تاریخ انتشار: 1402/09/03 07:14
کد خبر: 1261828

رئیس فدراسیون ایتالیا ادعا کرد : مانچینی خیانت کرد!

رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا جدایی روبرتو مانچینی از سرمربیگری تیم ملی این کشور را به خیانت تشبیه کرد.
رئیس فدراسیون ایتالیا ادعا کرد : مانچینی خیانت کرد!

به گزارش فرتاک ورزشی و به نقل از فوتبال ایتالیا،  گابریله گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا درباره جدایی روبرتو مانچینی از سرمربیگری تیم ملی این کشور صحبت کرد و گفت:  رفتن او نه از نظر ورزشی، بلکه از نظر انسانی،  ناامیدکننده بود. روبرتو را همیشه  دوست خود می دانستم، اما احساس کردم به من خیانت کرده است. برای من این زخمی بود که هنوز نمی توانم آن را التیام بخشم.

مانچینی در ماه اوت از سرمربیگری تیم ملی ایتالیا کنار رفت و پس از آن هدایت تیم ملی عربستان را بر عهده گرفت. در همان زمان خود مانچینی گراوینا را مقصر جدایی اش از تیم ملی دانست. مانچینی از می ۲۰۱۸ هدایت تیم ملی ایتالیا را برعهده داشت و در سال ۲۰۲۱ با این تیم قهرمان اروپا شد.

تیم ملی فوتبال ایتالیا به سختی توانست به یورو ۲۰۲۴ صعود کند. ایتالیا در دیدار پایانی با تساوی بدون گل برابر اوکراین متوقف شد و این تساوی کافی بود تا با ۱۴ امتیاز به عنوان تیم دوم راهی دور بعد شود. البته اوکراین هم ۱۴ امتیازی بود و ایتالیا به لطف قانون بازی رودررو راهی دور بعد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا در بخش بعدی توضیح داد که چرا ایتالیا تصمیم گرفت پیشنهاد مشترکی با عربستان سعودی و مصر برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ ارائه نکند. او در این زمینه افزود: در دنیای ورزش، مسائل اخلاقی بسیار مهم هستند. ما همیشه در مورد ارزش هایی صحبت می کنیم که سعی می کنیم در جوانان ایجاد کنیم، به آنها می گوییم که چقدر  احترام به ارزش ها در ورزش مهم است. ما قاطعانه این پیشنهاد را رد کردیم، اگرچه از احتمال موفقیت بالای چنین ترکیبی با ایتالیا، مصر و عربستان آگاه بودیم. ما این کار را به دلیل مشکلات مربوط به پرونده جولیو رجنی (جامعه‌شناس ایتالیایی که در ژانویه ۲۰۱۶ در مصر ناپدید شد و جسدش در فوریه با نشانه‌هایی از شکنجه پیدا شد) انجام دادیم و  همیشه نمی توان وانمود کرد که هیچ اتفاقی نیفتاده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/9gl6e7

آخرین اخبار