تاریخ انتشار: 1402/11/20 06:36
کد خبر: 1267155

تکذیب رسمی فیفا؛ کارت آبی فعلا به فوتبال نمی‌آید

فیفا شایعات مربوط به استفاده از کارت آبی در رقابت‌های رسمی در فصل آینده را تکذیب کرد.
تکذیب رسمی فیفا؛ کارت آبی فعلا به فوتبال نمی‌آید

روز گذشته شایعاتی در این باره مطرح شد که فیفا قصد دارد کارت جدیدی را در کنار کارت زرد و قرمز به دنیای فوتبال معرفی و در فصل آینده از آن استفاده کند. 

تلگراف مدعی شده بود که این کارت به بازیکنانی نشان داده خواهد شد که خطاهای شیطنت‌آمیز روی حریف داشته باشند یا به شدت به تصمیمات داوری اعتراض کنند که در این صورت باید 10 دقیقه دور از زمین باشند و پس از آن اجازه بازگشت خواهند داشت.

این روزنامه همچنین تاکید کرده بود که فیفا فعلا تصمیمی برای استفاده از آن در سطح اول فوتبال ندارد اما احتمالا از فصل آینده آن را در رقابت‌های مهمی مانند جام حذفی و جام اتحادیه انگلیس به کار خواهد گرفت تا نتایجش را به خوبی مورد ارزیابی قرار دهد. 

با این حال فیفا این شایعات را به‌صورت کامل تکذیب کرد. در بخشی از بیانیه این سازمان آمده است: «فیفا قصد دارد شفاف‌سازی‌ درباره داستان معروف به کارت آبی در سطح اول فوتبال انجام دهد و اعلام کند که این خبر نادرست است. هر اقدام آزمایشی اگر هم انجام شود در سطوح پایین‌تر خواهد بود.»

به این ترتیب به نظر می‌رسد که فیفا فعلا قصد معرفی این طرح را ندارد و اگر هم قصد آزمایش آن را داشته باشد در رده‌های پایین‌تر دست به این کار خواهد زد و حداقل تا چند سال دیگر خبری از کارت آبی در سطح اول فوتبال نیست.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/djqmgj

آخرین اخبار