تاریخ انتشار: 1402/09/25 09:57
کد خبر: 1263897

شهر راز شیراز ؛ رازهای نهفته در اولین فصل حضور در لیگ یک

بررسی نتایج باشگاه شهر راز شیراز در اولین فصل حضورش در لیگ دسته اول را با هم می خوانیم.
شهر راز شیراز ؛ رازهای نهفته در اولین فصل حضور در لیگ یک

نادر دارستانی؛ شهر راز شیراز با خرید امتیاز تیم فوتبال آرمان گهر سیرجان، پای در این فصل از رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور گذاشته است، تیمی که به طور کامل مالکیت آن را بخش خصوصی بر عهده دارد و بر روی نیمکت خود از چهره نام آشنای فوتبال کشور، ستار زارع بهره می‌برد.

نکته مثبت در این تیم انتصاب رسول فلاح به عنوان مدیرعامل بوده است، مدیری که سابقه خوبی در امر مدیریت ورزشی داشته و در دوران او تیم‌های برق و فجر شهید سپاسی شیراز توانسته‌اند به لیگ برتر فوتبال کشور صعود نمایند.

این حٌسن انتخاب بیانگر دوراندیشی مالکین این باشگاه می‌باشد که از هول حلیم در دیگ نیفتاده و در فوتبال دنبال حضور پر رنگ و دخالت در امر فنی نمی‌باشند و انتخاب فلاح و ستار زارع به عنوان مدیرعامل و سرمربی گویا این مطلب است که می‌خواهند اصول حرفه‌ای در فوتبال را رعایت کنند.

شهر راز شیراز در حال حاضر که 16 هفته از رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور را پشت سر گذاشته‌ایم با کسب 6 پیروزی، 6تساوی و 4 شکست ، 24 امتیازی و در جایگاه هفتم جدول قرار دارد، جایگاهی که اگرچه می‌توانست برای این تیم بهتر از این باشد اما خیلی هم بد نبوده وتوانسته هم چنان امیدهای خود را زنده نگه دارد.

یکی از نکات مثبت شاگردان ستار زارع در تعداد باخت ها در 16 هفته اول لیگ دسته یکم فوتبال است، به طوری که آنها با 4 باخت در رده سوم کم‌ترین تیم شکست خورده در بین تیم‌های لیگ دسته اول قرار دارند که در نوع خود ارزشمند است، اما نکته حائز اهمیت در این تیم کسب 6 تساوی است که آنها را قدری از قافله تیم‌های مدعی دور کرده است.

شهر راز شیراز اگر چه مسیر نسبتا خوبی در اولین فصل حضورش طی نموده است، اما بدون تردید وجود یک مدیرعامل کاربلد، یک سرمربی فوتبال فهم و تیم مالکیت که اصول حرفه‌ای را رعایت نموده، توقع ها را بالا برده است و آنها برای رسیدن به موفقیت بیشتر بایستی در نیم فصل در فکر تقویت تیم خود باشند و گرنه چه بسا این مسیر در انتهای فصل شرایط را برای تداوم حضور در رقابت‌ها سخت‌تر نماید.

 مهم ترین نقطه ضعف باشگاه شهر راز شیراز در خط حمله است، جایی که دچار مشکلات عدیده‌ای بوده و مهاجمان این تیم نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده نمایند، آنها با 12 گل زده و میانگین کم‌تر از یک گل در هر بازی چهارمین خط حمله ضعیف لیگ دسته اول فوتبال را در اختیار دارند که اصلا آمار خوبی برای این تیم نمی‌باشد و بدون تردید در نیم فصل ستار زارع بایستی در جهت تقویت خط حمله این تیم اقدام نماید.

اما مهم‌ترین نکته قوت این تیم در خط دفاعی است، جایی که با دریافت 9 گل خورده در کنار تیم‌های خیبرخرم آباد، فجر شهید سپاسی و مس شهر بابک بهترین خط دفاعی را در اختیار دارند و جالب این است که آنها در یک بازی برابر مس کرمان 4 گل دریافت کرده‌اند که آمار خوبی نیست اما نکته مثبت ماجرا اینجاست که شهر راز شیراز از 15 بازی دیگر خود در نیم فصل اول، تنها 5 گل دریافت کرده است که شاید بتوان گفت نقطه قوت این تیم در این فصل هماهنگی در خط دفاعی است که نگذاشته آمار آنها بیش از این خراب شود.

جان کلام این که وقتی نقاط ضعف و قوت این تیم را در کنار یکدیگر قرار می دهیم، متوجه می‌شویم که شهر راز شیراز برای اولین فصل حضور خود در رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال کشور نتایج نسبتا خوبی را کسب کرده و قرار گرفتن در نیمه بالایی جدول خود گویا این مطلب است، اما این که توقع از این تیم بیشتر می‌باشد ، شکی وجود ندارد و آنها بایستی بتوانند با پوشش نقاط ضعف خود در نیم فصل رقابت های لیگ یک، خود را به جمع مدعیان برسانند وباید دید و به انتظار نشست که آیا مدیران این تیم می‌توانند به این امر مهم دست یابند یا بایستی دنبال رویاهای خود در فصل آینده باشند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/66g5w9

آخرین اخبار