تاریخ انتشار: 1402/08/17 05:52
کد خبر: 1260765

مدال نقره حسن یزدانی در المپیک پاریس قطعی شد

برخی اظهارنظرهای ضد و نقیض در خصوص وضعیت کتف حسن یزدانی و آینده او، نگرانی‌ها را در خصوص حضور این کشتی‌گیر در المپیک پاریس افزایش داده است.
مدال نقره حسن یزدانی در المپیک پاریس قطعی شد

صحبت‌های روز گذشته رییس فدراسیون کشتی و اظهارت امروز منصور برزگر در مورد اینکه موردی تجربی در بین ورزشکاران به ویژه کشتی‌گیران در ایران نبوده است که بعد از آسیب از ناحیه کتف یا عمل جراحی در این ناحیه بازگشت امیدوار کننده‌ای به میادین قهرمانی داشته باشد موج نگرانی وسیعی در بین علاقه‌مندان بی‌شمار حسن یزدانی ایجاد کرده است.

علیرضا دبیر در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان بازی‌های آسیایی با پرداختن به موضوع آسیب دیدگی ابتدای دهه دو هزار میلادی خود از ناحیه کتف اظهاراتی انجام داد که موجی از دلواپسی و نگرانی را ایجاد کرده است.

اشاره منصور برزگر، نائب قهرمان جهان و سرمربی سال‌های سال کشتی آزاد ایران، به تفاوت آسیب ناحیه کتف با دیگر نقاط بدن کشتی‌گیران در کنار صحبت‌های دبیر باعث طرح گمانه‌زنی‌های فراوانی در اقشار مردم حتی رسانه‌ها شد.

حسن یزدانی به قول کارشناسان دست در جیب حداقل مدال نقره المپیکش قطعی و حتمی است و باید حمایت شود تا طلا را به گردن آویزد.

با رفتار فدراسیون وزنه‌برداری و خارج شدن نام کیانوش رستمی به دلیل عدم حمایت خانواده وزنه‌برداری از او برای شکسته شدن رکورد هادی ساعی به عنوان بهترین المپین تاریخ ورزش ایران، حالا شانس فقط از آن حسن یزدانی است که رکوردی شانزده ساله را بشکند.

ورزش ایران نگرانی‌های فراوانی برای درخشش در المپیک ٢٠٢٤ پاریس دارد، وضع وزنه برداری، تکواندو، دو و میدانی، تیراندازی چنگی به دل نمی‌زند، کاراته هم که در المپیک پیش‌رو حضور نخواهد داشت. پس تنها می‌ماند کشتی آزاد و فرنگی که در این بین فینالیست شدن حسن یزدانی از هر اتفاق دیگری محتمل‌تر به نظر می‌آید.

پرفسور سهراب کیهانی پیش از این گفته بود جراحی حسن یزدانی مطلوب بوده است و بسیاری از قواعد پزشکی در مورد او متفاوت است. امروز هم دکتر کیهانی تاکید کرد همه چیز مطلوب است، حسن خواهد رسید و همه باید دست به دست هم دهیم تا او کمبودی احساس نکند.

این وسط سوال مهمی مطرح است: آیا دوستی خاله خرسه یا دشمنی دانا حسن یزدانی را به فکر عمل جراحی کتف انداخته است؟ کتفی که با وضعیت قبل جراحی حسن را به نقره جهان و طلای بازی‌های آسیایی رساند.

دکتر کیهانی می‌گوید حسن درد هم داشته باشد کشتی می‌گیرد و حداقل نقره‌اش در المپیک قطعی است.

اما وضعیت امروز حسن یزدانی بعد از جنجال‌ها، شایعات و خبرهای ضد و نقیض در مورد جراحی کتفش و این موضوع که ورزشکاری نبوده که با جراحی روی کتف در کشتی دوباره بدرخشد. حسن دورخیز خود برای کسب دهمین مدال المپیک و جهان را حداقل از لحاظ روحی و روانی آغاز کرده است.

رکورددار تعداد مدال تاریخ ورزش ایران در مجموع المپیک و جهان هیچ نگرانی‌ای بابت وضعیت کتفش ندارد. او با این شرایط کنار آمده است، حتی اگر پنجاه درصد توان قبل کتف و دستش را داشته باشد روی تشک می‌درخشد.

خیال خود حسن یزدانی از هر لحاظ راحت بوده و فقط نظاره‌گر اظهارنظرها در مورد خود است. نه از لحاظ روحی مشکلی دارد و نه مورد دیگری.

کتف حسن یزدانی دقیقا دو پارگی در ناحیه تاندون داشته و یک پریدگی استخوان در اتصال به تاندونی دیگر. او با یک متخصص مشورت کرده است، اگر جراحی نمی‌کرد این امکان وجود داشت در تمرینات سخت قبل از المپیک با تشدید آسیب دیدگی کتفش از جا در بیاید و دیگر زمان و فرصتی برای رسیدن به المپیک نبود. علاقه‌مندان حسن یزدانی نگران نباشند. او خود معتقد است همه چیز مطلوب پیش رفته و جای نگرانی به هیچ عنوان وجو ندارد.

در این بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم باید تمام امکانات و نیازهای حرفه‌ای را در بهترین شکل ممکن بسیج کنند تا تضمین‌شده‌ترین مدال ممکن کاروان ایران از دست نرود و به خوش رنگترین مدال هم تبدیل شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/qek7k8

آخرین اخبار