تاریخ انتشار: 1402/12/12 16:36
کد خبر: 1268375

فینال جام حذفی اسپانیا بدون غول‌ها

تیم‌های فوتبال اتلتیک بیلبائو و مایورکا به فینال جام حذفی اسپانیا رسیدند.
فینال جام حذفی اسپانیا بدون غول‌ها

با پیروزی ۳ بر صفر در بازی برگشت و با توجه به برد یک هیچ بازی رفت، اتلتیک بیلبائو با عبور از سد اتلتیکومادرید به فینال کوپا دل‌ری رسید و حریف مایورکا شد. اتلتیکو توانسته بود رئال‌مادرید را حذف کند و اتلتیک با پیروزی بر بارسلونا به نیمه‌نهایی رسیده بود. این سومین فینال اتلتیک در ۵سال اخیر این رقابت‌ها خواهد بود. نکته جالب اینکه فعلا تکلیف ۳تیم حاضر در سوپرجام فصل آینده اسپانیا در عربستان روشن شده؛ بیلبائو و مایورکا (فینالیست‌های کوپا) و احتمالا رئال‌مادرید (شانس اول قهرمانی لالیگا). تیم‌های خیرونا و بارسلونا در رده‌های دوم و سوم لالیگا هستند و احتمالا از بین آنها یک تیم جواز حضور در سوپرجام را به‌دست خواهد آورد. ممکن است فصل آینده بارسا و اتلتیکومادرید غایبان بزرگ سوپرجام باشند، هر چند حضور رئال هم هنوز قطعی نیست.

این سی‌وهشتمین باری است که بیلبائو به فینال این رقابت‌ها می‌رسد. آنها ۲۳بار این جام را فتح کرده‌اند اما آخرین باری که موفق به این کار شده‌اند به ۴۰سال پیش برمی‌گردد؛ سال۱۹۸۴. با این حال پس از بارسلونا (۳۱قهرمانی و ۱۱نایب قهرمانی) و رئال‌مادرید (۲۰قهرمانی و ۲۰شکست در فینال) سومین تیم پرسابقه در دیدار نهایی جام‌حذفی اسپانیا محسوب می‌شوند.

دربی آدوریز در فینال جام‌حذفی اسپانیا برای شنبه ۱۸فروردین ۱۴۰۳بین بیلبائو و مایورکا در استادیوم ۶۰‌هزار نفری لا کارتوخا برنامه‌ریزی شده است. مایورکا هم بعد از ۲۱سال به فینال این مسابقات رسیده است. حذف کردن رئال‌مادرید برای اتلتیکو شوم بود. پس از پیروزی در وقت اضافه آن مسابقه کوپادل‌ری، گریزمان توییتی بدون کلمه و فقط با ۲ایموجی خنده گذاشت. از آن به بعد اتلتی در ۶مسابقه تنها یک برد و یک تساوی به دست آورد و ۴بار شکست خورد، از کوپا حذف شد، با صدر جدول لالیگا کیلومترها فاصله پیدا کرد و در دور رفت مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان هم به اینتر باخت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/8lkoew

آخرین اخبار