تاریخ انتشار: 1402/11/13 20:49
کد خبر: 1266859

اردن به دنبال تکمیل شگفتی‌ها / کار سخت شاگردان کلینزمن در نیمه نهایی/اتحاد عرب‌ها در قطر برای صعود اردن به فینال!

به بهانه صعود شاگردان عموته به نیمه نهایی بد نیست نگاهی به عملکرد کلی‌ این کشور در جام ملت‌های آسیا داشته باشیم.
اردن به دنبال تکمیل شگفتی‌ها / کار سخت شاگردان کلینزمن در نیمه نهایی/اتحاد عرب‌ها در قطر برای صعود اردن به فینال!

به گزارش فرتاک ورزشی

اردنی‌ها بعد از پیروزی دراماتیک مقابل تیم ملی عراق، تاجیکستان را هم از سد راه برداشتند و به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا رسیدند. اتفاقی که برای نخستین بار در تاریخ برای آنها رخ می‌دهد. این تیم تا اینجای رقابت‌ها آمار خوب ده گل زده را ثبت کرده و دارای یکی‌ از بهترین خط حملات است.

شاگردان عموته با توجه به نتایج‌شان در دوره‌های قبلی مسابقات، دست به کار بزرگی زده‌اند. آنها در اولین دوره حضورشان یعنی جام ملت‌های ۲۰۰۴ و در گروه اول مسابقات بعد از کره جنوبی به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک چهارم شدند اما در ضربات پنالتی تسلیم سامورایی‌ها شدند.

اردنی‌ها به جام ملت‌های ۲۰۰۷ نرسیدند اما در جام ۲۰۱۱ در کشور قطر حضور داشتند و در گروه دوم پشت سر ژاپن راهی مرحله بعد شدند اما این بار نیز با نتیجه دو بر یک مقابل ازبکستان شکست خوردند و با قطر خداحافظی کردند.

اردن

در جام ملت‌های ۲۰۱۵، اردنی‌ها حتی کارشان به مرحله بعدی بازی‌ها نرسید و در همان دور گروهی پشت سر ژاپن و عراق قرار گرفتند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند. آنها در جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات دست به کار بزرگی در دور گروهی زدند و به عنوان صدرنشین بالاتر از استرالیا راهی مرحله یک هشتم شدند اما این بار به تیم شگفتی ساز آن تورنمنت یعنی ویتنام در ضربات پنالتی باختند و حذف شدند.

شاگردان حسین عموته این بار اما فوق العاده عمل کردند و بعد از سومی در گروه سوم، در یک هشتم نهایی از سد عراق گذشتند و سپس‌ تاجیکستان شگفتی ساز را از پیش رو برداشتند تا برای نخستین بار راهی مرحله نیمه نهایی شوند. مسابقه‌ای که باید در مقابل کره جنوبی قدرتمند برگزار کنند و امیدوار به تداوم شگفتی بزرگشان باشند.

اردن


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/kqavya

آخرین اخبار