تاریخ انتشار: 1402/11/26 14:39
کد خبر: 1267444

قانون جدید فیفا در ایران اجرا نمی شود !

فیفا به تازگی اعلام کرده محدودیت سنی برای داوران و کمک داوران در بازی های بین المللی برداشته شده است و داوران در صورت قبولی در تست های پزشکی و آمادگی جسمانی با هر شرایط سنی می توانند در بازی های بین المللی سوت بزنند.
قانون جدید فیفا در ایران اجرا نمی شود !

کمیته داوران مایل به اجرای قانون جدید فیفا در مورد داوران نیست.

پیش از این داوران با ورود به سن ۴۵ سالگی وارد دوران بازنشستگی می شدند و حتی شانس قضاوت در بازی های داخل کشور را هم از دست می دادند.

کمیته داوران به همین بهانه به روی نام علیرضا فغانی قلم قرمز کشید و این داور از لیست داوران بین المللی فوتبال ایران در سال ۲۰۲۳ خارج و وارد لیست داوران بین المللی فوتبال استرالیا شد. او بعد از سوت در جام ملت های آسیا حالا مهیا می شود که بازی های جام جهانی در سال ۲۰۲۶ را سوت بزند.

در فوتبال ایران داوران هم چنان بعد از ورود به سن ۴۵ سالگی وارد سن بازنشستگی می شوند و شانس قضاوت در بازی های بین المللی و لیگ برتر را از دست می دهند.

کمیته داوران در حالی میل به اجرای قانون جدید فیفا ندارد که خیلی از کشورها این محدودیت را برای داوران به خصوص داوران بین المللی خود برداشته اند تا آنها با قضاوت در بازی های بین المللی برای کشور خود افتخار بیافرینند.

با این وجود بازگشت علیرضا فغانی به لیست داوران بین المللی فوتبال ایران امکان پذیر نیست و او در جام جهانی پیش رو هم با پرچم استرالیا سوت خواهد زد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/wkqrmd

آخرین اخبار