاهان امروز در کنفرانس خبری خطاب به طرفداران در توجیه نتایج امسال تیمش ، گفت: «من خدمت سپاهانی‌های عزیز هم بگویم باشگاه سپاهان از من نه قهرمانی خواست، نه کسب سهمیه آسیایی. از من خواسته شد تیمی مثل استقلال خوزستان و صبای قم بسازم. تیمی جوان و آینده‌دار که هزینه‌هایشان کمتر شود. هزینه‌های ما نسبت به فصل گذشته سپاهان از نصف هم کمتر شده. با این بودجه پنجم جدول هستیم فوق‌العاده است. تمام تلاشمان را می‌کنیم که سهمیه بگیریم.»

 

البته ذکر این موضوع نیز خالی از لطف نیست که تیم سپاهان در پایان نیم فصل اول با سعید قائدی فر، عماد میرجوان و پدرو هنریکه قطع همکاری کرد و مسعود حسن زاده و جلال عبدی به این تیم اضافه شدند. قرارداد پدرو هنریکه 750 میلیون تومان بود و عماد میرجوان 250 میلیون. در مقابل جلال عبدی قرار داد 200 میلیونی با استقلال خوزستان داشت و مسعود حسن زاده نیز به عنوان گران قیمت ترین بازیکن سایپا 800 میلیون تومان. به نظر می رسد مجموع رفت و برگشت های پنجره زمستانی سپاهان حالتی برابر برای این تیم رقم زده است.

 

نکته دیگر که در صحبت های ویسی جالب توجه به نظر می رسد، اشاره او به دو تیمی است که شرایط به مراتب ضعیف تری نسبت به سپاهان در نقل و انتقالات داشته اند. البته با همین شرایط سپاهان تاکنون علاوه بر در اختیار داشتن جوانترین تیم لیگ، با توجه به هزینه هایی که داشته نتایج چندان بدی نگرفته است و رتبه پنجم این تیم را در جایگاه مناسبی قرار داده؛ ضمن اینکه آن ها از مدعیان اصلی کسب مقام سومی و حضور در آسیا نیز به شمار می روند. اما قیاس تیم سپاهان با جایگاهی که این تیم در فوتبال کشور و به خصوص مسابقات لیگ برتر دارد، چندان منطقی به نظر نمی رسد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vwyyj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شهباززاده، آندو و چشمی کجا می‌روند؟
48 ساعت تا پایان پنجره زمستانی؛