تاریخ انتشار: 1402/08/06 06:55
کد خبر: 1259952

حکم سنگین فیفا رسماً تایید شد/ نقره‌داغ ستاره شرط‌بند فوتبال

فیفا به صورت رسمی از محرومیت سنگین ستاره ایتالیایی تیم نیوکاسل خبر داد.
حکم سنگین فیفا رسماً تایید شد/ نقره‌داغ ستاره شرط‌بند فوتبال

فصل فوتبالی برای ساندرو تونالی، هافبک ایتالیایی نیوکاسل رسما به پایان رسید چرا که فیفا حکم محرومیت ۱۰ ماهه که از سوی فدراسیون فوتبال ایتالیا به این بازیکن داده شده بود را تایید کرد.

تحقیقات انجام شده از سوی دادستانی تورین و فدراسیون فوتبال ایتالیا نشان داد که تونالی در زمان حضورش در باشگاه میلان به صورت گسترده مشغول شرط‌بندی بوده است.

هافبک ۲۳ ساله ایتالیایی به داستان در جریان تحقیقات آنها عتراف کرد که در پلتفرم‌های غیرقانونی شرط‌بندی، روی مسابقات فوتبال شرط‌بندی کرده است. این بازیکن حتی روی دیدارهای میلان و همچنین بازی‌های برشا در زمان حضورش در آن تیم شرط‌بندی کرده بود اما همکاری کاملی که با مقامات داشت و همچنین ارائه مدارکی از این که از نظر روانی به این کار اعتیاد پیدا کرده و در تلاش برای درمان بود باعث شد محرومیتش کاهش پیدا کند.

بر اساس قوانین فوتبال ایتالیا، این ستاره نیوکاسل باید به سه سال محرومیت از حضور در میادین محکوم می‌شد اما آنها در نهایت تصمیم گرفتند که این محرومیت را تا ۱۰ ماه کاهش دهند. در حالی که سرمربی نیوکاسل پیش از این مدعی شده بود که تونالی می‌تواند در بازی این هفته هم تیمش را همراهی کند، فیفا حکم ۱۰ ماه محرومیت این بازیکن را به صورت رسمی تایید و ابلاغ کرد تا او از شنبه دیگر نتواند تیمش را همراهی کند.

حکم فدراسیون فوتبال ایتالیا ابتدا در این کشور وجاهت قانونی داشت اما این فدراسیون با درخواست از فیفا خواستار محرومیت بین المللی تونالی نیز شد. تونالی با این وضعیت تا آگوست سال آینده دور از میادین خواهد بود و فصل فوتبالی او در نیوکاسل به پایان رسیده و به طور قطع  در جام ملتهای ۲۰۲۴ نیز جایی در ترکیب ایتالیا ندارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/9glg8w

آخرین اخبار