تاریخ انتشار: 1402/12/12 10:29
کد خبر: 1268349

کاظمی : گویا جان بازیکنان برای سازمان لیگ مهم نیست

حادثه مصدومیت رضا مراونی، بازیکن تیم بهمن، در بازی مقابل تیم تهران یاسا اتفاق تلخی بود که بخیر گذشت اما می‌توانست بسیار ناگوار باشد.
کاظمی : گویا جان بازیکنان برای سازمان لیگ مهم نیست

به گزارش فرتاک ورزشی

در این زمینه محمد کاظمی، مدیرعامل باشگاه بهمن، در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: متاسفانه در نیم فصل دوم رویه تیم‌ها برای مقابله با تیم ما تغییر کرده و با بازی خشن و غیر اخلاقی و آسیب رساندن به بازیکنان ما سعی در توقف بهمن و پایین کشیدن‌مان از صدر جدول دارند و حاصل آن مصدومیت شدید رامین عباسی در بازی برابر شهرداری بم، مصدومیت محمدحسین بذرپاچ در بازی با نیروزمینی و مصدومیت شدید و دردناک رضا مراونی برابر تهران یاسا بود.

وی افزود: متاسفانه برخلاف وظیفه ذاتی داوران که اجرای قانون و حفاظت از بازیکنان است، در هر سه بازی و در صحنه مصدومیت‌ها داوران حتی از اعلام خطا خودداری کردند و حتی در بازی دیروز اگر هوشیاری یکی، دو بازیکن تهران یاسا نبود و متوجه از هوش رفتن رضا مراونی نمی‌شدند چه‌بسا ممکن بود اتفاق ناگواری رخ دهد. جالب اینجاست که داور نه تنها خطایی در این صحنه اعلام نکرد بود بلکه پس از داد و فریاد دو، سه بازیکن یاسا و درخواست آنها برای حضور پزشک بازی را متوقف کرده و از جریان انداخت تا به وضعیت مراونی رسیدگی شود.


کاظمی ادامه داد: از ابتدای فصل سیاست باشگاه بهمن بر حمایت از تصمیمات داوران و مرجع بالاتر یعنی سازمان لیگ بود و برخلاف خیلی از باشگاه‌ها و مربیان سیاست هوچیگری و صدور بیانیه و انجام مصاحبه و داد و بیداد در زمین بازی برای تحت فشار قرار دادن داوران را در دستور کار نداشتیم اما به نظر می‌رسد این حجب و حیای ذاتی مجموعه ما برای برخی دوستان ایجاد توهم کرده که به هر طریقی سر ما را ببرند و رضایت تیم‌هایی که حاشیه دارند را جلب کنند.


مدیرعامل باشگاه بهمن در خصوص توقف حدود 60 دقیقه‌ای نیمه دوم بازی با تهران یاسا گفت: من یک سوال دارم از مسئولان سازمان لیگ به‌خصوص کسانی که در اتاق‌های گرم و نرم نشسته و در این هوای نامناسب اصرار به برگزاری بازی‌ها تحت هر شرایطی را دارند، و آن اینکه مسئول حفظ جان و امنیت یک بازیکن چه کسی است؟ مگر غیر از این است که داور بازی باید این وظیفه را در زمین و ناظر این وظیفه را در خارج از زمین باید برعهده داشته باشد؟ چه کسی باید از حضور آمبولانس قبل و بین بازی مطمئن باشد؟ چه کسی باید ابزار و امکانات آمبولانس را چک کند تا مطمئن شود در صورت بروز مشکل اتفاقی برای فرد مصدوم نمی‌افتد؟


کاظمی افزود: دیروز یک آمبولانس در محل بازی حضور داشت که از هیچ امکاناتی برخورد نبود و حتی یک اکسیژن ساده هم نداشت و جالب این‌که در توقف بین دو نیمه دوستان یک اکسیژن کوچک را احتمالا از منزل خود به استادیوم آوردند تا بگویند مشکلی در این زمینه نبوده است. بازیکن ما پنج، شش دقیقه به پایان نیمه اول مصدوم شد و در حالی که بیهوش بود دوستان از اعزام او به بیمارستان خودداری می‌کردند و می‌گفتند اگر آمبولانس برود بازی متوقف می‌شود؛ خب به درک که متوقف می‌شد. اگر برای بازیکن ما اتفاق ناگواری رخ می‌داد چه کسی پاسخگو بود؟ در نهایت بین دو نیمه بازیکن ما را با آمبولانسی که هیچ امکاناتی نداشت راهی بیمارستان کردند و چون آمبولانس دیگری در استادیوم نبود شروع نیمه دوم بازی حدود 60 دقیقه با تاخیر همراه بود.


مدیرعامل بهمن ادامه داد: دوستان فدراسیون و سازمان لیگ‌نشین آیا فراموش کرده‌اند سال گذشته یک بازیکن تیم شهدای بابلسر به دلیل کمبود امکانات در زمین بازی جان خود را از دست داد؟ چرا اینقدر جان انسان‌ها و جان بازیکنان برای شما بی‌ارزش است که فقط برگزاری بازی برای‌تان اولویت دارد؟ بین دو نیمه هم بنده و هم سرپرست ما با آقای پیری، مسئول رقابت‌های لیگ دو، تماس گرفتیم و تاکید کردیم چرا قانون اجرا نمی‌شود؟ و ایشان بیان کردند حتما با ناظر تماس می‌گیرند و گوشزد می‌کنند طبق مُر قانون عمل کنند اما پس از آن و با طولانی شدن تعطیلی بین دو نیمه حتی ایشان هم به تلفن‌های ما جواب نمی‌داد!


کاظمی در پایان گفت: این دو امتیاز فدای سر همه بازیکنان ما چون برای ما سلامتی آنها از همه چیز مهم‌تر است و اصلا کسب امتیاز به هر روشی را نمی‌خواهیم اما امیدواریم مسئولان سازمان لیگ به خود آمده و از اتاق‌های گرم خود خارج شوند و نظارت بیشتری برای لیگ‌های پایین‌تر داشته باشند. درست که بازی ما جذابیت بازی استقلال و سپاهان را برای دوستان ندارد اما ای کاش به جان انسان‌ها اهمیت بدهید و این مهم را براساس لیگ برتر یا لیگ دو ارزیابی نکنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/66g7py

آخرین اخبار