تاریخ انتشار: 1402/09/19 18:13
کد خبر: 1263424

قانون سقف بودجه دامن استقلال را نمی‌گیرد؛ کسر امتیاز در کار نیست

رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره تخلف ادعایی باشگاه استقلال پس از دربی صادر خواهد شد و به احتمال زیاد این پرونده بدون کسر امتیاز از استقلال بسته خواهد شد.
قانون سقف بودجه دامن استقلال را نمی‌گیرد؛ کسر امتیاز در کار نیست

جلسه رسیدگی به شکایت باشگاه‌های پرسپولیس و آلومینیوم اراک از باشگاه استقلال با ادعای تخطی از قانون سقف بودجه، پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد. جلسه‌ای که بیش از چهار ساعت به طول انجامید و علی خطیر(مدیرعامل)، فرشید سمیعی( عضو هیئت مدیره) و محمدرضا بختیاری (سرپرست معاونت حقوقی و بین‌الملل) به عنوان نمایندگان باشگاه استقلال در آن حضور داشتند.

رضایت‌نامه خالدآبادی

خالدآبادی دروازه‌بان استقلال در ابتدای فصل قرارداد پنج ‌ساله‌ای را با این تیم به امضا رساند و مبلغ رضایت‌نامه وی به پنج سال تقسیط شده اس. طبق قوانین جدید نقل و انتقالاتی، مبلغ رضایت‌نامه یک بازیکن در سال‌های قرارداد او با تیم جدید، تقسیم می‌شود که در این مورد، رقم فصل جاری خالدآبادی بابت مبلغ رضایت‌نامه در سقف بودجه استقلال لحاظ شده است.

170788561

قرارداد سعید مهری

باشگاه استقلال و این بازیکن بارها به صورت رسمی اعلام کرده‌اند قراردادی که میان طرفین به امضا رسیده، ۱۶۰ میلیون تومان است و در نیم فصل دوم و پس از باز شدن فضای سقف بودجه، قرارداد او نیز اصلاح خواهد شد.

170788562

قرارداد مهدی هاشمی‌نسب

هاشمی‌نسب تا زمانی که قراردادش به عنوان مربی در سازمان لیگ ثبت نشده بود، نه تنها حق نشستن روی نیمکت استقلال را نداشت بلکه پرداخت پول به او تا پیش از ثبت قرارداد در سازمان لیگ مانند پرسنل باشگاه انجام شده است.

170754468

اجاره خانه گوستاوو بلانکو

باشگاه استقلال در بند قرارداد این بازیکن به صورت رسمی نوشته است که خودش باید مالیات را پرداخت کند و باشگاه استقلال هیچ‌گونه تعهدی درباره پرداخت مالیات وی ندارد. باشگاه استقلال نیز مثل تمام بازیکنان و مربیان خارجی شاغل در فوتبال ایران برای این بازیکن خانه‌ای تهیه کرده و در قراردادش لحاظ شده است.

170788563

 

مالیات کوین یامگا

در بند قرارداد یامگا نوشته شده که مبلغ قرارداد او به صورت خالص است اما باشگاه استقلال متممی در این قرارداد مبنی بر تقبل مالیات وی، اضافه نکرده است. طبق قانون، مالیات بر عهده بازیکنان است و آنها موظف هستند آن را پرداخت کنند. اینکه در قرارداد یامگامبلغ خالص ذکر شده است، بدان معنا نیست که باشگاه استقلال مالیات وی را تقبل کرده است زیرا بازیکنان داخلی نیز مبلغ قرارداد خود را به صورت خالص دریافت می‌کنند.

ماجرایی که باعث شد باشگاه پرسپولیس در پرونده گئورگی گولیسانی جریمه و با کسر یک امتیاز روبه‌رو شود، متفاوت است چرا که باشگاه پرسپولیس در قرارداد گولیسانی نوشته بود مالیات وی را پرداخت می‌کند!

170679254

 

پرداختی چک سال آینده به یکی از بازیکنان

ماجرای چک سال آینده به یکی از بازیکنان استقلال حقیقت ندارد. اصل ماجرا به این شکل است که باشگاه استقلال برای حق رشد محمدرضا خالدآبادی چکی را در اختیار باشگاه هوادار قرار داد که بدون تاریخ است، این چک با توافق طرفین(۲ باشگاه) صورت گرفته و هیچ منعی ندارد!

170788565

 

ادعای عبور از سقف بودجه

علی خطیر پس از جلسه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد: «عدد سقف بودجه در سایت سازمان لیگ ثبت می‌شود و در اختیار باشگاه استقلال نیست که با پیامک تغییر کند. در سامانه سقف باشگاه استقلال مشخص است و من خودم اعلام کردم که سقف باشگاه استقلال ۳۲۵ میلیارد تومان است و باشگاه استقلال ریالی از این سقف فراتر نرفته است.»

رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پس از پایان این نشست درباره اینکه چه رایی صادر می‌شود، گفت: «درمورد ۲ پرونده ناچار به اخذ استعلام از سازمان لیگ شدیم. برخی افراد هم باید باید به کمیته انضباطی تشریف بیاورند که قرار شد دعوت شوند. استعلام‌هایی داریم و باید برخی ابهامات رفع شود.»

پیگیری‌ها حکایت از این دارد استعلام‌هایی که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از سازمان لیگ درباره باشگاه استقلال گرفته، همان مواردی است که مدیران آبی‌پوش در نشست هفته گذشته بیان کردند و در نتیجه خلافی صورت نگرفته است.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال چند بازیکن استقلال و افراد مرتبط به این پرونده را دعوت کرد و آنها قرار است با حضور در این کمیته پاسخگوی ایرادات مطرح شده باشند. دراین‌باره نیز باید بنویسیم که احضار این نفرات مشکل خاصی را برای باشگاه استقلال ایجاد نخواهد کرد.

به طور حتم رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به زودی و پس از دربی ۱۰۲ صادر خواهد شد و به احتمال زیاد بدون اینکه امتیازی از استقلال کسر شود، پرونده بسته خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/55e8g9

آخرین اخبار